Napjaté debaty kolem zmrazení vývoje motorů utichly, ale vypadá to, že pouze na čas. Týmy totiž tlačí na FIA, aby záležitost vyřešila, jinak hrozí ztráta další automobilky.
Motory jsou ze strany FIA považovány za prvek, který už nehraje velkou roli v rozdílech výkonů jednotlivých aut. A jelikož vyžadovaly obří investice, rozhodla se FIA pro standardizaci pohonných jednotek a zmrazení jejich vývoje.
To způsobilo velmi kontroverzní situaci, protože pod záminkou vylepšení spolehlivosti některé týmy na motorech dále usilovně pracovaly. Nejvíce na to doplatil Renault, který pro loňský rok dostal možnost své motory upravit.
Přesto je mezi agregáty jednotlivých automobilek nadále rozdíl, a to v řádu několik desítek koní. FIA na to vloni reagovala ochotou povolit další úpravy motorů, ale ne takové, který by pomohly slabším motorům dotáhnout se na silnější. Naopak: na lepších motorech je nutné zavést úpravy tak, že výkonnostně spadnou na úroveň motorů slabších.
Na to ale automobilky jen těžko přistoupí, zejména ty, které se těší kvalitním motorům. V této souvislosti se hovoří nejvíce o Mercedesu. A tak napjatá situace nadále přetrvává a olej do ohně přililo nové pravidlo o zákazu tankování. To totiž podstatným způsobem navýší důležitost spotřeby motoru. A tu má každý motor také jinou, Renault je na tom údajně hodně dobře, zatímco Ferrari mělo v poslední době potíže.
Šéf Red Bullu, který používá agregáty Renaultu, Christian Horner německému magazínu Auto Bild prozradil, že FIA má k dispozici všechna data, na základě kterých může o úpravách motorů rozhodnout. Naznačil, že bez řešení by se mohla další automobilka rozhodnout opustit formuli 1, protože by nedostala příležitost soupeřit s konkurencí.
"Byla by škoda, kdybychom na konci roku přišli o další automobilku jen proto, že by nemohla bojovat s ostatními," řekl Horner a zpochybnil tvrzení těch, podle kterých není motor tak důležitým výkonnostním faktorem.
"Pravidla kolem šasi jsou tak přísně omezená, že motor hraje ještě důležitější roli."
Ve formuli 1 jsou letos nasazovány motory Mercedesu, Ferrari, Renaultu a nově Cosworthu.