Podle velezkušeného pilota F1 Rubense Barrichella zúžení předních pneumatik pro letošní sezonu sportu ublížilo. Změna v pravidlech totiž vedla k další redukci úrovně mechanické přilnavosti.
Do roku 2008 byly pneumatiky na všech čtyřech kolech stejně velké. Avšak volný prostor kontaktní plochy s asfaltem byl kvůli jinému uspořádání drážek na přední nápravě větší. A tím pádem úroveň mechanické přilnavosti v relativním srovnáním se zadní nápravou narostla více se zrušením drážek.
Inženýři pak museli přesouvat váhu vozu hodně na předek vozu, aby vůbec 'donutily' přední pneumatiky pracovat. Také proto se FIA pro letošní rok rozhodla přední pneumatiky zúžit o 25 milimetrů.
Je to rozhodnutí, které Rubens Barrichello podle vlastních slov nechápe.
"Jakmile se dostanete za jiný vůz, kvůli nedotáčivosti div že nevyjedete s trati," stěžuje si Barrichello.
Je to dáno tím, že turbulence vytvářená vozem sebere většinu aerodynamického přítlaku na předním spojleru a úroveň mechanické přilnavosti není tak velká, aby dokázala přední část vozu dostatečně udržet v požadovaném oblouku. Auto se pak chová, jakoby nechtělo zatočit.
"Pokud nemáte auto alespoň o sekundu rychlejší, což normálně nebývá - předjel jsem Sébastiena Buemiho, ale dokázal jsem zajíždět čas 2:01,xxx, zatímco on 2:04,xxx, ale nebylo to vůbec jednoduché.
Když jsem se doslechl, že přední pneumatiky zúží, nechápal jsem to. Důvod, proč se nám vloni lépe závodilo, bylo, že zrušili ty ošklivé drážky. Potřebujeme více mechanické přilnavosti, abychom se dokázali zbavit aerodynamického přítlaku.
Pneumatiky za to nemohou, je to slabina v pravidlech. Přední pneumatiky jsou letos slabší. Potřebujeme mechanickou přilnavost.
Budou si zase stěžovat, že auta budou o dvě sekundy na kolo rychlejší, ale něco se dá ubrat v oblasti aerodynamiky."