Zmrazme vývoj pohonné jednotky Mercedesu, navrhuje Tost

Franz Tost si myslí, že by mělo dojít k zmrazení pohonné jednotky od Mercedesu, aby ji mohli soupeři dohnat.
Zmrazme vývoj pohonné jednotky Mercedesu, navrhuje Tost

Pro letošní rok sice byl zrušen žetonový systém, ale přibyla některá omezení — například minimálmí hmotnost rekupérátorů MGU-H a MGU-K apod. Více se dočtete v analýze letošních technických pravidel.

K dalším omezením má dojít příští rok. Například minimální hmotnost celého rekuperačního systému bude příští rok vyšší, než je letošní hmotnost. Mělo by to vést k tomu, že ten, kdo je nejlepší, se už nebude moci dál zlepšovat.

Podle Tosta by ale měl být vývoj pohonné jednotky Mercedesu zmrazen ještě více.

„Doufám, že dříve nebo později budeme mít paritu pohonných jednotek, protože dnes tomu tak není,“ řekl šéf Toro Rosso pro Autosport.

„Doufejme, že to Renault dožene. Co chystá Ferrari, to nevím. Musíme se dostat do stavu, kdy budou bojovat o titul minimálně Red Bull, Mercedes a Ferrari.“

„Pokud se parita pohonných jednotek nedostaví, pak by měla zasáhnout FIA a změnit pravidla, zmrazit vývoj.“

Ponechat jen vývoj baterií

„Zmrazil bych pohonnou jednotku Mercedesu. Ostatní by ji měli dohnat a pak bych zmrazil všechny.“ 

„Povolil bych volný vývoj baterií, protože je to něco, co je pro výrobce do budoucna důležité.“ 

„Musíme jít dolů s náklady. Bavíme se o tom už léta, ale nic se neděje. Zavedl bych rozpočtový strop. Někteří lidé říkají, že to není kontrolovatelné, ale to je nesmysl. V Toro Rosso máme evidovanou historii snad každého šroubu a můžeme říct, odkud pochází a kolik stál.“

Foto: Getty Images / Peter Fox

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
19:41 | Jinými slovy: Gasly nahradil Kvjata Hartley nahradil Gaslyho Kvjat nahradil Sainze
19:40 | Rošády u Toro Rosso mají vliv i na počty komponent. Kvjat zdělil Sainzův vůz i inženýra a stranu garáže.
14:53 | McLaren by měl dnes oznámit prodloužení smlouvy s Alonsem.
14:18 | V pátek a v sobotu by měly být v Austinu teploty lehce pod 30 stupňů. V neděli by se mělo ochladit a vyloučit nelze ani déšť.
10:13 | Di Resta pojede příští rok čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00