Žraločí ploutve jsou důsledkem pravidel, chceme se jich zbavit, říká Brawn

Nový sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn by se podle svých slov postupem času rád zbavil nepopulárních a nežádoucích důsledků nových technických pravidel jako žraločích ploutví nebo T-křídel.

Brawn ocenil výkonnostní pokrok v porovnání s vozy minulé generace, lituje však návratu žraločích ploutví.

„Musíme zjistit, jak si nová auta a nová pravidla vedou a jaký to má efekt,“ řekl Brawn pro oficiální stránky F1. „Jako závodní vůz je teď více vzrušující. Proporce toho auto jsou lepší. Jsou i mnohem rychlejší, jejich výkonnost je pozoruhodná. Jezdci mi říkají, že jsou fyzicky náročnější, což je to, co jsme chtěli.“

„Jak to u nových pravidel bývá, má to i pár háčků. Máme nepopulární žraločí ploutve. Postupem času musíme tyto věci vyřešit. Součástí nových pravidel bylo vytvořit auta, která budou atraktivnější na pohled, takže to nechceme pokazit drobnostmi, které atraktivitu sníží.“

Podobný názor má také na T-křídla. „To jsou všechno důsledky nových pravidel, které jsou ale nežádoucí. Tyto nežádoucí důsledky tedy musíme časem zažehlit a zajistit, aby auta vypadala ryzeji. Jakmile začne sezóna s těmito pravidly a pneumatikami, tak musíme zjistit, jak jsou jezdci spolu schopni závodit. To je také důležitý element, v současné chvíli je to otevřené.“

„Z pohledu aut je důležitá stabilita (pravidel), takže v této oblasti nebudou výraznější změny.“

Zaměřit by se chtěl Brawn také na způsoby předjíždění, aby si k předjíždění soupeřů nemuseli jezdci pomáhat umělým systémem DRS.

„Musíme se podívat na celé téma předjíždění v závodech a na to, jak mohou být vozy schopny jezdit za jinými a předjíždět se. Preferoval bych, aby se toho dalo dosáhnout normálním postupem, než aby se tomu pomáhalo něčím jako je DRS.“

„DRS bylo řešením problému, který jsme měli v té době. Nemyslím si, že bychom měli se zrušením DRS spěchat, v dlouhodobém horizontu bych ale rád viděl takový design vozu, se kterým bychom to nepotřebovali.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene, Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
15:58 | Sergio Pérez navrhuje přejmenovat Force Indii na Force Mexico nebo Force Checo :D
26. července | McLaren nasadí do testů v Maďarsku Vandoorna a Landa Norrise.
25. července | Romain Grosjen prozradil, že čeká třetí přírůstek do rodiny.
25. července | Za Williams bude v testech v Maďarsku jezdit Luca Ghiotto z F2.
24. července | Mercedes na konci příštího roku opustí DTM a vstoupí do formule E.

GP Maďarska 2017

Pátek 28. července 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. července 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. července 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Potvrzeno! Kubica bude v Maďarsku jezdit s letošním vozem Renault

Potvrzeno! Kubica bude v Maďarsku je…

Renault využije příležitost a v testech v Maďarsku, které začínají po Grand Prix, posadí do vozu Roberta Kubicu.

24.  7.  2017 | | 31 N/A
Obchází ho smrt, on přesto drtí soupeře – létající Monačan Charles Leclerc

Obchází ho smrt, on přesto drtí soup…

Je mladý Monačan budoucí hvězdou formule 1? Uvidíme ho v F1 už v příštím roce?

26.  7.  2017 | | 19 N/A
Pirelli zveřejnilo výsledky vyšetřování poškození Räikkönenovy pneumatiky

Pirelli zveřejnilo výsledky vyšetřov…

Už minulý týden Pirelli uveřejnilo příčiny poškození pneumatiky u Vettela. Nyní přišlo i s odůvodněním problémů Kimiho Räikkönena.

26.  7.  2017 | | 15 N/A
Pirelli už ví, proč došlo k poškození pneumatiky u Vettela

Pirelli už ví, proč došlo k poškozen…

Pirelli vydalo v pátek odpoledne tiskovou zprávu se závěry vyšetřování poškození pneumatiky Sebastiana Vettela v závěru GP Velké Británie.

21.  7.  2017 | | 30 N/A
Jak se změnily vozy v průběhu první poloviny sezóny 2017?

Jak se změnily vozy v průběhu první …

Analýza vývoje vozů Force Indie, Sauberu, Renaultu, Toro Rosso, Haasu a Williamsu.

25.  7.  2017 | | 2 N/A