Změny v pravidlech 2013: FIA povolila kryt schodů na nose a zakázala DDRS

Mezinárodní automobilová federace zveřejnila Technická pravidla pro příští sezónu. Povolují zkrášlení nosů vozů a zakazují dvojité DRS Mercedesu.
Změny v pravidlech 2013: FIA povolila kryt schodů na nose a zakázala DDRS

Na možnosti zakrýt schody na nosech se týmy dohodly již před časem, zbýval jen souhlas FIA. A ten přišel, článek 3.7.9 Technických pravidel 2013 uvádí, že je možné schod na nose zakrýt laminátovým panelem předepsaných rozměrů a vlastností, týmy mu přezdívají panel cudnosti.

Další důležitou změnou je zákaz dvojitého DRS, se kterým přišel Mercedes. Článek 3.18 pravidel uvádí, že pohyblivé zadní křídlo nesmí být využíváno pro změnu geometrie jakéhokoliv kanálu, což je přesně to, co Mercedes dělá. Sklopení horního dílu zadního křídla otevírá kanály, které nasávají vzduch a vedou ho do předního křídla.

Pravidla ovšem nezakazují dvojité DRS, které se chystá nasadit Lotus. Jeho řešení je na DRS nezávislé, vzduch nasávaný kanály v krytu motoru se při dosažení určitého tlaku (při určité rychlosti) vypouští na zadním křídle. Pokud federace nepřijde s nějakým upřesněním pravidel, je to pro Lotus dobrá zpráva ve vztahu k příští sezóně. A pro Mercedes také, protože i ten na podobném systému pracuje.

Další článek: Oznámí dnes Mercedes Hamiltonův příchod? V McLarenu místo něj Pérez?

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)