Ztráta je příliš velká, přiznává po kvalifikaci Vettel

Musel jsem tlačit a obával jsem se, že bych nestihl najet do dalšího kola, zdůvodňuje Sebastian Vettel z Ferrari své počínání v závěru kvalifikace na Velkou cenu Číny vozů formule 1, když v přípravě na poslední měřený pokus předjel Maxe Verstappena.
Ztráta je příliš velká, přiznává po kvalifikaci Vettel

Do konce závěrečné části kvalifikace zbývaly poslední desítky sekund, když se jezdci chystali na poslední pokusy. Pilot Ferrari byl ve středu skupiny jezdců. Když dostal od týmu upozornění, že by nemusel stihnout najet do měřeného kola, předjel Vettel v předposlední zatáčce vnějškem Verstappena. Před pilota Red Bullu se následně dostali také oba jezdci Renaultu a Verstappen již nestihl najet do dalšího kola.

Vettel se svým závěrečným pokusem naopak posunul na třetí pozici. „Když jste na konci rovinky, což jsem byl, pak je to celkem náročné. Když mi tým řekl, že máme jen deset sekund na to, abychom včas projeli cílem a mohli jet další pokus, musel jsem něco vymyslet,“ popisuje Vettel.

„Nevím, jestli to ostatním neřekli. Kdyby všichni zrychlili tak, jako já, pak bychom to všichni stihli. V tu chvíli jsem samozřejmě chtěl zajet to kolo. Měl jsem pocit, jako by si to ostatní neuvědomovali.“

V cíli třetí Vettel zaostal za nejrychlejším Valtterim Bottasem z Mercedesu o 301 tisícin. I přesto Němec věří, že v zítřejším závodě může s nejrychlejšími jezdci bojovat.

Video: Vettel zachraňoval vůz Toro Rosso

Video: Vettel zachraňoval vůz Toro Rosso

„Ztráta je příliš velká. Rád bych, aby to bylo naopak, myslím ale, že jsme měli slušnou kvalifikaci. Důležité samozřejmě bude, že pokud je nedokážeme porazit, být hned za nimi. Trať zrychlovala. Viděli jste to na časech od Q1 do Q3. My dokázali zlepšit náš vůz oproti včerejšku. Jsem s tím relativně spokojen. Dnes bylo náročné poskládat kola dohromady,“ dodal.

Pro Leclerca je čtvrté místo zklamáním

Kompletní druhou řadu na roštu pro Ferrari zajistil Vettelův týmový kolega Charles Leclerc, který odstartuje ze čtvrté pozice.

Monačan zaostal za Vettelem jen o 17 tisícin sekundy, když svým závěrečným pokusem překonal Maxe Verstappena. Leclerc ve svém posledním měřeném kole udělal chybu, která jej připravila o možnost porazit Vettela.

„Nejsem se sebou spokojen. Udělal jsem chybu v posledním kole, to bych neměl dělat,“ řekl Leclerc.

„Celkově myslím, že jsou tu pozitiva. V prvním, druhém i třetím tréninku jsem byl docela ztracený. Celkem hodně jsem se trápil. Naše šance pro kvalifikaci byly lepší, jel jsem lépe a čas na kolo byl dobrý. Je to dobré, ale zároveň je to zklamání, protože si myslím, že jsem dnes měl na víc.“

Leclerc přišel o velkou část druhého a třetího volného tréninku, když tým prováděl kontroly na jeho voze. Monačan si proto nevyzkoušel žádné delší jízdy.

„Uvidíme zítra. Nejel jsem závodní simulace, takže to bude z mé strany náročné, budu ale tlačit, abych zítra dosáhl co nejlepšího výsledku.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Na okruhu v Číně se projevují slabiny mclarenu, přiznává Sainz Jr.

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas