Charles Leclerc patřil mezi pětici jezdců, která odstartovala do Velké ceny Mexika na hyperměkkých pneumatikách. Nic jiného mu ani nezbývalo. Dostal se na nich do třetí části kvalifikace. Po přezutí na superměkké musel pneumatiky šetřit.
Leclerc přezul na po 13 kolech. Poté ho čekal 56 kol dlouhý stint na superměkkých, o které musel náležitě pečovat. A tým mu to nezapomněl připomenout. Podle webu RaceFans asi tak 50krát za závod.
Poprvé se tak stalo dokonce už v prvním kole při akceleraci v 11 zatáčce. Později chtěl tým od Leclerca, aby jezdil časy okolo 1:25.5, což bylo o téměř 10 sekund pomaleji, než byl jeho kvalifikační čas! Leclercovo nejrychlejší kolo závodu ukázalo, že i v závodě mohl jet o minimálně pět sekund rychleji.
I přes šnečí tempo měl Leclerc za svými zády pohonnou jednotku Ferrari a silný výjezd ze 16. zatáčky, takže soupeři ho nedokázali předjet.
Situace Leclerca příliš nenadchla. Týmu se ptal, zda může zaútočit na Hülkenberga.
„Charlesi, zapomeň na Hülkenberg. Naším cílem je zůstat před Vandoornem,“ zněla odpověď z boxové zdi. „Můžeš zpomalit. Zpomal. Potřebujeme více šetřit pneumatiky.“
Co také slyšel Leclerc během závodu:
- Hlídej si pneumatik, starej se o pneumatiky a snaž se udržet Péreze za sebou
- Pamatuj si, šetři pneumatiky.
- Můžeš použít tlačítko k předjetí pro obranu.
- Za Pérezem je Bottas, modré vlajky pro něj.
- Nech ho předjet, soustřeď se na šetření pneumatik.
- Nezapomeň šetřit pneumatiky.
- Takže zase je za tebou Magnussen, a soustřeď se na maximální šetření pneumatik.
- 36 kol do konce.
- Šetři pneumatiky ve druhém sektoru.
Foto: Getty Images / Mark Thompson