Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Charles Leclerc
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

Ferrari
Brawn: Leclerc může Vettela rozhodit, ale porážet ho nebude

Brawn: Leclerc může Vettela rozhodit, ale porážet ho nebude

Podle sportovního ředitele formule 1 Rosse Brawna Charles Leclerc nedokáže v první sezóně u Ferrari porazit svého týmového kolegu Sebastiana Vettela.

10.  3.  2019
Bernie Ecclestone
Ecclestone varuje Liberty: Mercedes, Red Bull i Ferrari mohou odejít

Ecclestone varuje Liberty: Mercedes, Red Bull i Ferrari mohou odejít

Čas běží a pravidla a nové komerční smlouvy pro rok 2021 stále nejsou dohodnuty.

8.  3.  2019
Ferrari
Vettel hodlá ve formuli 1 zůstat ještě dlouho. Chce titul s Ferrari

Vettel hodlá ve formuli 1 zůstat ještě dlouho. Chce titul s Ferrari

Sebastian Vettel debutoval ve formuli 1 před 12 lety. Letos začne svou pátou sezónu u Ferrari. Zatím nepřemýšlí, že by závodní overal pověsil na hřebík.

5.  3.  2019
Podle Hamiltona muselo Ferrari začít s vývojem letošního vozu dříve než Mercedes

Podle Hamiltona muselo Ferrari začít s vývojem letošního vozu dříve než Mercedes

Vývoj nového vozu začíná někdy okolo dubna. Je pak na rozhodnutí týmu, jak rychle začne přesouvat zdroje z vývoje aktuálního vozu na vývoj toho pro příští rok.

4.  3.  2019
Ferrari už nemá v názvu Mission Winnow a Racing Point odebírá růžové motory

Ferrari už nemá v názvu Mission Winnow a Racing Point odebírá růžové motory

Na světě je nejnovější verze startovní listiny 2019. Oproti předešlé pár týdnů staré verzi došlo k několika zajímavým změnám.

4.  3.  2019
Ferrari
Leclerc bude mít podle šéfa Ferrari dovoleno bojovat s Vettelem

Leclerc bude mít podle šéfa Ferrari dovoleno bojovat s Vettelem

Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto řekl, že nováček v sestavě Scuderie Charles Leclerc bude moci v letošní sezóně formule 1 volně bojovat se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem.

3.  3.  2019
Ferrari
Je naprosto špatně si myslet, že jsme před Mercedesem, říká Binotto

Je naprosto špatně si myslet, že jsme před Mercedesem, říká Binotto

Podle Mercedesu a Red Bullu je Ferrari nejlepším týmem a má náskok. Mattia Binotto to bagatelizuje.

1.  3.  2019
Ferrari je před námi, shodují se jezdci Mercedesu a Red Bullu

Ferrari je před námi, shodují se jezdci Mercedesu a Red Bullu

Jezdci Red Bullu a Mercedese se shodují na tom, že Ferrari je aktuálně před jejich týmy.

1.  3.  2019
Ferrari
Vettel si pochvaluje komunikaci s Leclercem

Vettel si pochvaluje komunikaci s Leclercem

Sebastian Vettel se velmi často a podrobně baví s Leclercem o voze Ferrari.

1.  3.  2019
Ferrari a Haas zastavil problém s výfukem

Ferrari a Haas zastavil problém s výfukem

Principiálně stejný problém ve čtvrtek potrápil Ferrari a Haas.

28.  2.  2019
F1 uveřejnila videa z nehod Vettela a Gaslyho

F1 uveřejnila videa z nehod Vettela a Gaslyho

Středa a čtvrtek přinesly velké nehody dvou předních týmů. Příčiny byly rozdílné.

28.  2.  2019
Ferrari
Nejel jsem naplno, řekl Leclerc po zajetí nejrychlejšího času testů

Nejel jsem naplno, řekl Leclerc po zajetí nejrychlejšího času testů

Charles Leclerc v předposlední den testů zajel na nejměkčí sadě (C5) čas 1:16.231.

28.  2.  2019
Ferrari
Ferrari už ví, co způsobilo nehodu Vettela v testech

Ferrari už ví, co způsobilo nehodu Vettela v testech

Sebastian Vettel ve středu dopoledne poměrně těžce boural. TecPro bariéra zafungovala a Vettelovi se nic nestalo. Vůz byl však poškozený.

