Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Charles Leclerc
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

Pneumatiky
Brown pochybuje o důvodech Ferrari, proč nebude testovat nové pneumatiky

Brown pochybuje o důvodech Ferrari, proč nebude testovat nové pneumatiky

Některé týmy budou v tomto roce se starším šasi ze sezóny 2018 testovat plánované osmnáctipalcové pneumatiky. Ferrari se těchto testů v letošním roce odmítlo účastnit a šéf McLarenu Zak Brown zpochybňuje zdůvodnění odmítnutí italské stáje.

18.  5.  2019
Skončí v Monaku letošní neporazitelnost Mercedesu? Häkkinen věří Verstappenovi a Leclercovi

Skončí v Monaku letošní neporazitelnost Mercedesu? Häkkinen věří Verstappenovi a Leclercovi

Mercedes vyhrál pět z prvních pěti závodů. Dokonce měl ve všech závodech double. Skončí tato série v ulicích monackého knížectví?

17.  5.  2019
Ferrari
Problémy vyřešíme rychle, ale až přijdeme na to, o co jde, říká Binotto  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Problémy vyřešíme rychle, ale až přijdeme na to, o co jde, říká Binotto

Ferrari v Barceloně výrazně ztrácelo na Mercedes a to přesto, že nasazuje aerodynamické novinky i vylepšený motor.

16.  5.  2019
Wurz očekává psychologickou válku mezi jezdci Ferrari. Idylka to nebude ani u Mercedesu | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Wurz očekává psychologickou válku mezi jezdci Ferrari. Idylka to nebude ani u Mercedesu

Podle Alexe Wurze se vztahy mezi týmovými kolegy v prvních dvou týmech postupně vyhrotí.

16.  5.  2019
Ferrari
Šampion testů se v Barceloně rozpustil, jak medúza na sluníčku, píše italský tisk

Šampion testů se v Barceloně rozpustil, jak medúza na sluníčku, píše italský tisk

Ferrari v Barceloně nestačilo na Mercedes a dokonce se žádný z jezdců nedostal ani na pódium.

14.  5.  2019
Wolff mluvil s Hamiltonem o přestupu k Ferrari

Wolff mluvil s Hamiltonem o přestupu k Ferrari

Mercedes vloni jednal s Hamiltonem o prodloužení smlouvy. Toto Wolff uvedl, že na přetřes přišlo také téma Ferrari.

13.  5.  2019
Ferrari
Ztrácíme v každé zatáčce. Špatný může být i koncept vozu, připouští Ferrari

Ztrácíme v každé zatáčce. Špatný může být i koncept vozu, připouští Ferrari

Ferrari bylo v testech velmi silné. Mělo mít náskok 4 desetiny na Mercedes. Jenomže máme za sebou pět závodů a Mercedes získal pětkrát double.

13.  5.  2019
Ferrari
Ferrari v závodě s prohozením jezdců nespěchalo. Proč?  | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Ferrari v závodě s prohozením jezdců nespěchalo. Proč?

V součtu dohromady asi 22 ze 66 kol zdržoval jeden jezdec Ferrari toho druhého. Tým nakonec pozice prohodil, ale neměl tak učinit dříve?

13.  5.  2019
Ferrari
Daleko za očekáváním, hodnotí závod ve Španělsku šéf Ferrari Binotto

Daleko za očekáváním, hodnotí závod ve Španělsku šéf Ferrari Binotto

Pátý závod letošní sezóny formule 1, Velká cena Španělska, byl podle šéfa Ferrari Matii Binotta „daleko za očekáváním“ a odhalil slabiny letošního modelu italské stáje po vylepšeních, která tým nasadil a která byla podle Binotta „nedostatečná“.

12.  5.  2019
Ferrari
Vettel: Po GP Španělska budeme ve Ferrari mluvit o týmové režii

Vettel: Po GP Španělska budeme ve Ferrari mluvit o týmové režii

Sebastian Vettel potvrdil, že uvnitř týmu Ferrari budou diskutovat o týmové režii poté, co ve Velké ceně Španělska vozů formule 1 došlo ke dvěma incidentům, které měly vliv na rychlost Vettela a jeho týmového kolegy Charlese Leclerca.

