Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Charles Leclerc
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

Ferrari
U Ferrari to může dopadnout jako u McLarenu v roce 2007, říká Rivola

U Ferrari to může dopadnout jako u McLarenu v roce 2007, říká Rivola

Čeká Ferrari konec období klidu? Podle spekulací do konce loňského roku probíhal boj mezi Arrivabenem a Binottem. Nyní se může boj přenést mezi jednotlivé strany garáže. Situace nemusí být přinejmenším tak klidná, jako tomu bylo za dob Räikkönena a Vettela.

6.  2.  2019
Ferrari
Alonso bude sledovat Kubicu a Leclerca. Jezdci Ferrari dal radu

Alonso bude sledovat Kubicu a Leclerca. Jezdci Ferrari dal radu

Fernando Alonso bude letos sledovat formuli 1 v televizi. Pár závodů asi i přímo na okruhu. Z jezdců bude sledovat Kubicu a také Leclerca.

5.  2.  2019
Peníze a byznysFerrari
Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

Ferrari letos navýší svůj rozpočet ve formuli 1. Investorům to oznámil šéf automobilky.

5.  2.  2019
Ferrari
Je to oficiální: Wehrlein a Hartley míří do Maranella

Je to oficiální: Wehrlein a Hartley míří do Maranella

Ferrari má nové jezdce pro práci na simulátoru. Jeden přichází z Mercedesu, druhý z Toro Rosso.

4.  2.  2019
Jsme jiní než Ferrari. Jsme skromnější, říká Wolff

Jsme jiní než Ferrari. Jsme skromnější, říká Wolff

Toto Wolff vysvětlil hlavní rozdíl mezi Mercedesem a Ferrari. V čem spočívá?

1.  2.  2019
Ferrari
Do Ferrari by mohl přijít další člověk, pomáhal by Binottovi (aktualizace)

Do Ferrari by mohl přijít další člověk, pomáhal by Binottovi (aktualizace)

Mattia Binotto je nyní v unikátní situaci. Má pod palcem celou stáj a to i technickou část. Ale bude to stíhat?

31.  1.  2019
Ferrari
Příchod Leclerca může ovlivnit Vettelovu budoucnost, myslí si Button

Příchod Leclerca může ovlivnit Vettelovu budoucnost, myslí si Button

Když v roce 2014 přišel Daniel Ricciardo do Red Bullu, neměl to Sebastian Vettel vůbec jednoduché. Nakonec odešel do Ferrari. Vettel sice uvedl, že to nesouviselo a z Red Bullu neutekl, ale podle Jensona Buttona by se mohla v jistém smyslu historie opakovat.

29.  1.  2019
Ferrari
Leclerc bude pro Vettela budíčkem, myslí si Zanardi

Leclerc bude pro Vettela budíčkem, myslí si Zanardi

Alex Zanardi si myslí, že příchod Charlese Leclerca bude pro Sebastiana Vettela budíčkem, který ale možná až tak nepotřebuje.

24.  1.  2019
Ferrari
Jezdci FDA se sešli v Maranellu, nechyběl ani Schumacher

Jezdci FDA se sešli v Maranellu, nechyběl ani Schumacher

Členové Jezdecké akademie Ferrari (FDA) se sjeli do Maranella. Nechyběl ani nový člen akademie Mick Schumacher.

22.  1.  2019
Ferrari
Máme ty správné ingredience, říká Vettel, který nezačal rok nejlépe

Máme ty správné ingredience, říká Vettel, který nezačal rok nejlépe

Sebastian Vettel věří, že Ferrari má správné ingredience, aby porazilo Mercedes.

21.  1.  2019
Ferrari
Mick Schumacher se stal členem juniorského programu Ferrari

Mick Schumacher se stal členem juniorského programu Ferrari

Mick Schumacher se stal oficiálně členem juniorského programu Ferrari ve formuli 1.

19.  1.  2019
Ferrari
Vettela jsem vloni nepoznával, říká Rivola

Vettela jsem vloni nepoznával, říká Rivola

Rivola zná Sebastiana velmi dobře ještě z dob u Toro Rosso, kde působil před příchodem do Maranella.

17.  1.  2019
Ferrari
U Ferrari nebyly žádné vnitřní spory, říká Elkann o jmenování Binotta

U Ferrari nebyly žádné vnitřní spory, říká Elkann o jmenování Binotta

Předseda představenstva Ferrari reagoval na změny ve vedení stáje z Maranella.

16.  1.  2019
Ferrari
Schumacher by mohl už letos usednout do aktuálního vozu Ferrari

Schumacher by mohl už letos usednout do aktuálního vozu Ferrari

Pro fanoušky Ferrari by to byla tak trochu nostalgická bomba. Usedne Mick Schumacher v letošním roce do aktuálního vozu maranellské stáje?

15.  1.  2019
Ferrari
V Itálii spekulují o návratu Domenicaliho do Maranella

V Itálii spekulují o návratu Domenicaliho do Maranella

Podle italského Corriere dello Sport by se Stefano Domenicali mohl vrátit do Ferrari.

14.  1.  2019
Ferrari
Jmenováním Binotta šéfem týmu dělá Ferrari chybu, myslí si Anderson

Jmenováním Binotta šéfem týmu dělá Ferrari chybu, myslí si Anderson

Bývalý technický ředitel týmu Jordan ve formuli 1 Gary Anderson se domnívá, že rozhodnutí Ferrari jmenovat do pozice šéfa týmu Mattiu Binotta je chybné.

14.  1.  2019
Ferrari
Massimo Rivola přirovnává Leclerca k Alonsovi

Massimo Rivola přirovnává Leclerca k Alonsovi

Massimo Rivola, bývalý šéf jezdecké akademie Ferrari, věří, že Charles Leclerc dostane v sezóně 2019 u Ferrari férovou šanci bojovat o vítězství v závodech. Rivola připrovnává mladého Monačana k Fernandu Alonsovi.

12.  1.  2019
Ferrari
Prioritou byla technická kontinuita týmu, říká Piero Ferrari

Prioritou byla technická kontinuita týmu, říká Piero Ferrari

Piero Ferrari, jediný žijící syn Enza Ferrariho, který je majitelem 10 % akcií italské automobilky, okomentoval změny ve vedení stáje.

11.  1.  2019
Ferrari
Vettel je ten správný člověk pro Ferrari, říká Andretti. U Leclerca má pochybnosti

Vettel je ten správný člověk pro Ferrari, říká Andretti. U Leclerca má pochybnosti

Mario Andretti si myslí, že Sebastian Vettel je tím správným člověkem pro Ferrari. U Leclerca si není jistý, zda přichází ve správnou dobu.

11.  1.  2019
Ferrari
Poslední cigareta Maurizia Arrivabeneho v Maranellu

Poslední cigareta Maurizia Arrivabeneho v Maranellu

Maurizio Arrivabene už není šéfem Ferrari. Jeho příchod na konci roku 2014 byl překvapením, jeho odchod už méně.

9.  1.  2019
Ferrari
Pascal Wehrlein nastupuje k Ferrari. Bude pracovat na simulátoru

Pascal Wehrlein nastupuje k Ferrari. Bude pracovat na simulátoru

Bývalý jezdec formule 1 Pascal Wehrlein by měl pracovat v Maranellu na simulátoru.

8.  1.  2019
Ferrari
Když nevyhráváte, je třeba změny, říká Briatore o Ferrari

Když nevyhráváte, je třeba změny, říká Briatore o Ferrari

Flavio Briatore si myslí, že Ferrari potřebovalo ve vedení změnu. Řekl to ještě předtím, než Maranello oficiálně potvrdilo, že Arrivabene ve své funkci skončil.

8.  1.  2019
Ferrari
Ferrari oficiálně potvrdilo konec Arrivabeneho

Ferrari oficiálně potvrdilo konec Arrivabeneho

Ferrari večer oficiálně potvrdilo to, o čem se celý den spekulovalo. Maurizio Arrivabene už není šéfem stáje.

7.  1.  2019
VideaFerrari
Foto a video: Výstava o Schumacherovi v muzeu Ferrari

Foto a video: Výstava o Schumacherovi v muzeu Ferrari

Muzeum Ferrari otevřelo 3. ledna výstavu věnovanou Michaelu Schumacherovi.

7.  1.  2019
Ferrari
Ferrari podle Vettela neoslabí odchod jezdců ze simulátoru

Ferrari podle Vettela neoslabí odchod jezdců ze simulátoru

Sebastian Vettel věří, že Ferrari dokáže najít náhradu za své jezdce na simulátoru Daniila Kvjata a Antonia Giovinazziho poté, co oba piloti získali pro nadcházející ročník formule 1 závodní sedačky u jiných týmů.

6.  1.  2019
Podle Kubici bylo těžké odmítnout Ferrari

Podle Kubici bylo těžké odmítnout Ferrari

Robert Kubica měl dvakrát v životě šanci pracovat pro Ferrari. Ani v jednom případě to však nevyšlo.

4.  1.  2019
Ferrari
Nepodceňujme Leclerca, radí bývalý kolega

Nepodceňujme Leclerca, radí bývalý kolega

Podle Marcuse Ericssona by si Vettel mohl na Leclercovi vylámat zuby. Každopádně bude zajímavé počínání mladého Monačana sledovat.

