Plánovaný zákaz foukání difuzorů mimo akceleraci Red Bull sice zpomalí, ale podle Sebastiana Vettela na něj doplatí víc jiné stáje.
FIA chce zarazit foukání výfukových plynů do difuzorů, když jezdec nešlape na plynový pedál. Chce toho dosáhnout pomocí změny pravidel, jejíž detaily projedná zítra s představiteli týmů. V platnost by toto omezení mělo vstoupit už v Grand Prix Velké Británie.
"Pokud se to stane, myslím, že se to dotkne všech," uvedl Vettel pro Espn. "Když se podíváte na koncept našeho vozu, nevyjdeme z toho úplně špatně. Myslím, že jsou tu jiné týmy, které ztratí mnohem víc, například Renault nebo Mercedes, ti na této technice zcela závisí. Jistě se to dotkne všech, protože to používáme pro zvyšování výkonnosti. Jsme díky tomu rychlejší, a když to zakážete, zpomalí nás to. Ale myslím, že ve srovnání s ostatními nebudeme v nevýhodě."
Pokud FIA změnu skutečně prosadí, poznají to především jezdci na chování vozu. Budou mít méně přítlaku v okamžicích, kdy nezrychlují, ale podle Vettela to nebude velký problém z hlediska adaptace.
"Samozřejmě se změní rychlost v zatáčkách a v nájezdu do nich, všude, kde nepřidáváte plyn," potvrdil. "Všichni jsme byli zvyklí řídit auta taková, jaká byla loni (před zavedením foukaných difuzorů). Přizpůsobovat rychle se musíte v závodě v každém případě, věci se mění. Úroveň přilnavosti se mění kvůli pneumatikám, takže to celkově není až tak velká ztráta. Určitě nás to zpomalí, všechny to zpomalí, ale není to tak, že byste museli úplně změnit jezdecký styl."
Další změna, kterou FIA ale zavedla už v Kanadě, vadí Vettelovi o trochu víc. Jedná se o rozšíření úseků pro používání zadního pohyblivého křídla v závodech na dvě rovinky.
"Nakonec je třeba si dávat pozor, jak velké ty úseky budou, protože předjíždění pak může být příliš snadné, jako podle mě bylo v Kanadě," hodnotil. "Když jste těsně za jiným vozem a otevřete křídlo, tak ten druhý jezdec nemá šanci se ubránit, což určitě nebyl úmysl. Ale hrajeme si s tím a je to nový systém."
"Sezóna je pořád ve své úvodní fázi a všichni se s tím učí pracovat. Ve Valencii je profil trati jiný a předjíždění bude těžší. Ale ještě jsem neviděl mapku a nevím, kam ty úseky umístí atd."