Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Charles Leclerc
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

TechnikaFerrari
Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Jaká tajemství a novinky ukrývá nejnovější vůz z Maranella, od kterého má Ferrari jen ta největší očekávání?

23.  2.  2018
Ferrari
Vettel ocenil detaily nového Ferrari SF71H

Vettel ocenil detaily nového Ferrari SF71H

Sebastian Vettel vyzdvihl práci na detailech, kterou Ferrari udělalo na svém letošním monopostu formule 1 s označením SF71H.

23.  2.  2018
VideaFerrari
Video: Ferrari SF71H

Video: Ferrari SF71H

Ferrari představilo svůj vůz pro sezónu 2018. Zbarvení vozu obsahuje méně bílé barvy a také méně sponzorů. Santander na konci loňského roku odešel z formule 1.

22.  2.  2018
Ferrari
Ferrari odhalilo rudý SF71H, kterým chce zdolat Mercedes | Zdroj:  Ferrari

Ferrari odhalilo rudý SF71H, kterým chce zdolat Mercedes

Ferrari dnes odhalí vůz, se kterým chce bojovat o titul proti Mercedesu.

22.  2.  2018
HistorieFerrari
Od narození Enza Ferrariho uplynulo 120 let

Od narození Enza Ferrariho uplynulo 120 let

Fanoušci automobilismu si dnes připomínají 120. výročí narození zakladatele Ferrari, Enza Ferrariho. Ferrari při té příležitosti zorganizovalo v Modeně výstavu fotografií ze života 'il Commendatore'.

18.  2.  2018
Mercedes považuje za vážné soupeře i McLaren a Renault

Mercedes považuje za vážné soupeře i McLaren a Renault

Mercedes vnímá vedle Ferrari a Red Bullu také McLaren a Renault jako potenciální soupeře v boji o titul ve formuli 1, říká šéf týmu Toto Wolff.

17.  2.  2018
Pohonné jednotkyFerrari
V továrně je motor Ferrari spolehlivý. Ukáže to i na trati?

V továrně je motor Ferrari spolehlivý. Ukáže to i na trati?

Spolehlivost pohonné jednotky bude v letošní sezóně velmi důležitá. Může rozhodnout i o titulech.

15.  2.  2018
Ferrari
Ferrari je legenda, ale musíme s ním jednat jako s ostatními týmy, říká Carey

Ferrari je legenda, ale musíme s ním jednat jako s ostatními týmy, říká Carey

Chase Carey říká, že hlavním cílem je zájem fanoušků a o něm jednat nelze.

12.  2.  2018
Liberty by neměla jít na ruku Ferrari, neznačil Brown

Liberty by neměla jít na ruku Ferrari, neznačil Brown

Zak Brown si myslí, že se Liberty Media musí soustředit na to, co je nejlepší pro sport a ne pro konkrétního výrobce nebo tým.

9.  2.  2018
Může za neúspěch Ferrari tlak ze strany vedení? Wolff si to nemyslí

Může za neúspěch Ferrari tlak ze strany vedení? Wolff si to nemyslí

Toto Wolff se zastal prezidenta Ferrari. Sergio Marchionne nebo spíše jeho tlak podle něj za neúspěch Ferrari nemohou.

29.  1.  2018
Ferrari
Iceman představil helmu pro letošní rok | Zdroj:  Getty Images

Iceman představil helmu pro letošní rok

Kimi Räikkönen představil svou helmu pro letošní sezónu.

29.  1.  2018
VideaFerrari
Okruh v Daytoně pohledem Ferrari [video]

Okruh v Daytoně pohledem Ferrari [video]

Ferrari uveřejnilo velmi pěkné onboard záběry z okruhu v Daytoně, kde se už v sobotu pojede slavný čtyřiadvacetihodinový závod.

26.  1.  2018
Pohonné jednotkyFerrari
Motor Ferrari už překonal hranici 1000 koní

Motor Ferrari už překonal hranici 1000 koní

Po Mercedesu se možná přes hranici 1000 koní dostalo i Ferrari.

25.  1.  2018
Formule EFerrari
Elektromobil z Maranella? Marchionne to připustil, může to ovlivnit F1

Elektromobil z Maranella? Marchionne to připustil, může to ovlivnit F1

Sergio Marchionne před několika dny připustil, že Ferrari nejspíše postaví elektromobil. Italská automobilka by mohla konkurovat Tesle od Elona Muska.

23.  1.  2018
Se Sergiem jsme zlý a dobrý policajt, říká Zetsche

Se Sergiem jsme zlý a dobrý policajt, říká Zetsche

Ferrari se nelíbí návrh nových pravidel ohledně motorů. Sergio Marchionne našel zastání u šéfa Daimleru.

23.  1.  2018
Ferrari
Právo Ferrari vetovat návrhy bude předmětem diskuze, říká Todt

Právo Ferrari vetovat návrhy bude předmětem diskuze, říká Todt

Mezinárodní automobilovou federaci FIA v čele s Jeanem Todtem čekají rozhovory s Ferrari týkající se setrvání italské automobilky ve formuli 1. Probírat se bude i právo veta, která má Ferrari od osmdesátých let.

20.  1.  2018
VideaFerrari
Iceman na sněhu! Räikkönen si zazávodil ve švýcarských Alpách [videa]

Iceman na sněhu! Räikkönen si zazávodil ve švýcarských Alpách [videa]

Kimi Räikkönen si zazávodil na motokárách ve švýcarských Alpách v rámci akce Shellu.

19.  1.  2018
Ferrari
Kvjatovi může polovina paddocku závidět, říká bývalý jezdec

Kvjatovi může polovina paddocku závidět, říká bývalý jezdec

Rusko o svého zástupce ve F1 nepřijde. Sergej Sirotkin bude závodit za Williams. Z královny motorsportu ale zcela neodešel ani Daniil Kvjat.

18.  1.  2018
Ferrari
Postavili jsme křáp nebo bestii, říká Marchionne

Postavili jsme křáp nebo bestii, říká Marchionne

Ferrari představí svůj letošní monopost 22. února. Měsíc před prezentací vládne v Maranellu dobrá nálada.

18.  1.  2018
Giovinazziho čeká práce na simulátoru. Zda bude i závodit, zatím neví

Giovinazziho čeká práce na simulátoru. Zda bude i závodit, zatím neví

Antonio Giovinazzi pro letošní rok nesehnal závodní sedačku. Bude působit jako rezervní a testovací jezdec.

17.  1.  2018
Ferrari
Nového závodního inženýra pro Räikkönena hledá Ferrari ve vlastních řadách

Nového závodního inženýra pro Räikkönena hledá Ferrari ve vlastních řadách

Závodní inženýr Kimiho Räikkönena Dave Greenwood odešel z Ferrari, aby se připojil k Manoru ve WEC. Kdo ho nahradí?

17.  1.  2018
Mohl by Lauda působit u Ferrari? Proroky nechceme, říká Marchionne

Mohl by Lauda působit u Ferrari? Proroky nechceme, říká Marchionne

Niki Lauda kdysi jezdil za Ferrari a poté působil i jako poradce. Pravděpodobnost, že se jeden ze současných šéfů Mercedesu někdy vrátí do Maranella, je ale minimální.

16.  1.  2018
Vasseur: Sauber nechce být B-tým Ferrari, ale A-tým Alfy Romeo

Vasseur: Sauber nechce být B-tým Ferrari, ale A-tým Alfy Romeo

Šéf Sauberu Frédéric Vasseur vyloučil, že by Sauber byl jen juniorským týmem Ferrari.

15.  1.  2018
Ferrari
Měl Räikkönen smůlu? Na tohle já nevěřím, říká Arrivabene

Měl Räikkönen smůlu? Na tohle já nevěřím, říká Arrivabene

Ferrari je spokojeno s výkony Kimiho Räikkönena. Zůstane u týmu i po tomto roce?

11.  1.  2018
Ferrari
Kvjat se stal vývojovým jezdcem Ferrari

Kvjat se stal vývojovým jezdcem Ferrari

Daniil Kvjat byl oficiálně potvrzen jako vývojový jezdec Ferrari. Program Red Bullu opustil Kvjat vloni po vyhazovu z Toro Rosso.

10.  1.  2018
Po nabídce od Ferrari jsem nemohl ani spát, vzpomíná Newey

Po nabídce od Ferrari jsem nemohl ani spát, vzpomíná Newey

Adrian Newey byl několikrát spojován s Ferrari. V roce 2014 k tomu byl blízko, ale nakonec odmítl.

9.  1.  2018
Ferrari
Změny u Ferrari? Räikkönenův inženýr odchází z Maranella

Změny u Ferrari? Räikkönenův inženýr odchází z Maranella

U Ferrari dochází podle italské mutace Motorsport.com k několika změnám.

8.  1.  2018
Ferrari
Ferrari chce konečně titul. Poslední krok bude nejtěžší, tuší Vettel

Ferrari chce konečně titul. Poslední krok bude nejtěžší, tuší Vettel

Ferrari vloni udělalo velké zlepšení a bylo příjemným překvapením první poloviny sezóny. Pak ale přišly kolize a technické problémy a Scuderia z boje o titul vypadla.

4.  1.  2018
Bernie EcclestoneFerrari
Marchionne není Montezemolo, z F1 klidně odejde, říká Ecclestone

Marchionne není Montezemolo, z F1 klidně odejde, říká Ecclestone

Sergio Marchionen hrozí odchodem Ferrari z F1. Bernie Ecclestone varuje před tím, aby slova šéfa Ferrari byla brána na lehkou váhu.

4.  1.  2018
Ferrari
Důležitý inženýr Ferrari odchází k Mercedesu. Marchionne to bagatelizuje

Důležitý inženýr Ferrari odchází k Mercedesu. Marchionne to bagatelizuje

Bývalý šéfinženýr motorářů Ferrari Lorenzo Sassi odchází k Mercedesu.

3.  1.  2018
Wolffa zaujala Alfa Romeo. Možná půjdeme podobnou cestou, říká

Wolffa zaujala Alfa Romeo. Možná půjdeme podobnou cestou, říká

Toto Wolff přiznal, že ho zaujalo nové partnerství mezi Ferrari a Sauberem prostřednictvím Alfy Romeo.

1.  1.  2018
Ferrari
Irvine na Vettela názor nezměnil, chová se jako blbec, říká

Irvine na Vettela názor nezměnil, chová se jako blbec, říká

Eddie Irvine na začátku loňského roku ostře kritizoval Sebastiana Vettela. Svůj názor na čtyřnásobného mistra světa nezměnil.

1.  1.  2018
Ferrari
Peklo zamrzlo! Kimi Räikkönen je na Instagramu

Peklo zamrzlo! Kimi Räikkönen je na Instagramu

Neuvěřitelné se stalo skutečností. Kimi Räikkönen je na sociální síti Instagram.

28.  12.  2017
Ferrari
Maurizio Arrivabene nemá Vánoce rád

Maurizio Arrivabene nemá Vánoce rád

Pokud jste se zrovna chystali poslat šéfovi Ferrari přání k Vánocům, tak to nedělejte. Maurizio Arrivabene nemá Vánoce zrovna rád.

24.  12.  2017
VideaFotografieSpeciál
Formule 1 na sněhu a ledu

Formule 1 na sněhu a ledu

Bílé Vánoce většinu z nás sice nečekají ani letos, ale určitě je to ten pravý čas ukázat si okamžiky, kdy se potkala formule 1 s ledovým královstvím.

22.  12.  2017
FIAPravidla formule 1
Nejvíce penalizací dostali v roce 2017 jezdci McLarenu

Nejvíce penalizací dostali v roce 2017 jezdci McLarenu

Penalizace za překročení limitního počtu komponent pohonné jednotky jsou trnem v oku fanoušků i některých šéfů týmů. Kolik se jich letos rozdalo?

21.  12.  2017
Ferrari
Kimi dokáže jezdit jako Bůh, a pokud nebude, končí, říká Marchionne

Kimi dokáže jezdit jako Bůh, a pokud nebude, končí, říká Marchionne

Vedení Ferrari mělo v pondělí tradiční předvánoční oběd se zástupci médií. Sergio Marchionne během oběda zhodnotil i své současné jezdce.

19.  12.  2017
Ferrari
Rozhodně neblafujeme, můžeme vytvořit vlastní F1, říká Marchionne

Rozhodně neblafujeme, můžeme vytvořit vlastní F1, říká Marchionne

Sergio Marchionne řekl v pondělí v Maranellu, že Ferrari rozhodně neblafuje, když hrozí odchodem z F1.

19.  12.  2017
Ferrari
Ferrari sází na stabilitu a nový vůz ukáže 22. února

Ferrari sází na stabilitu a nový vůz ukáže 22. února

Ferrari ani letos nezískalo titul. K velkým změnám ale v Maranellu nedojde. Scuderia sází na stabilitu.

18.  12.  2017
Ferrari
Räikkönen má stále chuť závodit ve formuli 1

Räikkönen má stále chuť závodit ve formuli 1

Kimi Räikkönen má hlad po dalším vítězství, příští rok jej přitom čeká už jeho šestnáctá sezóna ve formuli 1.

17.  12.  2017
1...1819202122...40...

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10