Technický delegát FIA Charlie Whiting ve Valencii vysvětloval, že automobilová federace jen chce, aby byly všechny vozy legální, proto vydává technická nařízení v průběhu sezóny.
Před GP Španělska vyhlásila FIA útok na foukané difuzory, jejichž koncept je vynálezem Red Bullu. První omezení vstupuje v platnost teď ve Valencii, týmy nesmí měnit nastavení motoru mezi kvalifikací a závodem. V Británii pak nebude možné difuzor foukat, když není plyn otevřený sešlápnutím pedálu.
Skutečnost, že FIA změny zavádí uprostřed sezóny, přičemž například dvojité difuzory nebo F-průduchy nechala fungovat až do konce daných sezón, vyvolává jisté otázky, jestli není cílem omezit zejména kvalifikační dominanci Red Bullu.
"Pokud tohle chtějí lidé říkat, mají na to samozřejmě právo," reagoval Whiting. "My jen zajišťujeme, aby všichni jezdili s vozy, které budou podle našeho názoru legální. Není na nás, abychom říkali, jestli tím ztratí víc ten či onen tým. Záleží jen na tom, do jakého extrému zašly. Viděl jsem důkazy, podle nichž jsou mapy motoru několika týmů extrémně extrémní. Netýká se to jen jednoho týmu, tím si můžete být jistí."
Na otázku, proč FIA zakročila až letos, Whiting odpověděl, že loni nebyla používaná řešení tak extrémní. "Víme, že všichni mají foukané difuzory, ale jde o to, jakým způsobem jsou používány. Je to prosté. Víme, že výfukové plyny mají vliv na aerodynamický výkon vozu. Akceptovali jsme to, ale pointa je, že by měli design vozu udělat tak, aby minimalizoval vliv výfuků, neměli by se snažit používat výfuky na něco úplně jiného, to je náš názor," vysvětloval Whiting.
Situace s výfuky je podle něj podobná kauze hmotových tlumičů, ty také byly ze začátku přínosným řešením, které začalo být postupně zneužíváno k ovlivnění aerodynamiky ve velkém měřítku.
"Dvojité difuzory a F-průduchy byly legální, ale v průběhu sezóny se týmy s námi shodly, že nejsou pro formuli 1 dobré, nebo dokonce že nejsou potřebné, takže jsme napsali pravidla, která je zakázala. Pravidlům vyhovovaly, proto mohly zůstat až do konce sezóny. Ale nová pravidla pro následující rok je zakázala," dodal k analogii, kterou zmínil šéf Red Bullu.
Téma foukání difuzorů uzavřel Whiting s tím, že FIA nejednala na popud ze strany některého z týmů, i když v Monaku málem jeden z nich podal protest. Colin Kolles již dříve přiznal, že to bylo HRT.
Na tiskové konferenci s Whitingem se hovořilo také o dvojitých zónách pro zadní pohyblivé křídlo. Whitingovi se stejně jako jezdcům nelíbí, že je možné DRS aktivovat na obou rovinkách i v případě, že v pořadí druhý jezdec předjel už na té první. Pro federaci ale prý není snadné implementovat systém, který by tomu zamezil. Dvě rovinky pro zadní křídlo bude federace vymezovat i v dalších závodech, ale bude se snažit tento koncept vyladit.