Žraločí ploutve jsou důsledkem pravidel, chceme se jich zbavit, říká Brawn

Nový sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn by se podle svých slov postupem času rád zbavil nepopulárních a nežádoucích důsledků nových technických pravidel jako žraločích ploutví nebo T-křídel.

Brawn ocenil výkonnostní pokrok v porovnání s vozy minulé generace, lituje však návratu žraločích ploutví.

„Musíme zjistit, jak si nová auta a nová pravidla vedou a jaký to má efekt,“ řekl Brawn pro oficiální stránky F1. „Jako závodní vůz je teď více vzrušující. Proporce toho auto jsou lepší. Jsou i mnohem rychlejší, jejich výkonnost je pozoruhodná. Jezdci mi říkají, že jsou fyzicky náročnější, což je to, co jsme chtěli.“

„Jak to u nových pravidel bývá, má to i pár háčků. Máme nepopulární žraločí ploutve. Postupem času musíme tyto věci vyřešit. Součástí nových pravidel bylo vytvořit auta, která budou atraktivnější na pohled, takže to nechceme pokazit drobnostmi, které atraktivitu sníží.“

Podobný názor má také na T-křídla. „To jsou všechno důsledky nových pravidel, které jsou ale nežádoucí. Tyto nežádoucí důsledky tedy musíme časem zažehlit a zajistit, aby auta vypadala ryzeji. Jakmile začne sezóna s těmito pravidly a pneumatikami, tak musíme zjistit, jak jsou jezdci spolu schopni závodit. To je také důležitý element, v současné chvíli je to otevřené.“

„Z pohledu aut je důležitá stabilita (pravidel), takže v této oblasti nebudou výraznější změny.“

Zaměřit by se chtěl Brawn také na způsoby předjíždění, aby si k předjíždění soupeřů nemuseli jezdci pomáhat umělým systémem DRS.

„Musíme se podívat na celé téma předjíždění v závodech a na to, jak mohou být vozy schopny jezdit za jinými a předjíždět se. Preferoval bych, aby se toho dalo dosáhnout normálním postupem, než aby se tomu pomáhalo něčím jako je DRS.“

„DRS bylo řešením problému, který jsme měli v té době. Nemyslím si, že bychom měli se zrušením DRS spěchat, v dlouhodobém horizontu bych ale rád viděl takový design vozu, se kterým bychom to nepotřebovali.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene, Mark Thompson

Diskuze (22) Další článek: Horner: Televizní společnosti by se neměly bát svobody sociálních sítí
18:07 | Fernando Alonso bude mít tým v sérii Formula Renault Eurocup
15:42 | Bývalý šéf Porsche ve WEC Andreas Seidl by mohl zamířit do F1 do vedení některého z týmů. Není ale jasné, kterého...
11. listopadu | Hamilton se na sociálních sítích omluvil za svá včerejší slova, podle kterých byl Sirotkin neuctivý.
11. listopadu | Podle Toto Wolffa je Ferrari v Brazílii favoritem.