Ztrácíme v každé zatáčce. Špatný může být i koncept vozu, připouští Ferrari

Ferrari bylo v testech velmi silné. Mělo mít náskok 4 desetiny na Mercedes. Jenomže máme za sebou pět závodů a Mercedes získal pětkrát double.

Ferrari nasadilo aerodynamické novinky. O měsíc dříve oproti plánu nasadilo také novou pohonnou jednotku. Na trati, která je považována za test aerodynamiky, však na Mercedes ztrácelo. V kvalifikaci zajelo Ferrari téměř stejný čas jako vloni. Všechny ostatní týmy se meziročně zlepšily mnohem více.

Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

V závodě pak měla Scuderia až třetí nejrychlejší vůz. Tvrdí to alespoň Christian Horner, který asi nebude daleko od pravdy. Zatím to vypadá, že se Ferrari bude muset spíše ohlížet za sebe a bojovat o druhé místo s Red Bullem.

Mattia Binotto přiznal, že Ferrari skončilo v Barceloně daleko za svými očekáváními. Nyní chce prozkoumat důvody.

„Ztrácíme v každé zatáčce,“ řekl Binotto. „Není to jen poslední sektor. Jsme pomalí v každé zatáčce. Máme také dost nedotáčivosti. Je to jen přítlakem, nebo je to více než to? Je to něco, co musíme analyzovat a pochopit.“

„Jakýkoliv dnes učiněný závěr bude špatným závěrem. Bude trvat několik dní, než budeme mít skutečně pořádnou analýzu a pokusíme se pochopit, zda je to otázka vyvážení, přítlaku, nebo možná konceptu vozu? Nevím.“

Začínající trendy vývoje předních křídel

Začínající trendy vývoje předních křídel

Vývoj aerodynamiky ve F1 trvá týdny až měsíce. Pokud by Ferrari muselo předělávat celý koncept, bylo by to letos už nemožné, nebo to trvalo velmi, velmi dlouho. 

Na dotaz, zda by to byla katastrofa, pokud by Ferrari zjistilo, že koncept vozu je špatný, reagoval Binotto: „Nemyslím, že je to katastrofa v době, kdy se zlepšujeme jako tým. A jak často říkám, jsme mladý tým. Jsme ve fázi učení.“

„Myslím si, že co se týče procesu a metodiky, je stále ještě hodně, co se naučit a já jsem v době, kdy se tým zlepšuje, velmi spokojený. Pokud se jedná o koncept, pak samozřejmě záleží na tom, o co jde, ale myslím si, že existují věci, které můžete ovlivnit během sezóny.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (98) Další článek: Ferrari v závodě s prohozením jezdců nespěchalo. Proč?
12:29 | Charles Leclerc dostal pokutu 300 euro. O 2,8 km/h překročil maximální povolenou rychlost v boxech.
22. května | Hamilton se kvůli smrti Laudy nezúčastní tiskové konference. Nahradí ho Bottas.

GP Monaka 2019

Čtvrtek 23. května 2019
1. trénink Hamilton (1:12.106)
2. trénink Hamilton (1:11.118)
Sobota 25. května 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. května 2019
Závod 15.10