Změny pro rok 2017 nakonec zřejmě nebudou tak velké

Změny pro rok 2017 nakonec zřejmě nebudou tak velké

V roce 2017 mají vstoupit v platnost dlouho očekávané velké změny v oblasti aerodynamiky. Změny ale kvůli Pirelli nakonec nebudou tak velké.

Podle německého Auto Motor und Sport přijdou širší pneumatiky, širší budou také přední a zadní křídlo. Přední by mělo mít dle původních plánů šířku 1850 mm, což je o 200 mm více. Zadní křídlo by mělo být 950 mm široké.

Zatímco vůz (včetně kol) bude širší a dosáhne na 2 metry, karosérie se nemá zvětšit na plánovaných 180 cm, ale zůstat na 140 cm. Větší měl být také difuzor – z 12,5 cm jsme se měli posunout na výšku 25 cm, ale nakonec zůstaneme na současné hodnotě, nebo bude jen malá úprava.

Za osekáním změn jsou prý dva subjekty. Na jedné straně má být Mercedes, kterému se do velkých změn pochopitelně nechce a argumentuje menším počtem předjíždění.

Na druhé straně je i podle BBC Pirelli, které se obává problémů se svými pneumatikami v případě, že vozy zrychlí o plánovaných 5 sekund.

Důsledkem by byla nutnost zvýšit tlaky v pneumatikách až na 27 psi, což má být o 50 % více, než by týmy považovaly za „normální“.

Podle BBC týmy nyní prověřují, jaké účinky bude „dieta“ mít. Hrubý odhad hovoří o tom, že vozy i tak zrychlí o 3 sekundy.

Pro „dietu“ bylo podle BBC 8 týmů, 3 byly proti.

A motory?

Do konce týdne předloží výrobci své návrhy, které mají primárně snížit cenu pohonných jednotek. Zatím to vypadá, že výrobci zamítli radikálnější návrhy, které počítaly se zjednodušením současných pohonných jednotek (včetně zrušení MGU-H). Koncept pohonných jednotek zůstane nejspíše stejný, ale některé jejich části by mohly být standardizovány.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud