Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Foto: Getty Images / Charles Coates

 Foto: Getty Images / Patrik Lundin

Foto: Getty Images / Patrik Lundin

 Foto: Getty Images / Charles Coates
 Foto: Getty Images / Patrik Lundin
 Foto: Getty Images / Patrik Lundin
 Foto: Getty Images / Charles Coates
8
Fotogalerie

Zrcátka Mercedesu jsou podle FIA v pořádku

Mercedes nasadil v Rakousku balík vylepšení. Jeho součástí jsou i kontroverzní zrcátka.

Ferrari v Barceloně nasadilo jako první zrcátka připevněná na svatozář. Hned ale narazilo na stížnosti soupeřů a následný zákaz ze strany FIA. Závodní víkend sice se zrcátky rudé vozy dokončit mohly, ale od Monaka musela zmizet jejich vzpěra. FIA také upřesnila v dané oblasti výklad pravidel.

Mercedes v Rakousku nasadil velký balík vylepšení. Pozornost vzbudila zejména nová zrcátka, která sice nejsou připevněna na svatozář, ale trnem v oku se opět stala jejich vzpěra. „Je to nelegální,“ řekl technický šéf Ferrari Mattia Binotto pro Auto Bild. 

Když to zjednodušíme, případné vzpěry zrcátek musí plnit výhradně svůj účel – tedy stabilizovat zrcátko, aby nedocházelo k vibracím a jezdcem dobře viděl, co se děje za ním. Nesmí se jednat o „falešnou“ vzpěru, jejíž hlavní cíl je aerodynamický.

„I když uznáváme, že týmy jsou oprávněně navrhnout zrcátka, kryty a upevnění, aby minimalizovaly všechny negativní aerodynamické účinky, které mohou způsobit, věříme, že jakékoliv aerodynamické výhody by měly být podružné nebo alespoň minimální,“ uvedl nedávno v technické směrnici Tombazis. 

Podle Motorsport-Total.com FIA nakonec uznala, že vzpěra na voze Mercedesu slouží ke stabilizaci zrcátka a nemá aerodynamické účinky.

Podobnou ale méně agresivní vzpěru používá také Red Bull a dvě svislé vzpěry najdeme i na vozech Force Indie.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud