Změny v DRS zónách získávají konkrétní podobu

Změny v DRS zónách získávají konkrétní podobu

Mezinárodní automobilová federace připravuje úpravy úseků pro použití zadního pohyblivého křídla v závodech, aby se tento systém přiblížil svými efekty co nejblíže stanoveným cílům.

DRS bylo do formule 1 zavedeno loni, aby jezdcům pomáhalo při soubojích v závodech. Aktivace DRS a navýšení maximální rychlosti vozu má jezdcům s předjížděním pomáhat, ale neusnadňovat ho až příliš.

Po prvním roce používání DRS se týmy shodly, že byla tato novinka úspěšná, a proto nevznikl důvod ji zásadně měnit. FIA má v plánu jen upravit zóny DRS na některých okruzích, aby korigovala nedostatky, které se loni objevily, psali jsme zde.

Autosport oznámil, že se rýsují první konkrétní změny. Úprav by se měl dočkat hned první závod v melbournském Albert Parku. Tam už loni mohli jezdci používat zadní křídlo na celé cílové rovince, přesto jim pomáhalo jen málo, takže dalším krokem je přidání druhé zóny DRS hned za první šikanu. Další změny v počtu úseků pro zadní křídlo by měly přijít v Kanadě a Valencii, kde FIA plánuje naopak odstranit druhé úseky a nechat jen ty první.

Ostatní změny by se pak měly týkat jen velikostí jednotlivých úseků, přičemž základním pravidlem pochopitelně je, že kde se předjíždělo těžko, se zóna DRS prodlouží, a naopak, k jejímu zkrácení dojde tam, kde to měli jezdci příliš snadné. Například ve Valencii by se měl zbylý první úsek pro DRS prodloužit.

Doporučujeme

Články odjinud