12.  5.  2019
Ferrari je ve Španělsku silné jen v prvním sektoru a na speed trapu

Ferrari je ve Španělsku silné jen v prvním sektoru a na speed trapu

Ferrari v Barceloně na Mercedes hodně ztrácí a to ve druhém a zejména ve třetím sektoru.

11.  5.  2019
Ferrari
Na Mercedes ztrácíme zejména ve třetím sektoru, přiznává Vettel

Na Mercedes ztrácíme zejména ve třetím sektoru, přiznává Vettel

Sebastian Vettel obsadil v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska vozů formule 1 třetí místo, když nestačil na Valtteriho Bottase a Lewise Hamiltona z Mercedesu. Pilot Ferrari připustil, že na dvojici jezdců Mercedesu ztrácí zejména v závěrečném sektoru Katalánského okruhu.

11.  5.  2019
Bernie EcclestoneFerrari
Leclerc mi připomíná Villeneuva, říká Ecclestone

Leclerc mi připomíná Villeneuva, říká Ecclestone

Bernie Ecclestone si myslel, že Ferrari udělalo chybu, když poslalo pryč Kimiho Räikkönena. Nyní svůj názor přehodnocuje.

11.  5.  2019
Ferrari
Tréninky nelžou, Mercedes je rychlejší než Ferrari

Tréninky nelžou, Mercedes je rychlejší než Ferrari

Sebastian Vettel přiznává, že výsledky volných tréninků odráží skutečné rozložení sil. Mercedes má v současnosti navrch.

10.  5.  2019
Ferrari
Berger by si vsadil na Ferrari. Klíčem je Binotto, ale je na to sám, říká

Berger by si vsadil na Ferrari. Klíčem je Binotto, ale je na to sám, říká

Mercedes získal v prvních čtyřech závodech čtyři dvojitá vítězství. Gerhard Berger by si přesto letos vsadil na Ferrari.

10.  5.  2019
Ferrari
Tohle je F1, tady to nemůžete vzdát. Otočíme to, věří Leclerc

Tohle je F1, tady to nemůžete vzdát. Otočíme to, věří Leclerc

Charles Leclerc hledá příklad ve fotbalové Lize mistrů. Podle něj může Ferrari otočit sezónu stejně, jako otočili své zápasy Liverpool a Tottenham Hotspur.

9.  5.  2019
Pohonné jednotkyFerrari
Ferrari mění plány. Nový motor nasadí už ve Španělsku

Ferrari mění plány. Nový motor nasadí už ve Španělsku

Na sezónu má jezdec k dispozici tři motory. Výrobci tak obvykle nasadí druhý motor v Kanadě a ten poslední ve Spa nebo v Monze. Takhle nějak vypadal i plán Ferrari. Nakonec je vše jinak.

7.  5.  2019
Ferrari
Camilleri věří, že Ferrari může ještě bojovat o titul  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Camilleri věří, že Ferrari může ještě bojovat o titul

Prezident Ferrari Louis Camilleri věří, že Ferrari má na to, aby se ještě vrátilo do boje o tituly.

8.  5.  2019
Ferrari
Emotivní rádia Leclerca? Je to normální, říká Vettel

Emotivní rádia Leclerca? Je to normální, říká Vettel

Charles Leclerc na sebe v prvních čtyřech závodech upozornil nejen dobrými výkony, ale také značně sebekritickými komentáři v týmovém rádiu.

6.  5.  2019
Videa
Před 15 lety skončil seriál Přátelé. Podívejte se na nejpovedenější parodie z formule 1

Před 15 lety skončil seriál Přátelé. Podívejte se na nejpovedenější parodie z formule 1

Během soubojů mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem vznikla parodie na znělku seriálu Přátelé. Později se objevily i další z formulového prostředí. Vybrali jsme ty nejlepší.

