Ferrari



Pilot #1 Sebastian Vettel
Pilot #2 Kimi Räikkönen
Motor Ferrari
Vítězství 221
Pole positions 207
První GP GP Monaka 1950
První vítězství GP Velké Británie 1951
Individuální titul 15x (poslední 2007 - Kimi Räikkönen)
Konstruktérský titul 16x (poslední 2008 - K. Räikkönen, F. Massa)
Stránky týmu www.ferrari.com

Ferrari je ve Formuli 1 tým s nejdelší historií, nechyběl totiž v jediné sezóně od roku 1950 až po současnost. Prvního vítězství dosáhla stáj z Maranella v roce 1951 v Silverstone.

Již v letech 1952 a 1953 získal ve Ferrari titul mistra světa Alberto Ascari. V padesátých a šedesátých letech dosahovali v barvách Ferrari pravidelných úspěchů jezdci jako Juan Manuel Fangio, Phil Hill či John Surtees. V letech 1961 a 1964 získalo Ferrari pohár konstruktérů.

Ještě více úspěchů přišlo v sedmdesátých letech, kdy Ferrari získalo čtyřikrát pohár konstruktérů. V letech 1975 a 1977 vyhrál ve Ferrari Niki Lauda titul mistra světa. Posledním úspěchem ve stejném desetiletí byl titul mistra světa v jezdcích s Jodie Scheckterem a pohár konstruktérů v roce 1979.

Poté následovalo delší období bez výrazných úspěchů, tým získal za dvacet následujících let "pouze" poháry konstruktérů v letech 1982, 1983 a 1999. Některé neúspěchy byly zapříčiněny i smůlou, když v roce 1982 tragicky zahynul Gilles Villeneuve a v roce 1990 přišel Alain Prost o titul v Suzuce po souboji s Ayrtonem Sennou.

Od zmíněného závodu v Suzuce nevyhráli Maranellští do roku 1994 jediný závod, Ferrari bylo pomalé a nespolehlivé. Následoval příchod Jeana Todta a designéra Johna Barnarda, což byl pro Ferrari ten správný krok. V roce 1996 začal pro Ferrari závodit Michael Schumacher. Titul mistrů světa v poháru konstruktérů v roce 1999 předznamenal dlouhou éru dominance rudých vozů. Následující rok získal Michael Schumacher titul mistra světa v jezdcích. Sezóna 2002 se odehrála v absolutní režii Ferrari, které vyhrálo 15 z celkových 17 závodů.

Úspěch Ferrari byl však poněkud poznamenán kritikou, která nelibě nesla uplatňování týmové režie. Právě v roce 2002 si jezdci Ferrari Rubens Barrichello a Michael Schumacher záměrně vyměnili pozici na cílové rovince v posledním kole závodů v Rakousku a v USA, což vyvolalo vlnu nesouhlasu.

Rok 2003 přinesl napínavý souboj v poháru jezdců a Michael Schumacher vybojoval titul mistra světa v posledním závodě v Suzuce. Titul v poháru konstruktérů taktéž patřil Ferrari.

V sezóně 2004 mělo Ferrari opět značný náskok nad svými soupeři a ani jeden z titulů Italům neunikl.

Historicky rekordní šňůru vítězství ukončil až v roce 2005 Renault, který pro sebe získal oba poháry. Ferrari v tomto roce skončilo třetí, následující rok však znovu bojovalo o titul s Renaultem. Ovšem i v roce 2006 Ferrari francouzskému rivalovi podlehlo.

Po deseti letech u Ferrari odešel Michael Schumacher do závodnického důchodu a v sezóně 2007 hájili barvy Ferrari Felipe Massa a Kimi Räikkönen. Největším soupeřem byl pro Scuderii McLaren, ten byl ale kvůli špionážní aféře z poháru konstruktérů diskvalifikován, takže Ferrari získalo s přehledem 15. titul.

V duchu tradiční rivality s McLarenem se nesla i sezóna 2008 a v poháru konstruktérů znovu zvítězilo Ferrari, ale jezdecký titul putoval k britským rivalům.

Vyčerpávající boj o titul se negativně projevil v roce 2009. Stejně jako McLaren nezvládlo Ferrari využít potenciál nových pravidel a boje o titul sledovalo s odstupem. V průběhu roku se dokázalo zlepšit a zásluhou Kimiho Räikkönena získalo alespoň vítězství v belgické Grand Prix. Nepříjemnou komplikaci představovalo zranění Felipeho Massy v Maďarsku.

