Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Charles Leclerc
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

Peníze a byznys
Nová Concordská dohoda: Týmy McLaren a Ferrari jsou připravené podepsat  | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Nová Concordská dohoda: Týmy McLaren a Ferrari jsou připravené podepsat

V příštím roce mělo dojít k dramatickým změnám ve všech oblastech formule 1. Revoluce bude nakonec kvůli koronaviru rozložena na dva roky.

18.  7.  2020
Ferrari
Leclerc v maďarských trénincích viděl na voze „pozitivní náznaky“

Leclerc v maďarských trénincích viděl na voze „pozitivní náznaky“

Po náročném vstupu do letošní sezóny formule 1 Charles Leclerc věří, že při třetím podniku v Maďarsku je Ferrari rychlejší.

17.  7.  2020
Pohonné jednotkyFerrari
Binotto přiznal, že Ferrari ztratilo výkon kvůli technickým směrnicím  | Zdroj:  Getty Images

Binotto přiznal, že Ferrari ztratilo výkon kvůli technickým směrnicím

Mattia Binotto poprvé přiznal, že výkon Ferrari srazilo vydání loňských technických směrnic. Pak ale začal kličkovat a celou věc poněkud bagatelizovat.

17.  7.  2020
Pohonné jednotkyFerrari
Co se děje s Ferrari? Možná je to úplně jednoduché  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Co se děje s Ferrari? Možná je to úplně jednoduché

Ferrari na tom není dobře. Má problém se dostat do třetí části kvalifikace. Nepomohl ani balík vylepšení. V čem je problém?

16.  7.  2020
Pohonné jednotky
Haas není zodpovědný za nižší rychlost svých vozů, tvrdí Magnussen | Zdroj:  Getty Images / Pool

Haas není zodpovědný za nižší rychlost svých vozů, tvrdí Magnussen

Podle názoru Kevina Magnussena by se příčina horšího tempa monopostů americké stáje neměla hledat v činnosti inženýrů Haasu při vývoji vozu pro sezonu 2020.

16.  7.  2020
Ferrari
Jsou Binottovy dny sečteny? V Itálii už spekulují o jménu nástupce  | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Jsou Binottovy dny sečteny? V Itálii už spekulují o jménu nástupce

Ferrari na tom není dobře. Odnese současnou situaci u rudých Mattia Binotto?

15.  7.  2020
Ferrari
Šílený Leclerc a smějící se Wolff. Italský tisk Ferrari nešetří  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Šílený Leclerc a smějící se Wolff. Italský tisk Ferrari nešetří

From hero to zero. Tak nějak komentuje italský tisk počínání Charlese Leclerca v prvním kole. Jedním dechem ale dodává, že o jezdce tady vůbec nejde.

14.  7.  2020
Ferrari
Ferrari podle Hamiltona nedělá dost v boji proti rasismu  | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Ferrari podle Hamiltona nedělá dost v boji proti rasismu

Před GP Štýrska se opět vyjadřovala podpora boje proti rasismu. Lewis Hamilton si však myslí, že Ferrari nebojuje proti rasismu dostatečně.

14.  7.  2020
Videa
Od rudého pojď mi hop po Norrisovo tažení. Zajímavá videa z GP Štýrska  | Zdroj:  Getty Images / Bryn Lennon

Od rudého pojď mi hop po Norrisovo tažení. Zajímavá videa z GP Štýrska

Druhý závod na Red Bull Ringu nebyl tak dramatický jako ten první, ale přesto přinesl několik zajímavých okamžiků a soubojů.

13.  7.  2020
Ferrari
Není čas vinit jezdce z kolize, říká šéf Ferrari Binotto | Zdroj:  Getty Images / Bryn Lennon

Není čas vinit jezdce z kolize, říká šéf Ferrari Binotto

Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto řekl, že teď není čas určovat viníka kolize, při které se střetli oba piloti Scuderie Charles Leclerc a Sebastian Vettel a která oba vyřadila ze závodu.

12.  7.  2020
Ferrari
Leclerc přiznal vinu za kolizi a vyřazení obou jezdců Ferrari | Zdroj:  Getty Images / Peter Fox

Leclerc přiznal vinu za kolizi a vyřazení obou jezdců Ferrari

Charles Leclerc na sebe vzal veškerou vinu za kolizi s týmovým kolegou Sebastianem Vettelem v úvodním kole Velké ceny Štýrska, která vyřadila oba piloty Ferrari z druhého závodu letošní sezóny formule 1.

12.  7.  2020
TechnikaFerrari
Časomíra nelže. Jak dopadly nové díly Ferrari?  | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Časomíra nelže. Jak dopadly nové díly Ferrari?

Ferrari uspíšilo výrobu a do druhého závodního víkendu přivezlo nové díly, které mělo původně nasadit až za týden na Hungaroringu. Jak to dopadlo?

12.  7.  2020
Ferrari
Máme z toho velkou radost, říká Binotto o potvrzení Mugella  | Zdroj:  Ferrari

Máme z toho velkou radost, říká Binotto o potvrzení Mugella

Po Monze zůstane formule 1 v Itálii. Dne 13. září se pojede vůbec poprvé v Mugellu.