28.  2.  2019
Ferrari
Auto je po nárazu velmi poškozené, říká Vettel

Auto je po nárazu velmi poškozené, říká Vettel

Sebastian Vettel dnes odjel 40 kol. Poté ale došlo k nárazu do bariéry. Podle Vettela byl problém na voze.

27.  2.  2019
Ferrari
Ferrari mohlo matnou barvou ušetřit více hmotnosti, než se myslelo

Ferrari mohlo matnou barvou ušetřit více hmotnosti, než se myslelo

Ferrari letos nasadilo matnou barvu. Bývalému prezidentovi Ferrari se to nelíbí. Mattia Binotto argumentuje nižší hmotností.

26.  2.  2019
TechnikaFerrari
Technická analýza Ferrari SF90

Technická analýza Ferrari SF90

Ferrari by mohlo být aktuálně nejrychlejším vozem. Jaká tajemství ukrývá vůz SF90?

26.  2.  2019
Ferrari
U Ferrari je někdy srdce více než rozum, říká Prost

U Ferrari je někdy srdce více než rozum, říká Prost

Podle Alaina Prosta bude mít letos Sebastian Vettel novou příležitost vyhrát titul s Ferrari.

26.  2.  2019
Ferrari
Svatokrádež a rouhání? Montezemolovi se nelíbí nové zbarvení Ferrari

Svatokrádež a rouhání? Montezemolovi se nelíbí nové zbarvení Ferrari

Bývalý šéf Ferrari Luca di Montezemolo není ani trochu nadšený z nového zbarvení Ferrari.

25.  2.  2019
Týmy Mercedes a Ferrari odmítly spolupracovat na dokumentu Netflixu

Týmy Mercedes a Ferrari odmítly spolupracovat na dokumentu Netflixu

Netflix natočil dokument z prostředí formule 1. Situaci filmařům komplikoval fakt, že dva z deseti týmů odmítly spolupracovat.

25.  2.  2019
Ferrari
Leclerc o prvním vítězství ve F1 nepřemýšlí

Leclerc o prvním vítězství ve F1 nepřemýšlí

Vyhraje letos Leclerc svůj první závod ve F1? Je to velmi pravděpodobné. Podobnými myšlenkami se ale nechce rozptylovat.

22.  2.  2019
Ferrari je půl sekundy před námi, odhaduje Wolff

Ferrari je půl sekundy před námi, odhaduje Wolff

Je Ferrari skutečně vpředu? Podle Red Bullu a Mercedesu ano.

20.  2.  2019
Ferrari
Leclerc odložil emoce, sedl do auta a odjel 157 kol

Leclerc odložil emoce, sedl do auta a odjel 157 kol

Charles Leclerc je se svým testovacím dnem spokojený.

19.  2.  2019
Ferrari
Leclercův silný start může Vettela uvrhnout do chaosu, říká Villeneuve

Leclercův silný start může Vettela uvrhnout do chaosu, říká Villeneuve

Jacques Villeneuve si myslí, že Sebastian Vettel může mít problém, pokud bude na začátku sezóny jeho týmový kolega tím lepším.

19.  2.  2019
Ferrari
Neuvěřitelný den, říká Vettel po 169 kolech

Neuvěřitelný den, říká Vettel po 169 kolech

Sebastian Vettel zajel v pondělí nejen nejrychlejší čas ale také více než 2,5 násobku závodní vzdálenosti.

18.  2.  2019
Pokud bude tvrdý brexit, Ferrari bude mít výhodu, říká Wolff

Pokud bude tvrdý brexit, Ferrari bude mít výhodu, říká Wolff

Většina týmů formule 1 sídlí ve Velké Británii. S velkými obavami proto sledují diskuse okolo brexitu.

18.  2.  2019
Ferrari
Zraněný mechanik Ferrari se od nové sezóny F1 vrací k týmu

Zraněný mechanik Ferrari se od nové sezóny F1 vrací k týmu

Mechanik Ferrari, který při loňské Velké ceně Bahrajnu utrpěl zlomeninu nohy při zastávce v boxech Kimiho Räikkönena, se pro letošní sezónu formule 1 vrací k italskému týmu.

18.  2.  2019
Pravidla formule 1Ferrari
Letošní vozy budou podle Ferrari asi o 1,5 s pomalejší

Letošní vozy budou podle Ferrari asi o 1,5 s pomalejší

Ferrari odhaduje, že letošní vozy formule 1 budou kvůli novým pravidlům v oblasti aerodynamiky asi o 1,5 sekundy pomalejší.

