Zrušit aerodynamické tunely by byl nesmysl, zní z Ferrari

Christian Horner nedávno přišel se zajímavým nápadem. Podle šéfa Red Bullu bychom se měli zamyslet nad tím, zda nezrušit aerodynamické tunely. Ušetřily by se tím velké peníze.
Zrušit aerodynamické tunely by byl nesmysl, zní z Ferrari

Ferrari dominovalo v éře, kdy nebylo testování na dráze nikterak omezené. Navíc má vlastní okruh. Poté došlo k omezení testování a pozornost inženýrů se přesunula do aerodynamických tunelů. Maranello přitom mělo v nedávné minulosti velké problémy s korelací dat mezi okruhem a tratí. Je to ale právě technický šéf Ferrari, který nyní aerodynamické tunely obhajuje.

„Pro sport by to byl velmi hloupý směr,“ řekl James Allison. „Důvod, proč jsem to řekl, je ten, že všichni máme štěstí, že dostáváme peníze od našich sponzorů. Ti očekávají, že budeme mít na startovním roštu vůz, na který můžeme být hrdí. Úkolem nás inženýrů je se ujistit, že peníze utrácíme dobře. CFD (počítačové simulace proudění kapalin) je nádherná věc, ale není to zkrátka nástroj, který pracuje v izolaci od aerodynamických tunelů.“

Horner navrhuje zákaz aerodynamických tunelů

Horner navrhuje zákaz aerodynamických tunelů

„Pokud ho budete využívat tímto způsobem (bez tunelu), budete blázni, budete mít pocit, že vyvíjíte vůz správným směrem a po startu na začátku roku zjistíte, že mnoho z toho, o čem jste si mysleli, že funguje, tak nefunguje. Nemyslím, že je to dobrý způsob, jak odměnit investice sponzorů.“

Zákaz aerodynamických tunelů? Mercedes a Williams jsou proti

Zákaz aerodynamických tunelů? Mercedes a Williams jsou proti

Podle Allisona proto zákaz aerodynamických tunelů zatím nehrozí. „Jsem si téměř jistý, že se nic takového nestane, protože tato technologie ještě není připravená. CFD je fantastický aerodynamický nástroj, ale je to něco, co umožňuje pracovat efektivně s aerodynamickými tunely. Není to něco, co se dá používat v izolaci a není to používáno samostatně prakticky v žádném odvětví.“

Foto: Getty Images / Andrew Hone

Další článek: Stal jsem se obětí jiných jezdců, říká Maldonado

17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.
11:15 | Dnes a zítra pokračují testy 18palcových pneumatik. V Imole jezdí Mercedes. Za volantem je dnes Hamilton.
18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen