FIA představila detaily nových šestiválcových motorů

Mezinárodní automobilová federace odpověděla na několik základních otázek o šestiválcových motorech, které v roce 2014 nahradí současné osmiválce.
FIA představila detaily nových šestiválcových motorů

Světová rada hlasovala 29. června 2011. Co rozhodla?
Na základě konzultací s různými účastníky formule 1 a současnými výrobci motorů formule 1 Světová rada schválila používání šestiválcových přeplňovaných motorů ve formuli 1 od roku 2014. To si vyžádalo změnu pravidel, které původně schválila Světová rada 3. června 2011. Plné znění pravidel pro sezónu 2014 bude zveřejněno časem.

Spotřebuje šestiválec víc paliva, nebo bude méně ekonomický, než byl původní návrh?
Ne. Aby byli inženýři nuceni vyvíjet efektivní motory, technická pravidla omezují tok paliva. Když se pravidla měnila, aby vyhověla novým požadavkům výrobců, tento parametr se nezměnil. Takže požadavek na efektivnost zůstává stejný.

Proč došlo k navýšení omezení otáček z 12 na 15 tisíc za minutu? Je to čistě kvůli zlepšení zvuku, který dělá vůz formule 1?
Ne. Tento parametr byl navýšen z 12 na 15 tisíc za minutu, aby měli inženýři větší flexibilitu v řízení výkonu a energií. Nicméně, v důsledku nové architektury (V6) a změny omezení otáček bude motor znít jinak, ale zůstane pro formuli 1 dostatečně reprezentativní.

Budou mít vyšší otáčky dopady na spotřebu paliva?
Vůbec ne. Jak již bylo zmíněno, omezení toku paliva zůstává stejné. Technologie jsou stejné, takže jakékoliv navýšení otáček donutí inženýry, aby tvrději pracovali na snížení tření a zvýšení efektivnosti motoru. Ta výzva bude ještě větší, než se původně plánovalo, a proto se ještě posílí technologické vůdcovství formule 1.

Zachovala FIA zařízení na rekuperaci energií, která byla plánována pro čtyřválce?
Ano, původně představený koncept zůstal zachován. Všechny technologie zamýšlené pro čtyřválce zůstaly. Tyto pohonné jednotky budou velkým krokem v oblasti efektivnosti a využití energií.

Budou výrobci, kteří již začali pracovat na čtyřválcích, čelit vyšším nákladům kvůli přesměrování svých zdrojů na šestiválce?
Podle našich informací pět výrobců pracovalo na čtyřválcích. Ti budou muset své projekty přizpůsobit, a to jistě bude znamenat dodatečné náklady v závislosti na tom, jak daleko ve svých projektech pokročili. Tato změna byla navržena a podpořena všemi výrobci motorů, kteří v současnosti působí ve formuli 1.

Proč bylo zavedení nové generace motorů odloženo o rok?
Rozhodnutí o odkladu motorů na rok 2014 bylo přijato na základě žádosti současných čtyř výrobců motorů formule 1. Tato žádost o čas navíc je spojena se změnou architektury, ale má také zajistit, že jejich projekty budou robustnější (jedním s cílem projektu je prodloužit životnost motoru na zhruba 4000 kilometrů).

Ovlivní tyto systémy na rekuperaci energií a jiná obdobná zařízení vývoj silničních vozů?
Ano. Zřejmá potřeba automobilového průmyslu snižovat emise znamená, že rekuperace energií bude čím dál důležitějším faktorem při vývoji efektivnějších pohonných jednotek. Rekuperace kinetické energie se ve formuli 1 už používá a rekuperace tepelné energie z výfuků bude další technologií. Formule 1 se také vrátí do role vývojáře technologií přeplňování. Tento výzkum bude mít přínosy pro reálný svět a přispěje cennými znalostmi, jež budou využity při vývoji budoucích silničních vozů.

Specifikace nových motorů
- objem 1,6 litru, V6
- maximální otáčky 15 tisíc za minutu
- přímé vstřikování paliva, tlak až 500 barů
- jedno turbo
- omezený tok paliva

Specifikace systémů na rekuperaci energií
- kinetické, 120 kW na zadní nápravě
- tepelné z výfuků, spojení s turbem

Diskuze (145) Další článek: Hamilton: S DRS je předjíždění někdy až moc snadné
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.