Změny u Mercedesu: Allison opouští roli technického šéfa. U týmu ale zůstane

Úřadující mistři světa mění osoby na klíčové pozici. James Allison opouští roli technického šéfa. Novým technickým ředitelem bude Mike Elliott.
Foto: Getty Images / Charles Coates
Změny u Mercedesu: Allison opouští roli technického šéfa. U týmu ale zůstane | Foto: Getty Images / Charles Coates

James Allison přišel do Mercedesu po odchodu z Ferrari v roce 2017. Tým dnes potvrdil, že v dosavadní roli technického šéfa končí. V následujících měsících předá své kompetence novému technickému řediteli, kterým se stane Mike Elliott.

Allison u Mercedesu zůstává. Přesouvá se do nově vytvořené pozice CTO (Chief Technical Officer), která nebude vyžadovat účast na závodech.

V nové funkci se soustředí na „výzvy, kterým tým čelí“. Primárně jde samozřejmě o pravidla pro rok 2022. F1 ale chystá třeba také nové pohonné jednotky.

Jedna revoluce ještě nezačala a F1 už chystá další

Jedna revoluce ještě nezačala a F1 už chystá další

„Jsem pevně přesvědčen, že lidé ve vyšších pozicích mají v tomto sportu určitou trvanlivost,“ řekl Allison. „Rozhodl jsem se odstoupit ze své role technického ředitele, abych ve správný čas předal štafetu.“

Klepněte pro větší obrázek
Mike Elliott, foto: Mercedes

Šestačtyřicetiletý Mike Elliott zahájil svou kariéru ve F1 v roce 2000 u McLarenu. Působil také u Renaultu, kde se seznámil s Allisonem. 

„Bylo velkým potěšením a výsadou pracovat pro Jamese dříve v mé kariéře v Renaultu a za poslední čtyři roky v Mercedesu,“ řekl Elliott.

„Jeho výsledky v tomto sportu mluví samy za sebe a během této doby byl pro mě fantastickým týmovým kolegou a lídrem. Nasadil vysokou laťku. Jsem rád, že budeme moci využít jeho odborných znalostí v jeho nové roli.“

Další článek: Nová éra GT3. Testy DTM ovládl Mercedes, svezl se i Albon

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00