Žmolky gumy z pneumatik byly nebezpečné, stěžuje si di Resta

Žmolky gumy z pneumatik byly nebezpečné, stěžuje si di Resta

Větší opotřebení pneumatik v Malajsii přineslo jeden vedlejší efekt, který byl částečně známý z testů - mimo závodní stopu se hromadily žmolky gumy. Podle některých jezdců představují komplikace.

V Sepangu bylo na první pohled vidět, že množství gumy, které se za jízdy odděluje od pneumatik, je skutečně velké. Žmolky z pneumatik vytvářely na trati mimo ideální stopu černá pole.

"Bylo tam hodně žmolků, možná až moc," lamentoval Paul di Resta v rozhovoru pro Telegraph. "Ke konci závodu pak bylo těžké předjíždět." Tento vedlejší efekt pneumatik potvrdilo například také Ferrari. Trať byla mimo závodní stopu velmi špinavá.

Podle skotského pilota měl ale tento problém i bezpečnostní aspekt. "Další velká věc je, že ty žmolky létaly vzduchem s strefovaly mě do rukou. V rychlých zatáčkách tyto kousky gumy narážely do rukou, když jsem točil volantem. Guma není nejměkčí materiál a když vás trefí na správné místo, může to bolet."

Zbytky gumy dokonce považuje za jednu z příčin své nehody Vitalij Petrov. "Abych byl upřímný, tak stále přesně nevím, co se stalo," uvedl pro Autosport. "Ta zatáčka je těžká, ale abych byl upřímný, nesnažíte se v ní moc získat. Zbývala dvě kola. Věděl jsem, že je Lewis za mnou, a věděl jsem, že mám pneumatiky v dobrém stavu, jak ukázala moje nejrychlejší kola."

"Pak jsem nabral trochu gumy. Jakmile naberete (na pneumatiku) kousek gumy, auto se stane trochu nedotáčivé. Myslím, že jsem měl tuhle menší nedotáčivost a sunul jsem se ven. Na tom místě byste se měli normálně vrátit na trať, takže jsem jel dál, ale pak jsem narazil na ten velký hrbol."

Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery řekl, že tyto problémy prověří. "První tři jezdci nic takového neříkali, ale budeme se tím zabývat. Ale i tak se hodně předjíždělo. Budeme muset analyzovat všechny předjížděcí manévry, ale ty žmolky musí někam odpadnout, a to je pro nás potíž."

Doporučujeme

Články odjinud