6.  5.  2019
Ferrari
Mercedes je rychlejší, ale jen o trochu, říká Binotto

Mercedes je rychlejší, ale jen o trochu, říká Binotto

Podle šéfa Ferrari Matia Binotta má Mercedes aktuálně rychlejší vůz, ale ne o tolik, jak se může zdát při pohledu na výsledky a situaci v šampionátu.

6.  5.  2019
Ferrari
Vettel přiznává, že v tuto chvíli nejezdí nejlépe

Vettel přiznává, že v tuto chvíli nejezdí nejlépe

Sebastian Vettel si uvědomuje, že na začátku letošní sezóny formule 1 „nejezdí nejlépe“. Ferrari podle jeho slov totiž na trati reaguje „nepřirozeně“.

5.  5.  2019
Ferrari
Nepotřebuji po sobě zanechávat odkaz, říká Vettel

Nepotřebuji po sobě zanechávat odkaz, říká Vettel

Čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela nezajímá, co po něm zůstane ve formuli 1, až se jednou rozhodne pověsit závodní rukavice a helmu na hřebík. Němcovi je jedno, jak se na něj bude jednou vzpomínat.

4.  5.  2019
Hamilton: Je brzy na to říkat, že bojuji jen s Bottasem

Hamilton: Je brzy na to říkat, že bojuji jen s Bottasem

Mercedes získal v prvních čtyřech závodech sezóny 2019 čtyři doubly a vede v poháru konstruktérů již o 74 bodů před Ferrari. V pořadí jezdců vede Bottas o bod před Hamiltonem díky tomu, že v Austrálii zaznamenal nejrychlejší kolo závodu. Třetí Sebastian Vettel ztrácí na druhého Lewise Hamiltona již 34 bodů, britský pilot Mercedesu je však i tak přesvědčený, že do boje o letošní titul se ještě zapojí i další piloti.

4.  5.  2019
Ferrari
Leclerc má negativní dopad na Ferrari. Seb nemá dost lásky, říká Villeneuve

Leclerc má negativní dopad na Ferrari. Seb nemá dost lásky, říká Villeneuve

Jacques Villeneuve nejde pro kontroverzní či ostrý názor daleko. Tentokrát si vzal na paškál Charlese Leclerca.

2.  5.  2019
Viděli jsme jeden z nejlepších Valtteriho výkonů, říká Häkkinen

Viděli jsme jeden z nejlepších Valtteriho výkonů, říká Häkkinen

Mika Häkkinen si myslí, že se Ferrari může vrátit do hry. Po Baku chválí Bottase, který podle něj kontroloval celý závod.

1.  5.  2019
Ferrari
Brawn se zastal Ferrari. Nasadit v Q2 střední směs bylo správné

Brawn se zastal Ferrari. Nasadit v Q2 střední směs bylo správné

Ferrari pro prostřední část kvalifikace nasadilo středně tvrdé pneumatiky, což kritizoval Nico Rosberg. Podle něj to rozhodilo na městském okruhu rytmus jezdců. Vettel pak málem boural, Leclerc se v osmé zatáčce zdi nevyhnul.

1.  5.  2019
Ferrari
Nové díly fungují, problém máme s pneumatikami, říká Binotto

Nové díly fungují, problém máme s pneumatikami, říká Binotto

Ferrari přivezlo do Baku nové díly. Podle šéfa týmu fungují dobře.

30.  4.  2019
Ferrari
Chci být mistrem světa a nejlepším ve F1, ale cesta je to dlouhá, říká Leclerc

Chci být mistrem světa a nejlepším ve F1, ale cesta je to dlouhá, říká Leclerc

Charles Leclerc chce být mistrem světa, ale uvědomuje si, že to nebude vůbec jednoduchá cesta

30.  4.  2019
Ferrari
Naše auto je jako Rubikova kostka, říká Vettel

Naše auto je jako Rubikova kostka, říká Vettel

Ferrari má dobré auto, ale nedokáže z něj dostat maximum a dovést výsledky, které chce.

29.  4.  2019
Ferrari
Jezdci mohli udělat více a zejména Vettel, píše po Baku italský tisk

Jezdci mohli udělat více a zejména Vettel, píše po Baku italský tisk

Sebastian Vettel získal v Baku pódium, ale během závodu nikdy reálně nebojoval s mercedesy. Leclerc po nehodě a startu z osmé pozice dojel pátý.

29.  4.  2019
Podle Hornera měl Red Bull v Baku zřejmě rychlejší auto než Ferrari

Podle Hornera měl Red Bull v Baku zřejmě rychlejší auto než Ferrari

Max Verstappen dojel pod stupni vítězů. Pierre Gasly předvedl stíhací jízdu po startu z boxů, ale poté musel odstoupit kvůli problému s převodovkou.

29.  4.  2019
Ferrari
Obávali jsme se opotřebení měkké sady, hájí Leclerc strategii Ferrari

Obávali jsme se opotřebení měkké sady, hájí Leclerc strategii Ferrari

Charles Leclerc po nehodě v kvalifikaci startoval do Velké ceny Ázerbájdžánu vozů formule 1 z osmé pozice na střední sadě pneumatik. K zastávce v boxech přitom zajel výrazně později než jeho soupeři. Rozhodnutí mladý Monačan zdůvodnil obavou Ferrari z vysokého opotřebení měkké sady pneumatik.

28.  4.  2019
Ferrari
Ve Španělsku to musíme zvrátit, vyzývá Vettel Ferrari

Ve Španělsku to musíme zvrátit, vyzývá Vettel Ferrari

Ferrari ve Velké ceně Ázerbájdžánu znovu nestačilo na Mercedes, jehož jezdci obsadili ve čtvrtém závodě sezóny formule 1 opět první dvě pozice. Podle Sebastiana Vettela, který v ulicích Baku dojel na třetí pozici, je proto klíčové, aby Ferrari v dalším závodě ve Španělsku nepříznivou situaci otočilo.

28.  4.  2019
Ferrari
Za nehodu Leclerca může Ferrari, říká Rosberg

Za nehodu Leclerca může Ferrari, říká Rosberg

Podle Rosberga může za nehodu Charlese Leclerca v prostřední části kvalifikace Ferrari.

28.  4.  2019
Mercedes v kvalifikaci přechytračil Ferrari a připravil pohromu pro Vettela

Mercedes v kvalifikaci přechytračil Ferrari a připravil pohromu pro Vettela

Jak se mercedesy dostaly do první řady? Podle Wolffa za to mohou nižší teploty (kvalifikace se protáhla do pozdních odpoledních hodin) a jízda v závěsu.

28.  4.  2019
Ferrari
Zasloužil jsem si to, říká Leclerc k nehodě v kvalifikaci

Zasloužil jsem si to, říká Leclerc k nehodě v kvalifikaci

Charles Leclerc zpytuje svědomí za chybu v kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu vozů formule 1, když se svým ferrari narazil do zdi a připravil se o možnost bojovat o pole position.

27.  4.  2019
Ferrari
Vettel v kvalifikaci neměl možnost vyvézt se za jiným vozem

Vettel v kvalifikaci neměl možnost vyvézt se za jiným vozem

Nemožnost využít větrného pytle za jiným monopostem formule 1 považuje Sebastian Vettel z Ferrari za faktor, který jej připravil o šanci získat pole position v kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu.

27.  4.  2019
Ferrari
Mercedes pro Ferrari stále představuje hrozbu

Mercedes pro Ferrari stále představuje hrozbu

Ferrari sice v Baku v pátek jasně udávalo tempo, Leclerc a Vettel však ví, že zdaleka nemají vyhráno. Mercedes nelze podceňovat.

26.  4.  2019
Ferrari
Bude Leclerc akceptovat další týmové příkazy? Záleží na situaci, říká

Bude Leclerc akceptovat další týmové příkazy? Záleží na situaci, říká

Charles Leclerc není nadšený z týmových příkazů, které v prvních závodech uplatnilo Ferrari.

25.  4.  2019
123456...24...

11:41 | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10