Před sezónou 2010 se Ferrari rozhodlo urychlit příchod Fernanda Alonsa do Maranella, místo mu musel uvolnit Räikkönen. Ačkoliv Ferrari vyhrálo hned první závod, v prostřední části roku ztrácelo a v poháru konstruktérů na špičku nestačilo. V šampionátu jezdců se Alonsovi dařilo lépe, do posledního závodu vstupoval jako vedoucí jezdec klasifikace, ale nakonec se musel sklonit před Sebastianem Vettelem a Ferrari zůstalo bez titulu. V následující sezóně Ferrari nedokázalo konkurovat Red Bullu a často ani McLarenu, takže zůstalo další rok bez vítězství v šampionátu. Fernando Alonso sice získal více bodů než v předchozí sezóně, ale na Vettela to ani zdaleka nestačilo.

Po potížích z úvodu roku bojovalo Ferrari v sezóně 2012 znovu na předních pozicích a Fernando Alonso měl šanci na zisk titulu až do posledního závodu, ale nakonec opět podlehl Vettelovi. V konstruktérech se Scuderii podařil posun na druhou pozici za Red Bull Racing. V roce 2013 se týmu sice podařilo vstoupit do sezóny v dobré formě, ale neudržel ji. Navíc musel čelit dominantnímu Red Bullu a lepšímu Mercedesu, což znamenalo nejen ztrátu ambicí na titul, ale také propad na 3. místo v konstruktérech.

Související články

Ferrari
Další rána pro Ferrari: Vettel dostal penalizaci. Poklesne o tři místa

Další rána pro Ferrari: Vettel dostal penalizaci. Poklesne o tři místa

Sebastian Vettel musel ještě před druhým tréninkem před sportovní komisaře.

Před 3 hodinami | 27
Ferrari
Leclerc bude příští rok bojovat o titul, věří Ocon

Leclerc bude příští rok bojovat o titul, věří Ocon

Esteban Ocon věří, že Charles Leclerc může ve svém prvním roce u týmu Ferrari bojovat v příští sezóně o titul mistra světa formule 1.

Před 6 hodinami | 20
Ferrari
Některé závody jsem mohl zvládnout lépe, říká Vettel

Některé závody jsem mohl zvládnout lépe, říká Vettel

Sebastian Vettel může už tento víkend přijít o veškerou šanci na zisk titulu.

Včera | 30
Ferrari
V minulosti se o mě zajímalo Ferrari, potvrdil Rosberg

V minulosti se o mě zajímalo Ferrari, potvrdil Rosberg

Ferrari mělo v minulosti zájem o Nika Rosberga. Potvrdil to sám mistr světa.

Včera | 19
FIA
Ferrari se FIA ptalo na legálnost ráfku Mercedesu

Ferrari se FIA ptalo na legálnost ráfku Mercedesu

Ferrari se dotázalo Mezinárodní automobilové federace na legálnost ráfku a náboje zadních kol Mercedesu.

17.  10.  2018 | 53
Ferrari
Když nebudu dost dobrý, měl bych být z Ferrari vyhozen, říká Leclerc

Když nebudu dost dobrý, měl bych být z Ferrari vyhozen, říká Leclerc

Charles Leclerc se neobává, že by nezvládl tlak, který na bude na něj jako na jezdce Ferrari kladen.

17.  10.  2018 | 30
Ferrari
Sebastian s námi titul získá. Jednou... říká Arrivabene

Sebastian s námi titul získá. Jednou... říká Arrivabene

Čeká Sebastiana Vettela podobný osud jako Fernanda Alonsa? Příští rok započne s Ferrari pátou sezónu a titul zatím nikde. Letošní sezóna sice ještě neskončila, ale šance Vettela jsou už mizivé.

17.  10.  2018 | 64
Ferrari
Ferrari se za deset let nezměnilo, říká Massa

Ferrari se za deset let nezměnilo, říká Massa

Ferrari na tom podle Massy není špatně z hlediska vozu, ale dělá dílčí chyby, které pak znamenají, že od roku 2007 nevyhrálo titul.

16.  10.  2018 | 23
Ferrari
Z náskoku dvou desetin ke ztrátě půl sekundy. Kde je problém Ferrari?

Z náskoku dvou desetin ke ztrátě půl sekundy. Kde je problém Ferrari?

