Ztrácíme v každé zatáčce. Špatný může být i koncept vozu, připouští Ferrari

Ferrari bylo v testech velmi silné. Mělo mít náskok 4 desetiny na Mercedes. Jenomže máme za sebou pět závodů a Mercedes získal pětkrát double.

Ferrari nasadilo aerodynamické novinky. O měsíc dříve oproti plánu nasadilo také novou pohonnou jednotku. Na trati, která je považována za test aerodynamiky, však na Mercedes ztrácelo. V kvalifikaci zajelo Ferrari téměř stejný čas jako vloni. Všechny ostatní týmy se meziročně zlepšily mnohem více.

Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

V závodě pak měla Scuderia až třetí nejrychlejší vůz. Tvrdí to alespoň Christian Horner, který asi nebude daleko od pravdy. Zatím to vypadá, že se Ferrari bude muset spíše ohlížet za sebe a bojovat o druhé místo s Red Bullem.

Mattia Binotto přiznal, že Ferrari skončilo v Barceloně daleko za svými očekáváními. Nyní chce prozkoumat důvody.

„Ztrácíme v každé zatáčce,“ řekl Binotto. „Není to jen poslední sektor. Jsme pomalí v každé zatáčce. Máme také dost nedotáčivosti. Je to jen přítlakem, nebo je to více než to? Je to něco, co musíme analyzovat a pochopit.“

„Jakýkoliv dnes učiněný závěr bude špatným závěrem. Bude trvat několik dní, než budeme mít skutečně pořádnou analýzu a pokusíme se pochopit, zda je to otázka vyvážení, přítlaku, nebo možná konceptu vozu? Nevím.“

Začínající trendy vývoje předních křídel

Začínající trendy vývoje předních křídel

Vývoj aerodynamiky ve F1 trvá týdny až měsíce. Pokud by Ferrari muselo předělávat celý koncept, bylo by to letos už nemožné, nebo to trvalo velmi, velmi dlouho. 

Na dotaz, zda by to byla katastrofa, pokud by Ferrari zjistilo, že koncept vozu je špatný, reagoval Binotto: „Nemyslím, že je to katastrofa v době, kdy se zlepšujeme jako tým. A jak často říkám, jsme mladý tým. Jsme ve fázi učení.“

„Myslím si, že co se týče procesu a metodiky, je stále ještě hodně, co se naučit a já jsem v době, kdy se tým zlepšuje, velmi spokojený. Pokud se jedná o koncept, pak samozřejmě záleží na tom, o co jde, ale myslím si, že existují věci, které můžete ovlivnit během sezóny.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Ferrari v závodě s prohozením jezdců nespěchalo. Proč?

21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10