Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Charles Leclerc
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

Ferrari
Vettel chápe týmovou režii Mercedesu

Vettel chápe týmovou režii Mercedesu

Sebastian Vettel chápe týmovou režii Mercedesu ve Velké ceně Ruska vozů formule 1. Podle pilota Ferrari, který obsadil třetí místo, je „naprosto jasné“, že Mercedes pomáhá Lewisovi Hamiltonovi k zisku titulu příkazem vyměnit si pozici s Valtterim Bottasem.

30.  9.  2018
Videa
Video: Souboj mezi Hamiltonem a Vettelem

Video: Souboj mezi Hamiltonem a Vettelem

Sebastian Vettel vyžil undercutu a díky dřívější zastávce se dostal před Hamiltona. Jeho radost ale netrvala dlouho.

30.  9.  2018
Mercedesy odstartují z nového povrchu. Vettel na něm stojí jen předními koly

Mercedesy odstartují z nového povrchu. Vettel na něm stojí jen předními koly

Některá místa okruhu v Soči byla přeasfaltována. Týká se to oblasti před první zatáčku, nájezdu do osmé zatáčky a také části startovního roštu.

30.  9.  2018
Ferrari
Ztráta na Mercedes Vettela překvapila

Ztráta na Mercedes Vettela překvapila

Sebastian Vettel nečekal, že bude mít v kvalifikaci na Velkou cenu Ruska vozů formule 1 tak velkou ztrátu na piloty Mercedesu, kteří obsadili první dvě pozice. Pilot Ferrari skončil na třetím místě.

29.  9.  2018
Ferrari
Ferrari má v Soči co dohánět, tuší Vettel

Ferrari má v Soči co dohánět, tuší Vettel

Rudé vozy na Mercedes ve druhém tréninku ztrácely. Mezi oba týmy se vešli i oba jezdci stáje Red Bull.

28.  9.  2018
Ferrari
Vettel pomoc psychologa vyhledat nechce

Vettel pomoc psychologa vyhledat nechce

Ve vrcholovém sportu je běžné, že sportovci mají své psychology. Konec konců v mnoha sportech je to o hlavě a ve formuli 1 to platí dvojnásob. Sebastian Vettel ale podobnou pomoc vyhledat nehodlá.

27.  9.  2018
Vettelovy minely aneb jak se přichází o titul

Vettelovy minely aneb jak se přichází o titul

Ferrari má letos velmi silné a také spolehlivé auto. Sebastian Vettel zatím nemusel odstoupit ze závodu kvůli technickému problému. V šampionátu přesto ztrácí na Hamiltona 40 bodů.

26.  9.  2018
Ferrari
Hamilton je lepší než Vettel. Ferrari se sen o titulu rozplývá, říká Trulli

Hamilton je lepší než Vettel. Ferrari se sen o titulu rozplývá, říká Trulli

Jarno Trulli kritizuje současnou formuli 1. Jezdci musí podle něj šetřit palivo i pneumatiky a nemohou na to tlačit od startu do cíle.

25.  9.  2018
Räikkönen by si mohl v Mexiku vyzkoušet letošní Sauber

Räikkönen by si mohl v Mexiku vyzkoušet letošní Sauber

Kimi Räikkönen měl v pátek navštívit továrnu Sauberu. Do Hinwilu to ze svého domu nemá daleko.

24.  9.  2018
Kimi prostě miluje řízení vozů F1, říká jeho manažér

Kimi prostě miluje řízení vozů F1, říká jeho manažér

Manažér Kimiho Räikkönena objasňuje, proč mistr světa z roku 2007 přestupuje k Sauberu.

24.  9.  2018
Ferrari
Seznamte se s Brittou Roeske, mluvčí Sebastiana Vettela

Seznamte se s Brittou Roeske, mluvčí Sebastiana Vettela

Server f1technical.net vyzpovídal Brittu Roeske, Vettelovu manažerku pro vztahy s novináři a jeho mluvčí. Jak se dostala do formule 1? Co bylo jejím vysněným zaměstnáním? To se dozvíte na následujících řádcích.

23.  9.  2018
Ferrari
Vettel není ani na úrovni Kubici, Charles ho porazí, říká Marciello

Vettel není ani na úrovni Kubici, Charles ho porazí, říká Marciello

Raffaele Marciello si myslí, že Sebastian Vettel není na úrovni některých špičkových jezdců. Charles Leclerc ho podle něj může porazit hned v příštím roce.

21.  9.  2018
Ericsson věří, že u Sauberu prodlouží smlouvu

Ericsson věří, že u Sauberu prodlouží smlouvu

Marcus Ericsson prožívá nejisté období. Již delší dobu se v médiích spekuluje o jeho konci v týmu Sauber, který by pro něj pravděpodobně znamenal i konec ve formuli 1. Švédský pilot však věří, že díky přestupu Charlese Leclerca k Ferrari zůstane i v příští sezóně ve službách stáje z Hinwilu.

22.  9.  2018
Pokud má Vettel vyhrát šampionát, jeho mysl musí být jasná, říká Häkkinen

Pokud má Vettel vyhrát šampionát, jeho mysl musí být jasná, říká Häkkinen

Podle Häkkinena by Ferrari mělo být ve vedení šampionát, ale dělá chyby a podivná rozhodnutí.

21.  9.  2018
PneumatikyFerrari
Leclerc si vyzkouší letošní ferrari. Bude testovat pro Pirelli

Leclerc si vyzkouší letošní ferrari. Bude testovat pro Pirelli

Charles Leclerc bude na okruhu Paula Ricarda v rámci testů pro Pirelli jezdit s vozem Ferrari.

20.  9.  2018
Ferrari
Vandoorne v rudém? Je to možná reálnější, než si myslíte

Vandoorne v rudém? Je to možná reálnější, než si myslíte

Mohl by Stoffel Vandoorne příští rok obléknout barvy týmu Ferrari? Je to možné.

19.  9.  2018
Ferrari
Brzká zastávka Vettela byla největší chybou, říká Villeneuve

Brzká zastávka Vettela byla největší chybou, říká Villeneuve

Podle Villeneuva utrpělo Ferrari velkou porážku, ale musí stále věřit.

19.  9.  2018
Ferrari
Zodpovědnost za chyby vezmu na sebe, říká Arrivabene

Zodpovědnost za chyby vezmu na sebe, říká Arrivabene

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene na sebe vezme veškerou zodpovědnost za chyby, kterých se jeho stáj dopustila během souboje o tituly mistrů světa s Mercedesem v probíhající sezóně.

19.  9.  2018
Ferrari
Vettel je pod tlakem velmi dobrý, ale bude to mít těžké, říká Horner

Vettel je pod tlakem velmi dobrý, ale bude to mít těžké, říká Horner

Sebastian Vettel ztrácí po Singapuru na Lewise Hamiltona 40 bodů. Podle Christiana Hornera to ještě může stáhnout.

19.  9.  2018
Ferrari
Jak Vettel přišel v Singapuru o druhé místo a tři body

Jak Vettel přišel v Singapuru o druhé místo a tři body

Sebastian Vettel se v prvním kole dostal před Maxe Verstappena. Po zastávkách v boxech ale o druhou pozici zase přišel.

17.  9.  2018
Ferrari
Není všechno ztraceno, věří Arrivabene

Není všechno ztraceno, věří Arrivabene

Sebastian Vettel po Singapuru ztrácí na Lewise Hamiltona už 40 bodů. V Poháru konstruktérů je rozdíl podobný. Může se ještě Scuderia vrátit do bojů o tituly?

16.  9.  2018
Ferrari
Vettel stojí za agresivní strategií, která ale Ferrari nevyšla

Vettel stojí za agresivní strategií, která ale Ferrari nevyšla

Sebastian Vettel z Ferrari obsadil ve Velké ceně Singapuru třetí pozici, zatímco jeho největší rival v boji o titul Lewis Hamilton vítězstvím o dalších deset bodů navýšil svůj náskok na čele průběžného pořadí mistrovství světa vozů formule 1.

16.  9.  2018
Ferrari
Třetí místo není to, co jsme chtěli, připouští Vettel

Třetí místo není to, co jsme chtěli, připouští Vettel

Sebastian Vettel z Ferrari není spokojen se třetím místem, které obsadil v kvalifikaci na Velkou cenu Singapuru vozů formule 1. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen z páté pozice.

15.  9.  2018
Ferrari
Ferrari koncept vozu F1 pro rok 2021 nenadchl

Ferrari koncept vozu F1 pro rok 2021 nenadchl

V Maranellu nejsou zrovna nadšení z konceptu vozu F1 pro rok 2021, který představil Ross Brawn.

14.  9.  2018
Ferrari
Hrátky s nastavením Vettelovi nevyšly

Hrátky s nastavením Vettelovi nevyšly

Pilot Ferrari se ve druhém tréninku dotkl zdi a tým se ho pro jistotu po zbytek měřených jízd rozhodl nechat v boxech.

14.  9.  2018
Ferrari
O Räikkönenovi nerozhodoval Homer Simpson, říká Arrivabene

O Räikkönenovi nerozhodoval Homer Simpson, říká Arrivabene

Maurizio Arrivabene v Singapuru řekl, že zpráva o konci u Ferrari rozhodila v Monze Räikkönena tak moc, že získal pole position.

14.  9.  2018
Ricciarda překvapil Räikkönenův přestup k Sauberu

Ricciarda překvapil Räikkönenův přestup k Sauberu

Daniel Ricciardo předpokládal, že Kimi Räikkönen po konci ve Ferrari zároveň ukončí svoji kariéru. Proto australského pilota Räikkönenův přestup k Sauberu překvapil.

14.  9.  2018
Ferrari
Necítím větší tlak. Ve Ferrari chci bojovat hned o titul, říká Leclerc

Necítím větší tlak. Ve Ferrari chci bojovat hned o titul, říká Leclerc

Charles Leclerc se příští rok přesune do Ferrari. Stane se nejmladším a nejméně zkušeným jezdcem Scuderie za desítky let. Tlak ale prý necítí.

13.  9.  2018
Proč jdu do Sauberu? Protože chci, říká Räikkönen

Proč jdu do Sauberu? Protože chci, říká Räikkönen

Kimi Räikkönen se o svém konci u Ferrari dozvěděl v Monze, kde také hned začal jednat se Sauberem.

13.  9.  2018
Ferrari
Ferrari má nové zařízení, které blokuje výhled on-board kamery

Ferrari má nové zařízení, které blokuje výhled on-board kamery

Menší souboj mezi Ferrari a FIA (a soupeři) pokračuje. Scuderia do Singapuru přivezla zařízení na chlazení onboard kamery.

13.  9.  2018
Räikkönen je skvělý jezdec, ale zabírá místo mladším, myslí si Brundle

Räikkönen je skvělý jezdec, ale zabírá místo mladším, myslí si Brundle

Martin Brundle vidí smysl v přesunu Leclerca do Ferrari. Räikkönenovým přesunem do Sauberu ale už tak nadšený není.

12.  9.  2018
Ferrari
Statistiky: Leclerc je nejmladším jezdcem Ferrari za téměř 60 let

Statistiky: Leclerc je nejmladším jezdcem Ferrari za téměř 60 let

Charles Leclerc se stane nejmladším a nejméně zkušeným jezdcem Ferrari za hodně dlouhou dobu. Do historie se může zapsat také Räikkönen.

11.  9.  2018
VideaFerrari
Nicol Kidman, volant a nanuk. Vtipné momenty Räikkönena u Ferrari [video]

Nicol Kidman, volant a nanuk. Vtipné momenty Räikkönena u Ferrari [video]

Kimi Räikkönen na konci letošní sezóny končí u Ferrari. Formule 1 na svém profilu uveřejnila video, které rekapituluje některé vtipné momenty Icemana u Ferrari.

11.  9.  2018
Ferrari
Ferrari potvrdilo, že vedle Vettela bude příští rok jezdit Leclerc

Ferrari potvrdilo, že vedle Vettela bude příští rok jezdit Leclerc

Kimi Räikkönen u Ferrari na konci letošní sezóny končí. Vedle Sebastiana Vettela bude příští rok jezdit Charles Leclerc.

11.  9.  2018
Pohonné jednotky
Jaké jsou aktuální výkony všech motorů? Ferrari je nejsilnější jen v kvalifikaci

Jaké jsou aktuální výkony všech motorů? Ferrari je nejsilnější jen v kvalifikaci

Ferrari a Mercedes mají stále velký náskok na zbývající dva výrobce.

11.  9.  2018
Kimi Räikkönen na konci sezóny končí u Ferrari a přestupuje do Sauberu!

Kimi Räikkönen na konci sezóny končí u Ferrari a přestupuje do Sauberu!

Kimi Räikkönen na konci letošní sezóny skončí u Ferrari jako závodní jezdec. Ferrari to potvrdilo. Neuvedlo, kdo ho nahradí. Předpokládá se, že to bude Charles Leclerc.

11.  9.  2018
Ferrari
Nechte si Kimiho ještě rok! Petici na podporu Fina podepsaly desítky tisíc lidí

Nechte si Kimiho ještě rok! Petici na podporu Fina podepsaly desítky tisíc lidí

Desítky tisíc fanoušků žádají, aby si Ferrari ještě jeden rok ponechalo Kimiho Räikkönena.

10.  9.  2018
Ferrari
Marchionne před smrtí mluvil o F1 pozitivně, říká Todt

Marchionne před smrtí mluvil o F1 pozitivně, říká Todt

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt řekl, že se zesnulý prezident Ferrari Sergio Marchionne při jejich poslední společné večeři vyjádřil pozitivně ohledně budoucího směřování formule 1.

10.  9.  2018
Ferrari
Vettel nevidí důvod k zavedení týmové režie u Ferrari

Vettel nevidí důvod k zavedení týmové režie u Ferrari

Sebastian Vettel neočekává, že by se Ferrari rozhodlo zavést ve zbývajících závodech letošní sezóny formule 1 týmovou režii ve snaze pomoci mu v boji o titul mistra světa.

9.  9.  2018
Ferrari
Stabilita uvnitř týmu je letos klíčová pro úspěchy Ferrari, myslí si Binotto

Stabilita uvnitř týmu je letos klíčová pro úspěchy Ferrari, myslí si Binotto

Technický ředitel stáje Scuderia Ferrari Mattia Binotto věří, že za letošními dobrými výsledky Ferrari stojí také vnitřní stabilita celého týmu.

8.  9.  2018
1...2425262728...46...

19:25 | Pérez měl něco jako tiskovou konferenci. Nic nového: Red Bull nebo rok volna. Red Bull rozhodne po konci sezóny...
14:48 | Audi na konci této (2021) sezóny odejde z formule E. Chce se soustředit na elektromobil pro Dakar (2022) a návrat do Le Mans s hypercarem (2023).
14:01 | Nová fotografie z nemocnice... odkaz
10:45 | UPDATE: Grosjeana navštívil šéf týmu. Popáleniny se hojí dobře. Grosjean bude z nemocnice propuštěn v úterý.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10