12.  7.  2020
Ferrari
Vettel čekal od Ferrari na mokru více

Vettel čekal od Ferrari na mokru více

Sebastiana Vettela zklamal výsledek Ferrari v deštivé kvalifikaci na Velkou cenu Štýrska formule 1, do které odstartuje až z desáté pozice.

11.  7.  2020
Leclerc dostal penalizaci za zdržení Kvjata v kvalifikaci

Leclerc dostal penalizaci za zdržení Kvjata v kvalifikaci

Charles Leclerc byl povolán před sportovní komisaře a to hned kvůli dvěma incidentům.

11.  7.  2020
Ferrari
Binotto jako kůl v plotě? Vítězný tým podle Bergera potřebuje řídicí skupinu | Zdroj:  Getty Images / Charles Coates

Binotto jako kůl v plotě? Vítězný tým podle Bergera potřebuje řídicí skupinu

Podle Gerhada Bergera by Ferrari mělo změnit svou řídicí strukturu. Binotto je na všechny úlohy sám.

11.  7.  2020
Ferrari
Vettel: Ferrari je tento týden úplně jiné | Zdroj:  Getty Images / Bryn Lennon

Vettel: Ferrari je tento týden úplně jiné

Scuderia byla v pátek opět až hluboko v poli, podle obou pilotů je ale její forma výrazně lepší než před týdnem.

10.  7.  2020
Ferrari
Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje

Na scéně sportovních vozů a vytrvalostních závodů se chystá revoluce v podobě nástupu nových pravidel, která nahradí současné technické regule končící třídy LMP 1. Začátek nové éry láká řadu automobilek včetně Ferrari.

9.  7.  2020
Ferrari
Konec. Tečka. Hotovo. Podle Webbera je vztah Vettela a Ferrari na bodu mrazu  | Zdroj:  Getty Images / Clive Mason

Konec. Tečka. Hotovo. Podle Webbera je vztah Vettela a Ferrari na bodu mrazu

Sebastian Vettel vstoupil do sezóny s vědomím, že na konci roku u Ferrari končí. Podle Webba to bylo jednoznačně patrné na řeči jeho těla.

8.  7.  2020
Ferrari
Princ, dítě zázraků. Italský tisk vynáší Leclerca do nebes  | Zdroj:  Activepictures / Jiří Křenek

Princ, dítě zázraků. Italský tisk vynáší Leclerca do nebes

Charles Leclerc skončil v úvodním závodě na druhém místě. S ohledem na formu Ferrari to byl nečekaný výsledek.

8.  7.  2020
Ferrari
Podle Vettela Binotto neříká pravdu, když zdůvodňuje jeho konec u Ferrari

Podle Vettela Binotto neříká pravdu, když zdůvodňuje jeho konec u Ferrari

Sebastian Vettel si nemyslí, že důvodem jeho konce u Ferrari byla současná krize.

7.  7.  2020
Ferrari
Podle Brawna Vettela rozptyluje jeho konec v týmu | Zdroj:  Getty Images / Peter Fox

Podle Brawna Vettela rozptyluje jeho konec v týmu

Ross Brawn si myslí, že výkon Sebastiana Vettela na trati ovlivňuje jeho konec v týmu.

7.  7.  2020
Ferrari
Ferrari nasadí vylepšení už tento víkend. Budeme čelit problémům a ne plakat, říká Camilleri

Ferrari nasadí vylepšení už tento víkend. Budeme čelit problémům a ne plakat, říká Camilleri

Ferrari už od testů ví, že na tom není dobře. Reakční doba však byla zavřením továren značně zkrácená. Maranello chtělo velký balík úprav nasadit v Maďarsku, nakonec se tak stane už na Red Bull Ringu.

6.  7.  2020
Ferrari
Na rovinkách ztrácíme sedm desetin. A v zatáčkách další tři, říká Binotto | Zdroj:  Getty Images

Na rovinkách ztrácíme sedm desetin. A v zatáčkách další tři, říká Binotto

Pokud by Ferrari před závodem někdo řekl, že jeden z jezdců bude na pódiu a navíc druhý, nevěřili by. Leclercovi se podařilo vybojovat skvělý výsledek. Ferrari na tom ale dobře není.

6.  7.  2020
Ferrari
Druhé místo je pro Leclerca jako vítězství

Druhé místo je pro Leclerca jako vítězství

Ferrari v průběhu celého víkendu úvodního podniku letošní sezóny formule 1, Velké ceny Rakouska, výkonnostně zaostávalo za svými soupeři. V dramatickém a událostmi nabitém závodě na Red Bull Ringu přesto dokázal jeho pilot Charles Leclerc získat druhé místo.

5.  7.  2020
Ferrari
Nejvíce na Red Bull Ringu meziročně zpomalily týmy s motorem Ferrari | Zdroj:  Getty Images / Bryn Lennon

Nejvíce na Red Bull Ringu meziročně zpomalily týmy s motorem Ferrari

Největšího zlepšení dosáhl meziročně Racing Point. Zhoršil se Red Bull a především Ferrari se svými zákazníky.

