Ferrari se ohradilo proti tak zvaným analýzám finančních poměrů ve formuli 1 a odmítlo, že by za jezdce utrácelo nejvíc, jak tvrdí některé tabulky.
Odměny jezdců ve formuli 1 jsou tajné, a proto neexistuje žádný oficiální zdroj, ze kterého by bylo možné je zjistit. Přesto je na světě několik médií, která pravidelně publikují přehledy platů. Ty jsou pochopitelně založené na dohadech či zcela vymyšlené, i tak je ale mnozí neváhají přebírat a vydávat za reálná čísla.
"O jezdce formule 1 je samozřejmě velký zájem a kolují různá bláhová čísla," komentovalo Ferrari. "Právě dorazilo, i když to určitě není poslední věc, něco, co se nazývá ´Business Book GP 2012´. Podle této vznešené publikace vydělává Fernando Alonso 30 miliónů eur ročně, neboli téměř dvojnásobek toho, co oba jezdci McLarenu dohromady."
"Je škoda, že to je jen další naprostý nesmysl, který znovu ukázal, že ti, kdo dávají dohromady tyto seznamy, se obvykle rádi sami a navzájem citují, jako psy, kteří se honí za svými vlastními ocasy. Když dojde na peníze, vždy dávají Ferrari na první místo seznamu, ať už jde o platy jezdců nebo rozpočty."
"Říká se, že už to není, jak to bývalo, ale když dojde na peníze, situace je stejná, Ferrari utrácí víc než všichni ostatní. Škoda, že realita je úplně jiná, a ti, kdo v tomto byznysu pracují, to moc dobře vědí."
Že se Ferrari nechce moc utrácet, potvrdil i prezident automobilky Luca di Montezemolo v rozhovoru pro CNN, když byl dotázán na budoucnost formule 1 od příštího roku.
"Myslím, že tu vždy musí být trojúhelník: FIA, týmy a držitel obchodních práv," řekl. "Vždy jsem pracoval v tomto duchu. Všichni musíme táhnout za jeden provaz a Concordská dohoda je životně důležitá."
"Potřebujeme nová pravidla, utrácíme moc peněz. Ferrari závodí ve formuli 1, protože je to sport, ale také protože představuje tu nejpokročilejší vývojovou laboratoř s důležitými přínosy pro silniční vozy. Ale aerodynamika se stává až moc důležitá, takže se tento element ztrácí."