Podle technického ředitele Jamese Allisona vykazuje Lotus E21 nejen dobrou rychlost na závodních okruzích, ale také zajímavý potenciál ve vývoji.
Stejně jako loni vstoupil Lotus do letošní sezóny v dobré formě, ale klíčové pro úspěch v šampionátu bude udržet tempo vývoje těch nejlepších. Allison míní, že to v Enstonu mohou dokázat.
"Jsou tu významné příležitosti tento vůz vylepšit. Není těžké nacházet výkonnost v aerodynamickém tunelu," řekl v rozhovoru s Jamesem Allenem.
"Je tu řada mechanických úprav, o kterých si myslíme, že je můžeme nasadit a zrychlit auto. Věřím, že máme technické dovednosti na to, abychom ho zrychlili. Musíme jen zajistit, že to, co budeme nasazovat, bude víc, než dělají všichni ostatní."
Jedním z určujících prvků vývoje jsou finanční zdroje. Podle Allisona nemá Lotus ani v této oblasti žádné větší důvody k obavám.
"Největším úkolem a nejtěžší je dostat auto do závodů," vysvětloval. "To je pro tým finančně opravdu těžké období, a my jsme to zvládli. Následné zrychlování auta je významně levnější, takže bychom to měli dokázat."
Pro Lotus je pozitivní, že bude vylepšovat velmi dobrý základ, který dokázal vyhrát v Austrálii. Ani v Malajsii neměl špatnou výkonnost, jak spočítal Allison.
"V Sepangu jsme neodjeli skvělý závod, ale ke škodám došlo v prvních sedmi kolech, kdy jsme nabrali ztrátu půl minuty. Když se podíváte na Romaina, který jel hezky, po sedmi kolech ztrácel 26 sekund a na konci závodu 35 sekund. A to po použití strategie, která nás celkově stála asi sedm sekund."
"Takže ve skutečnosti ztratil v suché části závodu jen dvě sekundy na Vettela. Rychlost vozu byla na suchu dobrá v Sepangu i Austrálii, v obou závodech jsme měli dobrou teplotu pneumatik a opotřebení. Myslím, že v závodech v Číně a v Bahrajnu budeme silní."