Zůstat u současných pneumatik má podle Pirelli tři výhody

Pirelli už reagovalo na tiskovou zprávu FIA, která oznámila, že se týmy jednomyslně dohodly, že v příští sezóně zůstanou u letošních pneumatik.
Zůstat u současných pneumatik má podle Pirelli tři výhody

Pneumatiky pro rok 2020 v ostrém nasazení nikdy neuvidíme. Příští rok se bude jezdit na letošních pneumatikách. Pirelli na rozhodnutí týmů reagovalo poměrně mírně. Podle výrobce má rozhodnutí tři výhody. 

  • „Týmy nebudou muset upravovat design svých aut pro rok 2020, což by bylo jinak nezbytné pro přizpůsobení se odlišnému profilu konstrukce pneumatik pro rok 2020.“
  • „Týmům to umožní bez přerušení pokračovat ve vývoji vozů pro rok 2020. Vývoj je už v pokročilé fázi (probíhá zhruba od dubna, pozn. redakce).“
  • „Použití pneumatik z roku 2019 také zaručuje týmům stabilitu s výhodou použití známého produktu během poslední sezóny dle současných pravidel.“

V roce 2021 přijdou do F1 nové 18palcové pneumatiky. Jejich testy před pár dny pro letošní rok skončily. Pokračovat se v nich bude příští rok. Jako první si je vyzkouší v únoru v Jerezu Ferrari.

Pirelli dokončilo letošní testy 18palcových pneumatik pro rok 2021

Pirelli dokončilo letošní testy 18palcových pneumatik pro rok 2021

Další článek: FIA potvrdila, že v příštím roce budou týmy používat letošní pneumatiky

10:30 | 24. narozeniny dnes slaví Charles Leclerc.
18:25 | Své kalendáře uveřejnily také F2 (celkem 14 víkendů) a F3 (celkem 9 víkendů). Termíny jsme doplnili do článku na webu.
15. října | Dnes zasedá Světová rada motorsportu. Mimo jiné bude schvalovat kalendář F1 pro rok 2022. Pokud to bude jako obvykle, bude zveřejněn pozdě odpoledne / večer.
14. října | Podle Racingnews365 nahradí loga Hondy na overalech jezdců a zadních křídlech vozů Red Bullu pro GP USA značka Acura, což je luxusní divize společnosti Honda.