FIA schválila vyšší hmotnost vozů a další drobné změny

Světová rada motorsportu se na svém zasedání zabývala několika menšími úpravami pravidel pro roky 2014 a 2015.
FIA schválila vyšší hmotnost vozů a další drobné změny

Prezident FIA Jean Todt ujistil týmy formule 1 na středečním jednání Strategické skupiny, že dojde ke snížení nákladů. Konkrétní návrhy na dosažení tohoto cíle dostane Světová rada v červnu letošního roku, aby mohly začít platit už od ledna 2015.

Světová rada také schválila několik drobných změn v pravidlech, ovšem tentokrát je postup opačný a platit začnou teprve až je schválí také Komise F1 a týmy.

Sportovní pravidla 2014

  • Stewardi můžou udělit pětisekundovou penalizaci, kterou si jezdec odpyká při zastávce v boxech. Mechanici budou muset čekat pět sekund po zastavení vozu, než budou moci začít pracovat.
  • Týmový personál pohybující se v pit lane musí nosit helmy v závodě i v kvalifikaci.
  • Jezdci nesmí zastavit ve zpomalovacím kole, aby v nádrži zůstal dostatečně velký vzorek paliva pro FIA. Nebude to akceptováno jako odůvodnitelné zastavení.
  • Týmy smějí porušit zákaz noční práce celkem šestkrát v sezóně, dříve to bylo jen dvakrát. Je to kvůli nové technice, především kvůli novým motorům.

Technická pravidla 2014
Hmotnost vozu bez paliva nesmí být nižší než 691 kilogramů po celý závodní víkend. Došlo k navýšení o 1 kilogram kvůli těžším pneumatikám.

Sportovní pravidla 2015
Tým si už nemusí stavět vlastní zavěšení kol a chlazení brzd, aby byl považován za konstruktéra.

Technická pravidla 2015

  • Minimální hmotst vozu se zvyšuje o 10 kg na 701 kg.
  • Všechna zařízení na zahřívání pneumatik (dečky apod.) jsou zakázaná.
  • Z bezpečnostních důvodů nesmí mít přední část šasi moc strmý úhel stoupání směrem dozadu.

Změny pro příští rok podléhají schválení jen Komisí F1.

Diskuze (32) Další článek: Magnussen starší: Kouřil jsem a netrénoval, Kevin je někde úplně jinde
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.