Zvuk motorů můžeme zesílit, říká Todt

Prezident FIA Jean Todt je přesvědčený, že kdyby se tišší formule 1 ukázala jako skutečný problém, bylo by možné najít řešení v podobě zesílení zvuku šestiválců.
Zvuk motorů můžeme zesílit, říká Todt

Tišší motory jsou jedním z hlavních témat nové formule 1, stěžovali si na ně především pořadatelé závodu v Melbourne.

„Je zřejmé, že je zvuk jiný než v minulosti,“ uznal Todt v rozhovoru pro Gazzettu dello Sport. „Byla učiněna rozhodnutí a byla učiněna se souhlasem všech.“

„Pokud bude pro ty, kdo chodí na okruhy, problémem zvuk motoru, tak v případě nutnosti můžeme ty stroje udělat hlučnější. V televizi mi to jako problém nepřipadalo.“

Ecclestone: Tichá formule 1 vadí všem, ale smlouvy nejspíš neporušujeme

Ecclestone: Tichá formule 1 vadí všem, ale smlouvy nejspíš neporušujeme

Další kontroverzní novinkou v pravidlech je omezení spotřeby paliva na 100 kilogramů za závod. Mnoho jezdců tak muselo v Melbourne šetřit palivo a nemohli jezdit pořád naplno. Kritici tohoto opatření vidí jako důsledek menší počet soubojů a předjíždění.

„Není to problém množství paliva, ale aerodynamiky auta a okruhu,“ namítl Todt. „Například Melbourne nikdy nebylo dobrým okruhem pro předjíždění. Jsem přesvědčený, že ho brzy uvidíme hodně.“

„Rosberg ve svém mercedesu palivo vůbec nešetřil. Někteří možná pracovali více na spotřebě, zatímco jiní na přítlaku vozu.“

Další článek: Spotřebu paliva muselo v Melbourne přizpůsobit také Toro Rosso

9:41 | Kromě společnosti Uralkali přichází k Haasu také německá telekomunikační firma 1&1.
2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
2. března | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz