Ztrátu z Barcelony jsme nemohli za dva měsíce dohnat, říká Alonso

V britské GP budou týmy čelit podobným výzvám jako v Barceloně. Silverstone je náročný na aerodynamiku a pneumatiky. Alonso věří, že se Ferrari zlepšilo, ale na Red Bull stačit nebude.
Ztrátu z Barcelony jsme nemohli za dva měsíce dohnat, říká Alonso

V Grand Prix Španělska se Alonso ujal po startu vedení, ale v cíli ztrácel na vítězného Vettela jedno kolo. Částečně za to mohla neschopnost Ferrari pracovat s tvrdší směsí pneumatik. Tu dostanou týmy i v Silverstonu, přičemž stejně jako v Barceloně ji doplní měkká.

Alonso je rozhodnutím Pirelli o alokaci pneumatik mírně zklamaný, i když vzhledem k vlastnostem anglické tratě nebylo reálné očekávat měkčí kombinaci, naopak, ve hře původně bylo nasazení střední a tvrdé směsi, čehož se obával Felipe Massa.

"V britské Grand Prix pojedeme s měkkou a tvrdou směsí, což je kombinace, kterou jsme měli k dispozici v úvodní fázi šampionátu," připomněl Alonso. "OK, pro nás je to o výzvu víc, znamená to především nutnost odvést co nejlepší práci s pneumatikami. Alokace pneumatik je ale stejná pro všechny a nemá smysl diskutovat o tom, jestli vybraná kombinace svědčí víc jednomu nebo druhému týmu. Je na týmech, aby své vozy přizpůsobily tak, aby z pneumatik dostaly to nejlepší ve smyslu výkonnosti a životnosti."

Jednou z hlavních příčin problémů Ferrari s tvrdšími směsmi byl nedostatečný přítlak. Na aerodynamice proto v Maranellu usilovně pracovali, ale Alonso varoval, že není možné tak rychle smazat ztrátu, kterou Ferrari mělo.

"V Silverstonu potřebujete hodně aerodynamického přítlaku a my v této oblasti ztrácíme," potvrdil. "Budeme mít nové díly, ale abychom mohli říct, že jsme smazali ztrátu... Možná! Musíme být realisté a akceptovat, že není možné, abychom tu ztrátu z Katalánského okruhu smazali za méně než dva měsíce, což je čas od závodu v Barceloně."

"Nebylo to celé kolo, protože to bylo důsledkem toho, jako se závod vyvinul, ale určitě ta ztráta byla větší, než jsme viděli v posledních třech závodech. Musíme pokračovat ve vylepšování vozu, pak určitě přijde vítězství, tím jsem si jistý. Kdy? Nemám křišťálovou kouli, abych mohl říct jasnou odpověď."

Další článek: Nico Rosberg obětí nezodpovědného a senzacechtivého novináře

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00