5.  7.  2020
Vettel, Horner a Marko porušili koronavirová pravidla. FIA jim připomenula, jak se mají chovat | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Vettel, Horner a Marko porušili koronavirová pravidla. FIA jim připomenula, jak se mají chovat

FIA připomenula Ferrari a Red Bullu, aby se řídili koronavirovými protokoly.

4.  7.  2020
Peníze a byznysFerrari
Ferrari přišlo o sponzora. V Rakousku jeho loga zakryla páska

Ferrari přišlo o sponzora. V Rakousku jeho loga zakryla páska

Ferrari muselo o víkendu v Rakousku řešit choulostivý problém se sponzorem.

4.  7.  2020
Ferrari
Vyřazení v druhé části kvalifikace mě překvapilo, přiznává Vettel | Zdroj:  Getty Images / Peter Fox

Vyřazení v druhé části kvalifikace mě překvapilo, přiznává Vettel

Velkým zklamáním skončila první letošní kvalifikace formule 1 pro Ferrari. Charles Leclerc odstartuje do Velké ceny Rakouska až ze sedmé pozice a Sebastian Vettel byl vyřazen už v prostřední části.

4.  7.  2020
Ferrari
Ferrari sráží klasický problém: korelace dat. První zlepšení přijde za dva týdny | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Ferrari sráží klasický problém: korelace dat. První zlepšení přijde za dva týdny

Podle Binotta je SF1000 aerodynamicky křehkým autem.

4.  7.  2020
Ferrari
Ztrácíme na ostatní v celkovém přítlaku a přilnavosti, shodují se jezdci Ferrari | Zdroj:  Getty Images / Mark Thompson

Ztrácíme na ostatní v celkovém přítlaku a přilnavosti, shodují se jezdci Ferrari

Ferrari na tom není úplně nejlépe. První balík vylepšení navíc přiveze až do Maďarska za dva týdny.

3.  7.  2020
Ferrari
Vettela překvapilo, že s ním končíme, říká Binotto. Uvedl důvody konce čtyřnásobného šampiona

Vettela překvapilo, že s ním končíme, říká Binotto. Uvedl důvody konce čtyřnásobného šampiona

Mattia Binotto uvedl důvody (ty oficiální), které vedly Ferrari k rozhodnutí neprodloužit s Vettelem smlouvu.

3.  7.  2020
Wolff doufá, že Red Bull nenaruší víkend protesty vůči DAS

Wolff doufá, že Red Bull nenaruší víkend protesty vůči DAS

Mercedes jezdí v Rakousku se svým stále dosti tajemným systém DAS. Red Bull chystá několik dotazů pro FIA.

3.  7.  2020
Ferrari
Vettel je připraven poslechnout týmové příkazy. Leclercovi ale život neusnadní

Vettel je připraven poslechnout týmové příkazy. Leclercovi ale život neusnadní

Sebastiana Vettela letos čeká poslední sezóna ve Ferrari. Podle některých názorů by mohl jet více sám za sebe.

3.  7.  2020
Ferrari
Sainz bude ve Ferrari nový Barrichello, říká Villeneuve

Sainz bude ve Ferrari nový Barrichello, říká Villeneuve

Jacques Villeneuve popsal důvody, kvůli kterým podle něj Ferrari angažovalo Carlose Sainze.

3.  7.  2020
Ferrari
Leclerc žádné zázraky nečeká. Na 99 % na tom budeme hůře než vloni, říká

Leclerc žádné zázraky nečeká. Na 99 % na tom budeme hůře než vloni, říká

Ferrari nepočítá s tím, že by bojovalo v Rakousku o nejvyšší příčky.

2.  7.  2020
Ferrari
Zavolal Binotto a řekl, že už se mnou nepočítají. Vettel popsal rozchod s Ferrari

Zavolal Binotto a řekl, že už se mnou nepočítají. Vettel popsal rozchod s Ferrari

Sebastian Vettel na konci roku odejde z Ferrari, za které jezdí od roku 2015. Až dosud se nevědělo, jaké byly příčiny jeho odchodu.

2.  7.  2020
Ferrari
Ferrari v Rakousku ukáže, co se naučilo. Nové díly ale přiveze až do Maďarska

Ferrari v Rakousku ukáže, co se naučilo. Nové díly ale přiveze až do Maďarska

Ferrari nepřiveze na dva závody v Rakousku žádné novinky. Na voze SF1000 se objeví až v Maďarsku.

30.  6.  2020
Ferrari
Vettel bude letos létat, myslí si Brundle

Vettel bude letos létat, myslí si Brundle

Sebastian Vettel vstupuje do sezóny, o které ví, že bude jeho poslední u Ferrari. Pomůže mu to? Martin Brundle si myslí, že ano.

29.  6.  2020
Ferrari
Ferrari: Omezený počet lidí se nedotkne zastávek v boxech

Ferrari: Omezený počet lidí se nedotkne zastávek v boxech

Sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies si nemyslí, že by se omezení v povoleném počtu osob, které může tým přivézt v letošní sezóně formule 1 na závod, projevilo v rychlosti zastávek v boxech.

29.  6.  2020
1234567...23...

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10