Zvyšme bezpečnost a auta budou moci jezdit i 450 km/h, říká Wurz

Alex Wurz navrhuje další zvyšování bezpečnosti vozů F1. Podle něj se jedná o recept na zlepšení atraktivity závodů.
Zvyšme bezpečnost a auta budou moci jezdit i 450 km/h, říká Wurz

Alexander Wurz už sice v F1 deset let nejezdí a závodní overal pověsil na hřebík, ale k F1 má blízko. Je šéfem Asociace jezdců Grand Prix (GPDA), která se věnuje primárně bezpečnosti.   

„Kdybych byl vizionářem F1, tak bych auta udělal bezpečnější, ale také bych je pak udělal mnohem rychlejší,“ řekl pro Motorsport.com.

„Ale říkám mnohem rychlejší, protože můžeme vyrobit i auta, která budou jezdit 450 km/h a mít větší přítlak.“

„Když pak budou vozy bezpečnější, můžeme jezdit na těch nejextrémnějších závodních tratích, na městských okruzích.“

Wurz je zastáncem svatozáře, která bude nakonec ale zavedena až nejdříve v roce 2018. Fanoušci ze svatozáře příliš nadšení nejsou. Je to jeden z těch kontroverznějších bezpečnostních prvků. Podle Wurze by ale mohla vyšší bezpečnost přinést atraktivnější závodění.

„Nepotřebovali bychom kilometrové únikové zóny a neměli prohřešky, které nikdo nechápe.“

„Základním aspektem je, že si fanoušek musí doma sednout a pomyslet si: ‘Tohle bych nedokázal! Tohle zvládnou jen ti nejodvážnější a talentovaní jezdci.’“ 

„Nestarali byste se o nic více, protože i ten největší fanoušek by byl nadšený. Ale od tohoto vzrušení jsme daleko. Pokud auta nebudou bezpečnější, tak ředitel závodu bude muset dávat pozor na jezdce, protože nechce jít do vězení v případě, že se něco stane. Je v podstatě zahnán do slepé uličky.“

„Můj názor je, udělejme auta bezpečnější a v ostatních věcech buďme velmi agresivní. Můžeme to pak udělat, protože život by nebyl ohrožen. Při takových rychlostech to bude vždy nebezpečné, ale pracujeme proti faktoru pravděpodobnosti.“

Wurz ale připouští, že se jedná o dlouhodobou vizi. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Kalendář F1 2017

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00