Změny v pravidlech o motorech rozložení sil nezmění, shodují se jezdci

Zákaz měnit nastavení motoru mezi kvalifikací a závodem ovlivní téměř celé startovní pole, ale jezdci neočekávají, že by se změnilo pořadí týmů.
Změny v pravidlech o motorech rozložení sil nezmění, shodují se jezdci

"Nevím, snad, ale nemyslím si, že by to výrazně změnilo pořadí v kvalifikaci," hodnotil Fernando Alonso.

I když se předpokládá, že by nejvíc mohl utrpět Red Bull, Mark Webber to popřel. "Nemyslím, že díky tomu bude nějaké auto rychlejší," uvedl. "Bude to stejné pro všechny. Musíme se tomu přizpůsobit a zvyknout si."

"Náš tým je zvyklý adaptovat se změnám v pravidlech. Nemyslím, že to převrátí startovní pole vzhůru nohama, všichni budou v dobré formě. My jsme rychlí."

Australan ovšem přiznal, že u něj vyvolává otázky načasování změn v pravidlech. Nejenže je nezvyklé takto upravovat pravidla v průběhu sezóny, ale navíc je to i velmi nákladné z důvodu nutnosti přizpůsobit auta.

Podobný názor vyjádřil Nick Heidfeld. "Za prvé vůbec nechápu, proč něco, co podle mých znalostí bylo doposud naprosto legální, se uprostřed sezóny mění. Ale tak to je a my s tím musíme pracovat."

Podle Heidfelda ale FIA zašla příliš daleko, protože zakázala veškeré změny v mapách motoru, i když jí jde jen o extrémní foukání difuzoru výfukovými plyny. "Například nebudeme mít možnost měnit mezi závodem a kvalifikací nastavení omezovače rychlosti pro boxovou uličku. Takže když v kvalifikaci zjistíme, že jsme moc rychlí (v pit lane), tak nebudeme smět to změnit," vysvětlil.

Jaké dopady bude mít tato změna pravidel na Renault, si Heidfeld netroufl odhadnout. Zákaz foukání difuzorů mimo akceleraci, který bude platit od Británie, ale podle něj tým moc neovlivní.

I když zákaz měnit nastavení motoru mezi závodem a kvalifikací nikoho nezrychlí, jak řekl Mark Webber, tak ale může někoho zpomalit. A to by mohlo hrát do karet Williamsu, míní Rubens Barrichello.

"My klepeme na dveře třetích částí kvalifikací, takže jsme blízko a zatím bereme malé počty bodů," uvedl pro Autosport. "Uvidíme, jaké dopady bude mít tato změna. My mapy motoru neměníme mezi kvalifikací a závodem, takže nevím, kolik tím ostatní získávají."

"My nemáme nic (speciální kvalifikační nastavení) a tak to je od začátku roku. Takže ať už to ostatním přinášelo jakékoliv zlepšení, desetinu sekundy nebo víc, nás to jen vrátí do hry."

Další článek: Sutil se neobává, že by ho soud s Luxem mohl připravit o sedačku

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.