Žraločí ploutve jsou důsledkem pravidel, chceme se jich zbavit, říká Brawn

Nový sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn by se podle svých slov postupem času rád zbavil nepopulárních a nežádoucích důsledků nových technických pravidel jako žraločích ploutví nebo T-křídel.

Brawn ocenil výkonnostní pokrok v porovnání s vozy minulé generace, lituje však návratu žraločích ploutví.

„Musíme zjistit, jak si nová auta a nová pravidla vedou a jaký to má efekt,“ řekl Brawn pro oficiální stránky F1. „Jako závodní vůz je teď více vzrušující. Proporce toho auto jsou lepší. Jsou i mnohem rychlejší, jejich výkonnost je pozoruhodná. Jezdci mi říkají, že jsou fyzicky náročnější, což je to, co jsme chtěli.“

„Jak to u nových pravidel bývá, má to i pár háčků. Máme nepopulární žraločí ploutve. Postupem času musíme tyto věci vyřešit. Součástí nových pravidel bylo vytvořit auta, která budou atraktivnější na pohled, takže to nechceme pokazit drobnostmi, které atraktivitu sníží.“

Podobný názor má také na T-křídla. „To jsou všechno důsledky nových pravidel, které jsou ale nežádoucí. Tyto nežádoucí důsledky tedy musíme časem zažehlit a zajistit, aby auta vypadala ryzeji. Jakmile začne sezóna s těmito pravidly a pneumatikami, tak musíme zjistit, jak jsou jezdci spolu schopni závodit. To je také důležitý element, v současné chvíli je to otevřené.“

„Z pohledu aut je důležitá stabilita (pravidel), takže v této oblasti nebudou výraznější změny.“

Zaměřit by se chtěl Brawn také na způsoby předjíždění, aby si k předjíždění soupeřů nemuseli jezdci pomáhat umělým systémem DRS.

„Musíme se podívat na celé téma předjíždění v závodech a na to, jak mohou být vozy schopny jezdit za jinými a předjíždět se. Preferoval bych, aby se toho dalo dosáhnout normálním postupem, než aby se tomu pomáhalo něčím jako je DRS.“

„DRS bylo řešením problému, který jsme měli v té době. Nemyslím si, že bychom měli se zrušením DRS spěchat, v dlouhodobém horizontu bych ale rád viděl takový design vozu, se kterým bychom to nepotřebovali.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene, Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14:39 | Superměkké, měkké a střední pneumatiky pro Maďarsko.
13:45 | Räikkönen byl moc rychlý v boxech. Zaplatí 200 euro.
24. května | Vandoorne se před Monakem sešel s inženýry. Řešili jeho dosavadní problémy.
24. května | Pérez doufá, že by Force India mohla bojovat s Red Bullem.
24. května | Force India využije růžové barvy a bude propagovat charitu bojující proti rakovině prsu.

GP Monaka 2017

Čtvrtek 25. května 2017
1. trénink Hamilton (1:13.425)
2. trénink Vettel (1:12.720)
Sobota 27. května 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 28. května 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Ve druhém tréninku byl v Monaku nejrychlejší Vettel, Stroll boural

Ve druhém tréninku byl v Monaku nejr…

Sebastian Vettel byl jednoznačně nejrychlejší ve druhém tréninku na Grand Prix Monaka.

včera | | 73 N/A
Indy 500: Alonso odstartuje do závodu z 5. místa, pole position pro Dixona

Indy 500: Alonso odstartuje do závod…

Fernando Alonso si oproti sobotě polepšil o dvě místa a do závodu odstartuje z druhé řady.

21.  5.  2017 | | 119 N/A
V prvním tréninku byl v Monaku nejrychlejší Hamilton před Vettelem

V prvním tréninku byl v Monaku nejry…

Tradičně už ve čtvrtek začaly v Monaku tréninky na Velkou cenu. V tom prvním byl nejrychlejší Lewis Hamilton.

včera | | 42 N/A
Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 nejlepších, Bourdais těžce boural

Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 ne…

Fernando Alonso se v neděli popere s dalšími osmi jezdci o pole position.

21.  5.  2017 | | 85 N/A
ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

ŽIVĚ: Tréninky na Indy 500

Tréninky na Indy 500 pokračují dnes i po kvalifikacích.

22.  5.  2017 | | 246 N/A