V první části sezóny bylo Ferrari považováno za favorita, i když možná jen mírného. V Monze se situace zlomila. Co se stalo?

15.  10.  2018 | 50
Ferrari
Když se nedaří, Ferrari zpanikaří, říká Doornbos

Když se nedaří, Ferrari zpanikaří, říká Doornbos

Bývalý pilot formule 1 Robert Doornbos si myslí, že Mercedes je lepší než Ferrari především po psychické stránce.

15.  10.  2018 | 9
FIAFerrari
Jezdec se nemůže pohnout dvakrát stejným směrem, vyjasnila FIA

Jezdec se nemůže pohnout dvakrát stejným směrem, vyjasnila FIA

Může jezdec učinit při obraně pozice dva pohyby stejným směrem? FIA vyjasnila pravidla.

11.  10.  2018 | 42
Ferrari
Vettel je posedlý vítězstvím v závodě, proto přišel o titul, říká Briatore

Vettel je posedlý vítězstvím v závodě, proto přišel o titul, říká Briatore

O titulech pro letošní sezónu už je prakticky rozhodnuté. Ještě o letní přestávce to tak nevypadalo. Kolaps Ferrari rozebírají i osobnosti formule 1.

10.  10.  2018 | 55
Ferrari
Ferrari je v troskách, píše italský tisk

Ferrari je v troskách, píše italský tisk

Je tradicí, že nejkritičtější je k aktuální formě nebo problémům Ferrari italský tisk. Po Japonsku tomu samozřejmě nebylo jinak.

10.  10.  2018 | 63
Ferrari
Vettel by mohl napsat knihu „Jak ztratit šampionát“, říká Villeneuve

Vettel by mohl napsat knihu „Jak ztratit šampionát“, říká Villeneuve

Jacques Villeneuve nejde pro ostré a kritické slovo daleko. Nejnověji zhodnotil Sebastiana Vettela.

9.  10.  2018 | 139
Ferrari
Ferrari srazila smrt Marchionneho. V Maranellu prý zuří mocenský boj

Ferrari srazila smrt Marchionneho. V Maranellu prý zuří mocenský boj

Ferrari mělo velmi dobrou první část sezóny. Silné auto, vítězství a vedlo dokonce v obou šampionátech. Během letní přestávky se ale v soukolí Scuderie něco zlomilo.

9.  10.  2018 | 64
Wolff se zastal Vettela. Kolize s Verstappenem nebyla jeho chyba

Wolff se zastal Vettela. Kolize s Verstappenem nebyla jeho chyba

Mercedes v Japonsku navýšil náskok v obou šampionátech. Toto Wolff přesto nabádá k opatrnosti.

8.  10.  2018 | 32
Vettel si chce v soukromí promluvit s Verstappenem

Vettel si chce v soukromí promluvit s Verstappenem

Max Verstappen měl během GP Japonska kontakt s oběma jezdci Ferrari. Sebastian Vettel mu nechce nic vzkazovat přes média. S jezdcem Red Bullu si chce promluvit mezi čtyřma očima.

8.  10.  2018 | 67
Podle Whitinga si Verstappen penalizaci zasloužil

Podle Whitinga si Verstappen penalizaci zasloužil

Charlie Whiting hájí rozhodnutí sportovních komisařů u obou kolizí mezi Verstappenem a jezdci Ferrari.

7.  10.  2018 | 43
Ferrari
Měli jsme na pódium, říká po Japonsku Arrivabene

Měli jsme na pódium, říká po Japonsku Arrivabene

Závod obou jezdců Ferrari ovlivnily kolize s Maxem Verstappenem.

7.  10.  2018 | 94
Ferrari
Podle Vettela může za kolizi jednoznačně Verstappen

Podle Vettela může za kolizi jednoznačně Verstappen

Sebastian Vettel z Ferrari si myslí, že Max Verstappen je jednoznačným viníkem jejich kolize ve Velké ceně Japonska, po které se Vettel roztočil a přišel o šanci na dobrý výsledek v dnešním závodě formule 1.

7.  10.  2018 | 131
Ferrari
Leclerc je vyspělejší než Verstappen, říká Massa

Leclerc je vyspělejší než Verstappen, říká Massa

Massovi se líbí jezdecká sestava, kterou bude mít Ferrari v příštím roce.

