Zpětná zrcátka nefungují optimálně, říká šéf McLarenu

V reakci na kolizi v Japonsku mezi Lewisem Hamiltonem a Felipem Massou šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že jezdci ve zpětných zrcátkách nevidí tak dobře, jak by potřebovali.
Zpětná zrcátka nefungují optimálně, říká šéf McLarenu

Hamilton svůj náraz do Massy vysvětloval v Suzuce tím, že ho prostě neviděl. Zpětná zrcátka neposkytují dostatečný přehled o dění za a vedle vozu.

"Ve srovnání se starou školou před 20 lety jsou velká," hodnotil Whitmarsh. "Ale co se týče vibrací, asi neděláme dost. Když se zeptáte jakéhokoliv jezdce, co dělají na rovince, nejsou dobrá. Obvykle rozeznají jen barvu: ´Když je za mnou barevný flek, znamená to, že je tam jiné auto.´ Možná bychom na tom mohli zapracovat."

Hamilton měl podle šéfa McLarenu v Suzuce situaci ztíženou okolnostmi. "Myslím, že byl Lewis v tu dobu rozptýlený, věděl, že má defekt a že musí jet opatrně. Zrcátka můžou být vždy větší, lepší, lépe umístěná a vždy jim můžete věnovat lepší pozornost. Ale to se stává."

Zpětná zrcátka byla středem pozornosti naposledy loni, když FIA zakázala jejich uchycení na aerodynamických elementech na bočnicích, protože trpěla příliš velkými vibracemi. Změny tehdy musely provést týmy Ferrari, Red Bull Racing, Sauber, Force India, HRT a Williams, a přesunout je na kokpit.

Diskuze (83) Další článek: Costa musel Ferrari opustit také proto, že s týmem špatně vycházel