Zprovoznit nezávislé dvojité DRS je velmi těžké, přiznává Mercedes

Zprovoznit nezávislé dvojité DRS je velmi těžké, přiznává Mercedes

Stejně jako Lotus narazil i Mercedes se svým nezávislým DDRS, nedaří se mu ho vyladit do stavu, kdy by ho bylo možné nasadit do závodů.

Mercedes používá od začátku roku dvojité DRS, které je napojené na standardní DRS a využívá pohyby horního dílu křídla. Vedle toho ale stejně jako Lotus vyvíjí nezávislé DRS, které pracuje zcela samostatně.

Nezávislé DDRS funguje tak, že je vzduch nasávaný na krytu motoru běžně vypouštěn ve spodní části vozu, a teprve až při vysokých rychlostech ze zadního křídla, aby snížil jeho odpor vzduchu a zvýšil maximální rychlost. Problém je ale dosáhnout toho, aby se tento systém zapínal správně.

"Je to velmi citlivé a těžké, aby to přineslo výkonnostní zisk," cituje šéfa Mercedesu Rosse Brawna Autosport. "Když máte takové zařízení uprostřed křídla, samozřejmě to znamená, že ztratíte trochu celkové výkonnosti. Doufáte, že to získáte zpět díky přínosům toho zařízení, ale abych byl upřímný, v současné době je to neutrální."

Ke stejným závěrům dospěl i tým Lotus, který své nezávislé DDRS testoval poprvé už před GP Německa, ale dodnes ho nedostal do stavu, kdy by jeho výhody jasně převažovaly ztráty. Lotus bude svůj systém dál vyvíjet a podívat se na něj chce znovu v testech mladých talentů v Abú Zabí, ale závodní nasazení do konce roku nepředpokládá. To samé platí pro Mercedes.

"Budeme s tím pokračovat, moc času na trati nás to nestojí, protože s tím jezdíme jen pár kol v pátek ráno, abychom získali data. Jestli to jednoho dne nasadíme, nevím," uzavřel Brawn.

Nezávislé DDRS nebudou příští rok zakázaná, takže pro týmy má smysl na nich dál pracovat.

Doporučujeme

Články odjinud