7.  10.  2018 | 7
Ferrari
Měli se dívat na trať a ne do počítačů. Arrivabene po kvalifikaci zuří

Měli se dívat na trať a ne do počítačů. Arrivabene po kvalifikaci zuří

Jezdci Ferrari se jako jediní vydali ve třetí části kvalifikace na trať na pneumatikách do přechodných podmínek. Trať ale byla suchá. Než rudé vozy přezuly na slicky, začalo pršet trochu více.

6.  10.  2018 | 53
Ferrari
Vettel: Ferrari si nezaslouží být na deváté pozici

Vettel: Ferrari si nezaslouží být na deváté pozici

Sebastiana Vettela mrzí, že Ferrari nedokázalo po strategické chybě v Q3 v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska vozů formule 1 ukázat svůj potenciál.

6.  10.  2018 | 41
Pohonné jednotkyFerrari
Arrivabene potvrdil existenci druhého senzoru. Na výkon to nemá vliv, říká

Arrivabene potvrdil existenci druhého senzoru. Na výkon to nemá vliv, říká

FIA instalovala do pohonné jednotky Ferrari druhý senzor, který měří energii na výstupu z baterie.

5.  10.  2018 | 66
Ferrari
Galerie: Loga Mission Winnow na vozech Ferrari

Galerie: Loga Mission Winnow na vozech Ferrari

Loga Philip Morris se oficiálně vrátila na vozy Ferrari. Tabáková reklama je zakázána. Philip Morris tak propaguje projekt Mission Winnow.

5.  10.  2018 | 1
Mezi námi a Ferrari je to mnohem těsnější, šetří motory, říká Wolff

Mezi námi a Ferrari je to mnohem těsnější, šetří motory, říká Wolff

Sebastian Vettel ztratil na Lewise Hamiltona ve druhém tréninku přes 8 desetin. Podle Toto Wolff je ale rozdíl o dost menší.

5.  10.  2018 | 20
Ferrari
Páchat sebevraždu nebudeme, slibuje Vettel

Páchat sebevraždu nebudeme, slibuje Vettel

Ferrari v Suzuce na Mercedes ztrácí. Podle Vettela se tým pokusí o racionální způsob dohánění ztráty. Nechce se do boje vrhat bez rozmyslu.

5.  10.  2018 | 26
Hamiltona překvapilo, že Ferrari nevyužilo týmových příkazů

Hamiltona překvapilo, že Ferrari nevyužilo týmových příkazů

Mercedes před týdnem použil týmovou režii. Lewise Hamiltona překvapilo, že Ferrari neudělalo dříve něco podobného.

4.  10.  2018 | 39
Ferrari
Letos jsme nikdy neměli dominantní auto, říká Vettel

Letos jsme nikdy neměli dominantní auto, říká Vettel

Ferrari v posledních závodech na Mercedes ztrácelo. Sebastian Vettel tak musel na tiskové konferenci čelit dotazu, zda Scuderia neztratila technický směr. Vettela dotaz nadzvedl ze židle.

4.  10.  2018 | 74
Ferrari
Ferrari oddělilo zrno od plev. Představilo nové zbarvení

Ferrari oddělilo zrno od plev. Představilo nové zbarvení

Už hodně dlouho platí nejen ve formuli 1 zákaz tabákové reklamy. Philip Morris se přesto pokoušel nenápadně dostat svou značku na rudé vozy. Nyní to poprvé neděla skrytě.

4.  10.  2018 | 27
Ferrari
Ferrari od Japonska upraví své zbarvení

Ferrari od Japonska upraví své zbarvení

Tabáková reklama je už pár let zakázána, ale Philip Morris stále zůstává sponzorem Ferrari. Od Japonska chystá změny zbarvení rudých vozů.

3.  10.  2018 | 73
Pohonné jednotkyFerrari
Přišlo Ferrari o výkonnostní výhodu kvůli dalšímu senzoru v baterii?

Přišlo Ferrari o výkonnostní výhodu kvůli dalšímu senzoru v baterii?

Vypadá to, že Ferrari v poslední době nemá nejrychlejší vůz. Může za to opatření ze strany FIA?

2.  10.  2018 | 140
1234567...21...

23:25 | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.
19:54 | Sebastian Vettel musí před stewardy. Nezpomalil během červených vlajek v prvním tréninku.
19:11 | McLaren nebude příští rok závodit v IndyCar. Zatím nevylučuje, že by jel s Alonsem Indy 500, ale celou sezónu podle Browna ne. Není připravený.
18:12 | Nové komponenty nasadí také Hartley.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10