Zvyšme bezpečnost a auta budou moci jezdit i 450 km/h, říká Wurz

Alex Wurz navrhuje další zvyšování bezpečnosti vozů F1. Podle něj se jedná o recept na zlepšení atraktivity závodů.
Zvyšme bezpečnost a auta budou moci jezdit i 450 km/h, říká Wurz

Alexander Wurz už sice v F1 deset let nejezdí a závodní overal pověsil na hřebík, ale k F1 má blízko. Je šéfem Asociace jezdců Grand Prix (GPDA), která se věnuje primárně bezpečnosti.   

„Kdybych byl vizionářem F1, tak bych auta udělal bezpečnější, ale také bych je pak udělal mnohem rychlejší,“ řekl pro Motorsport.com.

„Ale říkám mnohem rychlejší, protože můžeme vyrobit i auta, která budou jezdit 450 km/h a mít větší přítlak.“

„Když pak budou vozy bezpečnější, můžeme jezdit na těch nejextrémnějších závodních tratích, na městských okruzích.“

Wurz je zastáncem svatozáře, která bude nakonec ale zavedena až nejdříve v roce 2018. Fanoušci ze svatozáře příliš nadšení nejsou. Je to jeden z těch kontroverznějších bezpečnostních prvků. Podle Wurze by ale mohla vyšší bezpečnost přinést atraktivnější závodění.

„Nepotřebovali bychom kilometrové únikové zóny a neměli prohřešky, které nikdo nechápe.“

„Základním aspektem je, že si fanoušek musí doma sednout a pomyslet si: ‘Tohle bych nedokázal! Tohle zvládnou jen ti nejodvážnější a talentovaní jezdci.’“ 

„Nestarali byste se o nic více, protože i ten největší fanoušek by byl nadšený. Ale od tohoto vzrušení jsme daleko. Pokud auta nebudou bezpečnější, tak ředitel závodu bude muset dávat pozor na jezdce, protože nechce jít do vězení v případě, že se něco stane. Je v podstatě zahnán do slepé uličky.“

„Můj názor je, udělejme auta bezpečnější a v ostatních věcech buďme velmi agresivní. Můžeme to pak udělat, protože život by nebyl ohrožen. Při takových rychlostech to bude vždy nebezpečné, ale pracujeme proti faktoru pravděpodobnosti.“

Wurz ale připouští, že se jedná o dlouhodobou vizi. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Takhle nebrečel ani při prvním vítězství! Nové video Barrichella

Takhle nebrečel ani při prvním vítěz…

Nedávno jsme zde měli video, ve kterém je zachycen Rubens Barrichello ve voze GT. Za volantem je jeho patnáctiletý syn Eduardo. Barrichella synova jízda značně dojala.

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Vandoorne: Alonsovi už stačím

Vandoorne: Alonsovi už stačím

Belgickému mladíkovi ze stáje McLaren roste sebevědomí s každým závodním víkendem. Po posledních velkých cenách již Stoffel Vandoorne dokonce věří, že může v zajetých časech konkurovat svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi.

12.  8.  2017 | | 81 N/A