Sezóna 2022 se bude nést ve znamení jedné z nejrozsáhlejších změn technických pravidel v historii. Ta byla motivována snahou zlepšit závodění „kolo na kolo“ usnadněním jízdy v závěsu za jiným monopostem.
Problém dosavadních monopostů spočíval v tom, že pokud se pilot k autu před sebou přiblížil na vzdálenost rovnou přibližně jedné délce vozu, jeho auto přišlo o polovinu přítlaku a začalo se chovat nedotáčivě, což jezdce donutilo v zatáčce zpomalit a bylo po souboji.
Nové monoposty by to měly změnit. Umožnit to má změna aerodynamické koncepce, díky které by měl být úplav kolem vozu a za vozem užší a zvednutý co nejvíce do výšky, aby měl následující pilot před sebou co nejčistší vzduch.
Zároveň by měla být aerodynamika monopostu méně citlivá na rozdíly v kvalitě proudění. Teorie říká, že právě přítlak generovaný podlahou je méně citlivý na špinavý vzduch za jiným autem a působí více na střed vozu, takže při jeho poklesu nedochází k velkému rozhození vyvážení. Proto změny začínají doslova od podlahy...
O změnách letošních pravidel píšeme podrobně s jednotlivých kapitolách.