Mezinárodní automobilová federace nemá zařízení potřebné pro kontrolu spotřeby paliva šestiválců v roce 2014, její dodavatel na řešení pracuje.
Pravidla pro příští rok sníží spotřebu motorů zhruba o třetinu, za celý závod budou vozy moci použít jen 100 kilogramů paliva.
Navíc platí omezení, že průtok paliva nesmí přesáhnout 100 kilogramů za hodinu. To je tu kvůli tomu, aby to motory nepřeháněly se spotřebou ani v kvalifikacích.
Aby FIA zajistila dodržování těchto pravidel, musí tok paliva měřit pomocí svých vlastních senzorů. Objednala si je u firmy Gill a zkoušela je už v testu mladých talentů, ale podle Auto Motor und Sport se špatnými výsledky.
Místo maximální povolené odchylky 0,5 procenta docházelo k nepřesnostem při měření +- 1,5 procenta. Společnost Gill se proto musela pustit do úprav a vyladěné senzory by měla dodat na testování do konce října.
Senzor společnosti Gill měřící průtok paliva využívá ultrazvuk a potíže s přesností vyvolávají vibrace a teplo, které motor formule 1 generuje. Kdy dojde k testování upraveného řešení, zatím není zřejmé, ale konečnou verzi by měli všichni výrobci motorů dostat nejpozději tři týdny před začátkem předsezónních testů.