17.  2.  2019
Ferrari
Bude-li to třeba, Ferrari upřednostní Vettela

Bude-li to třeba, Ferrari upřednostní Vettela

U Ferrari bude od sezóny 2019 působit vedle Sebastiana Vettela nováček Charles Leclerc. Ten se zřejmě bude muset připravit na plnění úlohy týmové dvojky, protože Ferrari pravděpodobně nebude váhat upřednostnit na trati Vettela, a to již během úvodních závodů roku.

16.  2.  2019
Ferrari
Byli jsme tak extrémní, jak to jen šlo, říká Binotto

Byli jsme tak extrémní, jak to jen šlo, říká Binotto

Ferrari v pátek představilo vůz SF90. Podle šéfa Scuderie obsahuje řadu inovativních prvků.

15.  2.  2019
Ferrari
Ferrari představilo vůz Ferrari SF90

Ferrari představilo vůz Ferrari SF90

Scuderia Ferrari dnes v Maranellu představila svůj vůz Ferrari SF90.

15.  2.  2019
Ferrari
Hleď si svého a bude to u Ferrari dobré, radí nepřímo Räikkonen Leclercovi

Hleď si svého a bude to u Ferrari dobré, radí nepřímo Räikkonen Leclercovi

Kimi Räikkonen nepřímo poradil Leclercovi, jak přežít ve Ferrari. Jezdit a do ničeho moc nešťourat.

15.  2.  2019
Haas se o víkendech nedostane k simulátoru Ferrari. Našel jiné řešení

Haas se o víkendech nedostane k simulátoru Ferrari. Našel jiné řešení

Haas bude letos využívat simulátor italské Dallary. Má sice přístup také ke špičkovému simulátoru Ferrari ale ne o závodních víkendech.

12.  2.  2019
Ferrari
Ferrari by mohlo mít v Austrálii problém kvůli Mission Winnow

Ferrari by mohlo mít v Austrálii problém kvůli Mission Winnow

Ferrari čelí v Austrálii vyšetřování kvůli logům kampaně Mission Winnow. Existuje podezření, že jde o propagaci tabákových výrobků.

8.  2.  2019
Ferrari
Příjmení vás rychlým neudělá, říká o Schumacherovi Nicolas Todt

Příjmení vás rychlým neudělá, říká o Schumacherovi Nicolas Todt

Nicolas Todt bude mít letos u Ferrari plné ruce práce. Je manažérem Charlese Leclerca i nové posily Jezdecké akademie Ferrari Micka Schumachera.

7.  2.  2019
Ferrari
U Ferrari to může dopadnout jako u McLarenu v roce 2007, říká Rivola

U Ferrari to může dopadnout jako u McLarenu v roce 2007, říká Rivola

Čeká Ferrari konec období klidu? Podle spekulací do konce loňského roku probíhal boj mezi Arrivabenem a Binottem. Nyní se může boj přenést mezi jednotlivé strany garáže. Situace nemusí být přinejmenším tak klidná, jako tomu bylo za dob Räikkönena a Vettela.

6.  2.  2019
Ferrari
Alonso bude sledovat Kubicu a Leclerca. Jezdci Ferrari dal radu

Alonso bude sledovat Kubicu a Leclerca. Jezdci Ferrari dal radu

Fernando Alonso bude letos sledovat formuli 1 v televizi. Pár závodů asi i přímo na okruhu. Z jezdců bude sledovat Kubicu a také Leclerca.

5.  2.  2019
Peníze a byznysFerrari
Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

Ferrari letos navýší svůj rozpočet ve formuli 1. Investorům to oznámil šéf automobilky.

5.  2.  2019
Ferrari
Je to oficiální: Wehrlein a Hartley míří do Maranella

Je to oficiální: Wehrlein a Hartley míří do Maranella

Ferrari má nové jezdce pro práci na simulátoru. Jeden přichází z Mercedesu, druhý z Toro Rosso.

4.  2.  2019
Jsme jiní než Ferrari. Jsme skromnější, říká Wolff

Jsme jiní než Ferrari. Jsme skromnější, říká Wolff

Toto Wolff vysvětlil hlavní rozdíl mezi Mercedesem a Ferrari. V čem spočívá?

1.  2.  2019
Ferrari
Do Ferrari by mohl přijít další člověk, pomáhal by Binottovi (aktualizace)

Do Ferrari by mohl přijít další člověk, pomáhal by Binottovi (aktualizace)

Mattia Binotto je nyní v unikátní situaci. Má pod palcem celou stáj a to i technickou část. Ale bude to stíhat?

31.  1.  2019
1...56789...27...

11:41 | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10