Kvůli úsporám nákladů došlo ke zmrazení vývoje některých částí vozu. Na aerodynamice se ale pracovat dá a podle technického šéfa Alpine tak lze postavit výrazně odlišné auto.
Formule 1 na jednu stranu zmrazila některé části vozu, takže vývoj v těchto oblastech probíhat nesmí (nebo jen s využitím tzv. žetonů), na straně druhé kvůli zachováni pneumatik z roku 2019, které čeká třetí sezóna v řadě, došlo k úpravám aerodynamiky a to zejména v oblasti podlahy. Týmy tak čekají nové výzvy.
„Ačkoli jsou různé části vozu homologovány, takže je nemůžete změnit, stále je toho dost otevřeného a k dispozici pro zlepšení,“ řekl technický ředitel Alpine Pat Fry.
„Nemůžete vyrobit úplně nové auto, ale určitě můžeme vyrobit takové, které je z poloviny nové. Pracujeme na tom, co je podle nás rozumné a snažíme se toho udělat co nejvíce.“
Podle Frye tým zkoumá vše kromě nosu, šasi, motoru a převodovky.
„Směr, kterým jsme se ubírali při vývoji aerodynamiky, byl solidní a musíme pokračovat touto cestou. Podlaha se mění, tok vzduchu se mění poměrně dramaticky, ale je to stejné pro všechny.“
„Musíme se s tím vypořádat, jak nejlépe umíme, ale v zásadě se stále jen snažíme stavět na filozofii, kterou jsme měli. Stále existuje velký prostor pro to, co můžete v rámci pravidel udělat.“
Z okraje podlahy bude odstřižena trojúhelníková část, takže podlaha se bude za kokpitem postupně zužovat až k zadním kolům. Kromě toho byl zaveden zákaz štěrbin v zadní části vozu.
Cílem nových pravidel je snížit přítlak přibližně o 10 % kvůli zmíněnému zachování pneumatik z roku 2019. Týmy si nové verze podlahy zkoušely už vloni v rámci pátečních tréninků. První testy ukázaly, že změny mají velký dopad.
„Změna podlahy vypadá jako docela malá a nevýznamná, ale ve skutečnosti docela dramaticky mění aerodynamiku v zadní části vozu. Bude to o tom, kdo se s tím nejlépe popere, což naruší rozložení sil ve startovním poli.“
„McLaren může změnit více než většina, protože změna pohonné jednotky vám umožní změnit další díly vozu mimo normální homologaci.“