4.  1.  2019
Ferrari
Barrichello je nadšený z Leclerca. Bude to především o hlavě, říká

Barrichello je nadšený z Leclerca. Bude to především o hlavě, říká

Rubens Barrichello je velmi nadšený z Charlese Leclerca a jeho přestupu do Ferrari.

2.  1.  2019
Ferrari
Vettel je také jen člověk, říká Burti a kritizuje Arrivabeneho

Vettel je také jen člověk, říká Burti a kritizuje Arrivabeneho

Bývalý testovací jezdec Ferrari Luciano Burti si myslí, že Maurizio Arrivabene není dobrým lídrem. Ferrari podle něj nepřistupovalo k Vettelovi po jeho chybách správně.

1.  1.  2019
Ferrari
Udělejme ten poslední krok k titulu, vyzývá Vettel Ferrari

Udělejme ten poslední krok k titulu, vyzývá Vettel Ferrari

Sebastian Vettel vyzval svůj tým Ferrari k tomu, aby se zlepšil a udělal ten 'poslední krok' k zisku vytouženého titulu mistra světa formule 1 v sezóně 2019.

30.  12.  2018
Wolffa těší zisk pěti titulů Mercedesu v řadě

Wolffa těší zisk pěti titulů Mercedesu v řadě

Šéf Mercedesu ve formuli 1 Toto Wolff si váží úspěchu německé automobilky, která se dokázala vyrovnat Ferrari v zisku pěti mistrovských titulů v řadě za sebou jak v hodnocení jezdců, tak v Poháru konstruktérů.

30.  12.  2018
Ferrari
Pět let od nehody Schumachera. F1 si připomene spíše jeho narozeniny

Pět let od nehody Schumachera. F1 si připomene spíše jeho narozeniny

V sobotu 29. prosince to bude už dlouhých pět let, co se Michael Schumacher vážně zranil na lyžích. Svět formule 1 si však raději připomene něco pozitivnějšího. Michael Schumacher oslaví kulaté životní jubileum.

28.  12.  2018
Ferrari
Ferrari získalo italskou anticenu Tapiro d

Ferrari získalo italskou anticenu Tapiro d'Oro

Maurizio Arrivabene převzal anticenu Tapiro d'Oro

27.  12.  2018
Ferrari
Vettel napsal zaměstnancům Ferrari dopis. Něco jim slíbil

Vettel napsal zaměstnancům Ferrari dopis. Něco jim slíbil

Sebastian Vettel brzy začne svou pátou sezónu u Ferrari. Bude konečně vítězná?

24.  12.  2018
Ferrari
Odchod Räikkönena z Ferrari je ránou pro F1, myslí si Wolff

Odchod Räikkönena z Ferrari je ránou pro F1, myslí si Wolff

Podle Toto Wolffa je přestup Räikkönena z Ferrari do Sauberu a odchod Alonsa z F1 ránou pro formuli 1.

21.  12.  2018
Ferrari
Alonso by se mohl vrátit do Ferrari, myslí si Domenicali

Alonso by se mohl vrátit do Ferrari, myslí si Domenicali

Podle bývalého šéfa Ferrari by se mohl Fernando Alonso ještě do Maranella vrátit.

21.  12.  2018
Ferrari
Muzeum Ferrari otevře v Maranellu Schumacherovu výstavu

Muzeum Ferrari otevře v Maranellu Schumacherovu výstavu

Ferrari na začátku příštího roku otevře ve svém muzeu v Maranellu speciální výstavu věnovanou Michaelu Schumacherovi při příležitosti oslavy 50. narozenin sedminásobného mistra světa formule 1.

19.  12.  2018
Formule EFerrari
Formule E? Jako rockový koncert bez hudby, říká Vettel

Formule E? Jako rockový koncert bez hudby, říká Vettel

Sebastian Vettel bude nejspíše závodit ve formuli 1 ještě pár let. Zatím nevíme, co bude dělat, až se jednoho dne rozhodne skončit. Pokud však radikálně nezmění svůj názor, ve formuli E ho nejspíše neuvidíme.

18.  12.  2018
Ferrari
Potřebujeme trochu toho štěstí, říká Arrivabene

Potřebujeme trochu toho štěstí, říká Arrivabene

Maurizio Arrivabene si myslí, že v průběhu sezóny došlo k mnoha událostem, které unikly jeho kontrole. Všechny nepřímo ovlivnily výsledky Ferrar.

18.  12.  2018
Kam zamíří Schumacher? Red Bull zájem nemá

Kam zamíří Schumacher? Red Bull zájem nemá

Mick Schumacher vyhrál evropskou F3 a v příštím roce bude za stejný tým jezdit také ve F2. A dál?

17.  12.  2018
1...1920212223...41...

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10