Změny na letošních vozech budou větší, než se myslelo, říká Pat Fry

Kvůli úsporám nákladů došlo ke zmrazení vývoje některých částí vozu. Na aerodynamice se ale pracovat dá a podle technického šéfa Alpine tak lze postavit výrazně odlišné auto.
Změny na letošních vozech budou větší, než se myslelo, říká Pat Fry

Formule 1 na jednu stranu zmrazila některé části vozu, takže vývoj v těchto oblastech probíhat nesmí (nebo jen s využitím tzv. žetonů), na straně druhé kvůli zachováni pneumatik z roku 2019, které čeká třetí sezóna v řadě, došlo k úpravám aerodynamiky a to zejména v  oblasti podlahy. Týmy tak čekají nové výzvy.

„Ačkoli jsou různé části vozu homologovány, takže je nemůžete změnit, stále je toho dost otevřeného a k dispozici pro zlepšení,“ řekl technický ředitel Alpine Pat Fry.

Nový vůz Red Bullu bude z 60 % vycházet z letošního

Nový vůz Red Bullu bude z 60 % vycházet z letošního

„Nemůžete vyrobit úplně nové auto, ale určitě můžeme vyrobit takové, které je z poloviny nové. Pracujeme na tom, co je podle nás rozumné a snažíme se toho udělat co nejvíce.“

Podle Frye tým zkoumá vše kromě nosu, šasi, motoru a převodovky. 

„Směr, kterým jsme se ubírali při vývoji aerodynamiky, byl solidní a musíme pokračovat touto cestou. Podlaha se mění, tok vzduchu se mění poměrně dramaticky, ale je to stejné pro všechny.“

„Musíme se s tím vypořádat, jak nejlépe umíme, ale v zásadě se stále jen snažíme stavět na filozofii, kterou jsme měli. Stále existuje velký prostor pro to, co můžete v rámci pravidel udělat.“

Z okraje podlahy bude odstřižena trojúhelníková část, takže podlaha se bude za kokpitem postupně zužovat až k zadním kolům. Kromě toho byl zaveden zákaz štěrbin v zadní části vozu.

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

Cílem nových pravidel je snížit přítlak přibližně o 10 % kvůli zmíněnému zachování pneumatik z roku 2019. Týmy si nové verze podlahy zkoušely už vloni v rámci pátečních tréninků. První testy ukázaly, že změny mají velký dopad.

„Změna podlahy vypadá jako docela malá a nevýznamná, ale ve skutečnosti docela dramaticky mění aerodynamiku v zadní části vozu. Bude to o tom, kdo se s tím nejlépe popere, což naruší rozložení sil ve startovním poli.“

„McLaren může změnit více než většina, protože změna pohonné jednotky vám umožní změnit další díly vozu mimo normální homologaci.“

Další článek: Alonsův návrat je dobrý pro sport, říká Brundle

18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.
18. dubna | V Imole začalo pršet... zatím hlavně nad částí okruhu.
18. dubna | Technický ředitel AlphaTauri Egginton uvedl, že převodovka ve voze Cunody skončila na dva kusy...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen