Žraločí ploutve jsou důsledkem pravidel, chceme se jich zbavit, říká Brawn

Nový sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn by se podle svých slov postupem času rád zbavil nepopulárních a nežádoucích důsledků nových technických pravidel jako žraločích ploutví nebo T-křídel.

Brawn ocenil výkonnostní pokrok v porovnání s vozy minulé generace, lituje však návratu žraločích ploutví.

„Musíme zjistit, jak si nová auta a nová pravidla vedou a jaký to má efekt,“ řekl Brawn pro oficiální stránky F1. „Jako závodní vůz je teď více vzrušující. Proporce toho auto jsou lepší. Jsou i mnohem rychlejší, jejich výkonnost je pozoruhodná. Jezdci mi říkají, že jsou fyzicky náročnější, což je to, co jsme chtěli.“

„Jak to u nových pravidel bývá, má to i pár háčků. Máme nepopulární žraločí ploutve. Postupem času musíme tyto věci vyřešit. Součástí nových pravidel bylo vytvořit auta, která budou atraktivnější na pohled, takže to nechceme pokazit drobnostmi, které atraktivitu sníží.“

Podobný názor má také na T-křídla. „To jsou všechno důsledky nových pravidel, které jsou ale nežádoucí. Tyto nežádoucí důsledky tedy musíme časem zažehlit a zajistit, aby auta vypadala ryzeji. Jakmile začne sezóna s těmito pravidly a pneumatikami, tak musíme zjistit, jak jsou jezdci spolu schopni závodit. To je také důležitý element, v současné chvíli je to otevřené.“

„Z pohledu aut je důležitá stabilita (pravidel), takže v této oblasti nebudou výraznější změny.“

Zaměřit by se chtěl Brawn také na způsoby předjíždění, aby si k předjíždění soupeřů nemuseli jezdci pomáhat umělým systémem DRS.

„Musíme se podívat na celé téma předjíždění v závodech a na to, jak mohou být vozy schopny jezdit za jinými a předjíždět se. Preferoval bych, aby se toho dalo dosáhnout normálním postupem, než aby se tomu pomáhalo něčím jako je DRS.“

„DRS bylo řešením problému, který jsme měli v té době. Nemyslím si, že bychom měli se zrušením DRS spěchat, v dlouhodobém horizontu bych ale rád viděl takový design vozu, se kterým bychom to nepotřebovali.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene, Mark Thompson

Diskuze (22) Další článek: Horner: Televizní společnosti by se neměly bát svobody sociálních sítí
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
11:20 | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
9:59 | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.
20. července | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10