Mnoho jezdců letos dostalo jednou i vícekrát penalizaci za překročení povoleného počtu komponent pohonných jednotek. Dočkáme se navýšení limitů?
Letos má sezóna 22 závodů, v příštím roce bude mít nejspíše o dva více. Jezdci ale stále mají k dispozici jen 3 komponenty na sezónu a baterii a řídicí elektroniku dokonce jen v počtu dvou kusů.
V roce 2026 vstoupí v platnost nová pravidla, přijdou nové pohonné jednotky i rozpočtový strop, ale limity zůstanou zhruba stejné – jen MGU-K se přesune do skupiny komponent, které může jezdec beztrestně nasadit dvakrát. V prvním roce platnosti pravidel ale budou všechny počty navýšeny o jeden.
V Monze jsme viděli velké změny na startovním roštu. Týmy mají problém s limity vyjít. Občas nejde jen o horší spolehlivost – vyřadit pohonnou jednotku může i nehoda.
Delší dobu se diskutuje o jiných řešeních, ale žádné z nich není ideální – objevovaly se návrhy odečítat body v Poháru konstruktérů nebo udělovat časové tresty.
„Myslím, že množství trestů v Monze bylo příliš velké,“ řekl Binotto, kterého cituje RaceFans. „Pro fanouška je těžké vidět auto, které je na pole position a neodstartuje z pole position, protože má penalizaci na startovním roštu nebo cokoli jiného.“
„Možná jsou tři pohonné jednotky pro každého jezdce v této fázi příliš málo na to, jakého počtu závodu jsme dosáhli. Možná bychom to měli pro příští sezónu přehodnotit.“
V zákulisí nyní probíhají jednání mezi FIA a týmy. Jestli se řeší i tato otázka však není jasné.