Aktuality z Mezinárodní automobilové federace FIA. Změny pravidel, odvolací soudy, penalizace a prohlášení.
Nová pravidla formule 1, které jsou v plánu pro sezónu 2021, mají za cíl vyrovnat startovní pole a smazat mezeru mezi největšími týmy bojujícími na čele a současným středem pole.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se podle Charlieho Whitinga nechystá podívat na letošní vůz Ferrari SF71-H, který při nastartování vypouští velký bílý oblak kouře.
Strategická skupina schválila několik změn pravidel pro rok 2019.
V každém ze tří závodních víkendů jsme měli nebezpečné vypuštění, kdy jezdec opustil boxové stání s uvolněným kolem. V případě Ferrari došlo ke zranění mechanika.
Max Verstappen má po víkendu v Číně na svém kontě 5 trestných bodů. Charlie Whiting si myslí, že bude nyní opatrnější.
Sebastian Vettel není spokojený s tím, kdy vyjel safety car na trať.
Už 70 tisíc euro (1,77 milionu korun) vybrala FIA na pokutách za nebezpečná vypuštění.
V Austrálii odjeli oba jezdci Haasu z boxů s uvolněným kolem. V Bahrajnu mělo Ferrari nejdříve problémy v tréninku a následně v závodě, kde to skončilo zraněním. Náhoda?
Sergio Pérez a Brendon Hartley dostali penalizace z docela kuriózních důvodů.
Podle Helmuta Marka nelze Mercedes se současnou pohonnou jednotkou porazit.
Daniel Ricciardo se stal prvním jezdcem v sezóně 2018, který obdržel penalizaci.
Christian Horner a Maurizio Arrivabene měli na páteční tiskové konferenci menší výměnu názoru. Jablkem sváru byl samozřejmě Laurent Mekiese.
Dva klíčoví lidé z FIA v poslední době odešli k týmu formule 1. Bývalý technický šéf FIA Marcin Budkowski k Renaultu a Laurent Mekies k Ferrari.
FIA upraví kvůli svatozáři startovní světla, aby na ně jezdci lépe viděli.
Existuje podezření, že některé týmy využívaly spalování oleje pro zvýšení výkonu motoru. Už vloni došlo ke zpřísnění pravidel a letos se v tom pokračuje. FIA řeší, jak bude dodržování pravidel měřit.
Laurent Mekies odchází z FIA a míří k Ferrari, ke kterému nastoupí v září. Už v Austrálii ale bude chybět a to dost citelně.
Bezpečnostní delegát FIA Laurent Mekies končí u federace a po povinné dovolené nastoupí od 20. září letošního roku k Ferrari.
Další člověk z vedení FIA opouští federaci a připojí se k týmu formule 1.
Po červené vlajce se letos nemusí startovat letmo za safety carem, ale z pevných pozic. Romain Grosjean vyjádřil v Barceloně své obavy.
Majitelé formule 1 už dnes stojí za GP2 (nově F2) a GP3. Od roku 2019 bude F1 promotérem šampionátu F3.
Prezident FIA Jean Todt si nedělá těžkou hlavu z výhrůžek italské stáje o možném odchodu z formule 1. Dvaasedmdesátiletý Francouz si myslí, že Ferrari „královnu motorsportu“ neopustí.
FIA ve Španělsku testuje pevné restarty.
Bývalý designer Ferrari Nicholas Tombazis by měl podle italských médií nastoupit do technického oddělení FIA.
Toto Wolff popřel, že by snaha Mezinárodní automobilové federace (FIA) zajistit z pohledu pohonných jednotek rovné podmínky zákaznickým týmům byla mířena na Mercedes a řekl, že týmy Force India a Williams vždy měly stejné motory jako tovární tým.
Autódromo Juan y Oscar Gálvez v Buenos Aires by příští rok mohl poprvé od roku 1998 hostit velkou cenu vozů formule 1, píše portál Independent.
Zákaznické týmy musí dostat stejný motor, jaký používá tovární tým. FIA zpřísnila pravidla.
FIA už pracuje na úpravách svatozáře. Má zlepšit vzhled a výhled jezdce.
Některé týmy nejsou spokojeny s návrhy pravidel od FIA a Liberty Media na nové pohonné jednotky pro období po roce 2020. Šéf týmu Red Bull Christian Horner vyzývá k urychlenému definitivnímu rozhodnutí o nových pravidlech.
Promotéři formule 1 uvažují o návratu nizozemské grand prix do kalendáře mistrovství světa. Závody „královny motorsportu“ by mohl v budoucnu hostit na příklad okruh v Assenu.
Šampion formule E má 33 let a v motorsportu chce ještě nějaký ten rok zůstat. Co bude dělat poté, až pověsí závodní overal na hřebík? Di Grassi svými plány překvapil. Chce být prezidentem FIA.
Martin Whitmarsh opustil McLaren i formuli 1 v roce 2014, kdy ho z Wokingu vyhodil Ron Dennis. Nyní se do F1 vrací.
FIA vydala technickou směrnici, která by mohla některým týmům zkomplikovat vývoj vozu pro příští rok.
Podobná témata: GP Itálie 2015, Romain Grosjean, Ross Brawn, GP Německa 2016, Pastor Maldonado, GP Brazílie 2016, Haas, Caterham, GP Španělska 2017, Spa-Francorchamps, Sébastien Buemi, Pascal Wehrlein, Felipe Massa, Baku, Rakousko 2014, GP Abú Dhabí 2016, Michael Schumacher, HRT F1, Testy F1, Schumacher nehoda