Zvyšme bezpečnost a auta budou moci jezdit i 450 km/h, říká Wurz

Alex Wurz navrhuje další zvyšování bezpečnosti vozů F1. Podle něj se jedná o recept na zlepšení atraktivity závodů.
Zvyšme bezpečnost a auta budou moci jezdit i 450 km/h, říká Wurz

Alexander Wurz už sice v F1 deset let nejezdí a závodní overal pověsil na hřebík, ale k F1 má blízko. Je šéfem Asociace jezdců Grand Prix (GPDA), která se věnuje primárně bezpečnosti.   

„Kdybych byl vizionářem F1, tak bych auta udělal bezpečnější, ale také bych je pak udělal mnohem rychlejší,“ řekl pro Motorsport.com.

„Ale říkám mnohem rychlejší, protože můžeme vyrobit i auta, která budou jezdit 450 km/h a mít větší přítlak.“

„Když pak budou vozy bezpečnější, můžeme jezdit na těch nejextrémnějších závodních tratích, na městských okruzích.“

Wurz je zastáncem svatozáře, která bude nakonec ale zavedena až nejdříve v roce 2018. Fanoušci ze svatozáře příliš nadšení nejsou. Je to jeden z těch kontroverznějších bezpečnostních prvků. Podle Wurze by ale mohla vyšší bezpečnost přinést atraktivnější závodění.

„Nepotřebovali bychom kilometrové únikové zóny a neměli prohřešky, které nikdo nechápe.“

„Základním aspektem je, že si fanoušek musí doma sednout a pomyslet si: ‘Tohle bych nedokázal! Tohle zvládnou jen ti nejodvážnější a talentovaní jezdci.’“ 

„Nestarali byste se o nic více, protože i ten největší fanoušek by byl nadšený. Ale od tohoto vzrušení jsme daleko. Pokud auta nebudou bezpečnější, tak ředitel závodu bude muset dávat pozor na jezdce, protože nechce jít do vězení v případě, že se něco stane. Je v podstatě zahnán do slepé uličky.“

„Můj názor je, udělejme auta bezpečnější a v ostatních věcech buďme velmi agresivní. Můžeme to pak udělat, protože život by nebyl ohrožen. Při takových rychlostech to bude vždy nebezpečné, ale pracujeme proti faktoru pravděpodobnosti.“

Wurz ale připouští, že se jedná o dlouhodobou vizi. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (16) Další článek: Kalendář F1 2017
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
11:20 | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
9:59 | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.
20. července | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10