Zůstane Red Bull králem městských tratí?

To je těžké odhadnout. Bylo by ale hezké, kdyby se do bitvy Ferrari, McLarenu a Red Bullu nikdo další nemíchal. Ať zhlédneme férový souboj.

Zbývá nám pět závodů a na titul může pomýšlet rovných pět jezdců. V této sezoně byl každý jednou dole, jednou nahoře. Můžeme ale s jistotou říci, že ať vyhraje kdokoliv, nebude to špatný jezdec. Nad nikým z nich nevisí žádné otazníky - tři dokázali získat titul a snad nikdo nepochybuje o schopnostech Marka Webbera a Sebastiana Vettela. Záležet proto bude na tom, který tým nejlépe zvládne závod ve vývoji vozu. Která stáj dokáže svým jezdcům nabídnout to nejlepší.

V tomto ohledu bych vsadil na Red Bull, vůz RB6 je v tomto roce nejrychlejší. McLaren si ale udržel dobrý výkon a díky své odhodlanosti je na špici i Fernando Alonso. Ten se navíc může těšit plné podpoře týmu. Bylo úžasné sledovat jeho souboj kolo na kolo s Felipem Massou v Itálii. Musím férově uznat, že se s tím oba vypořádali bravurně. Fernando byl v Singapuru dobrý v obou předchozích závodech, byť v roce 2008 mu k vítězství dopomohl Nelson Piquet mladší. Bez debat si bude hodně věřit. Je velmi obtížné odhadnout, jaké bude o tomto víkendu rozložení sil. Letos byl na městských tratích nejsilnější Red Bull. Od Monaka a Valencie ale uběhlo hodně času a nezbývá než si počkat, zda si Red Bull svůj náskok udržel.

Hamilton se stále drží

Lewis se v Monze dopustil vážné chyby, ale pořád má slušné šance. Z pohodlí gauče je snadné říci, že by měl k soubojům přistupovat opatrněji. To, že je Lewis tak zajímavým pilotem je to, že je to skvělý závodník. Neustále chce zkoušet své šance. Když navyknete takovému stylu, je nevyhnutelné, že čas od času zajdete příliš daleko. Stejnou věc už by podruhé neudělal. Být jeho týmovým šéfem, nekritizoval bych ho, protože bych si nepřál, aby měnil svůj styl. Jedna chyba z Lewise nedělá nevyrovnaného jezdce. Pokud nebude chybovat i v budoucnu, neměli bychom mít důvod o něm pochybovat.

Překvapilo mě, když řekl, že ho to může stát titul. Stejně tak jsem se podivoval nad tím, že se k chybě přiznal. To není znak slabosti, naopak, je to obdivuhodné. Myslím, že byl na sebe trochu tvrdý, ale to je to, co my zvnějšku chceme vidět. Je velkým zklamáním vidět, jak ti kluci po nehodě nic neříkají, zvlášť když se v mnoha případech jedná o očividnou chybu. Hovoříme-li o McLarenu, situace mezi jeho jezdci zatím vypadá velmi poklidně. Pokud ale oba zůstanou ve hře o titul, chtě nechtě se jejich vztah musí vyhrotit. Když sedíte u stolu naproti někomu, koho musíte porazit, napětí nevyhnutelně vzroste.

Fér bitva

Renault je jediným týmem, který by se v posledních závodech mohl zaplést mezi favority. Robert Kubica dál ukazuje, že je kvalitním jezdcem. Nic ve zlém vůči němu ani jeho týmu, ale nejraději bych byl, aby si první tři řady do konce sezony rozdělily týmy Red Bull, McLaren a Ferrari. Šampionát se dostal na cílovou rovinku a moc by se mi líbilo vidět, jak si to favoriti mezi sebou rozdají, aniž by se jim do toho někdo připletl. Kdo má nejlepší auto? Kdo dokáže přechytračit svého kolegu? Kdo má "koule" na odvážné manévry nebo lišácká rozhodnutí? Nebude to jeden pilot, který bude v posledních závodech dominovat. O to to bude napínavější.

 

Diskuze (4) Další článek: Heidfeld se upsal Sauberu jen do konce roku