Změny v sezóně 2014

Co je v sezóně 2014 nového ve sportovních a technických pravidlech.
Změny v sezóně 2014

Motory

Přeplňované šestiválce o objemu 1,6 litru doplněné systémy na rekuperaci energií (ERS). Motor má jen jeden výfuk. Každý válec musí mít stejný objem. Otáčky omezené na 15 tisíc za minutu (doposud 18 tisíc).

Kromě rekuperace kinetické energie při brzdění, kterou doposud zajišťoval KERS, se přidá rekuperace tepla z turba. Jezdci tak získají dodatečných 160 koní na 33 sekund v každém kole, zatímco KERS dodávalo jen 80 koní navíc na šest sekund v každém kole. Zadní brzdy bude moci řídit elektronika, aby se kompenzovaly dopady výkonnějšího ERS.

Aerodynamika

Přední křídlo zúženo ze 180 na 165 centimetrů. Výška šasi vpředu snížena z 62,5 cm na 52,5 cm. Špička nosu maximálně 18,5 cm nad zemí, dříve bylo maximum 55 cm.

Zadní křídla budou mít méně dílů (zákaz beam wingu - elementu ve spodní části) a hlavní plát bude o trochu méně prohnutý.

Hmotnost

Monopost musí po celý závodní víkend vážit alespoň 690 kilogramů, rozložení hmotnosti mezi nápravy je zafixováno na minimálně 314 kg vpředu a 369 kg vzadu.

Brzdy

Zadní brzdy můžou mít hydraulicky posilovač.

Pneumatiky

Ke změně specifikací může v průběhu sezóny dojít, jen když s tím bude souhlasit alespoň 70 procent týmů. FIA může specifikace měnit bez souhlasu, pokud to bude z důvodu bezpečnosti.


9:12 | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).
20. ledna | Alfa Romeo dnes potvrdila datum a místo prezentace 22. února ve Varšavě.
19. ledna | Sergio Pérez je dnes v továrně Red Bullu.