Šéf Mercedesu Toto Wolff byl jedním z nejhlasitějších kritiků plánů Michaela Andrettiho, který by rád vstoupil do F1 s vlastním týmem. Po oznámení spolupráce Andrettiho s Cadillacem však Wolff svůj názor mírní.
Již delší dobu se Michael Andretti snaží o vstup do F1 se svým týmem. Z posledních kroků prezidenta FIA Muhammada bin Sulajima je patrné, že řídící orgán F1 by s rožšířením startovního pole, které se dnes skládá z deseti týmů, rozhodně neměl problém.
Mnohem vlažněji snahy Andrettiho přijímají některé týmy, které již v F1 závodí. Hlavním důvodem má být skutečnost, že by po zvýšení počtu týmů by každému účastníkovi klesl podíl z marketingových práv F1.
Krátce poté, co Andretti oznámil silného spojence – americkou automobilku Cadillac, která spadá pod General Motors (GM), se však možná situace začne měnit, což potvrzují i slova šéfa Mercedesu Toto Wolffa. Rakušan přitom ještě nedávno nemluvil o plánech Andrettiho nepříliš povzbudivě.
„Spojení sil Andrettiho s Cadillacem a GM je určitě pozitivní. Dává to další úhel pohledu, který může, ale nemusí, být pro formuli 1 přínosný. Stopu GM nebo Cadillacu v motorsportu rozhodně nemůže nikdo zpochybnit. Navíc se jedná o globální automobilu,“ citoval Wolffa Autosport.
Je to přesvědčivé, říká Brown z McLarenu
Pozitivně se směrem k oznámení Andrettiho a Cadillacu vyjádřil i šéf McLarenu Zak Brown.
„Jméno Andretti má v rámci nejrůznějších motoristických disciplín velmi bohatou historii. Jsme s nimi partnery v seriálu Supercars s týmem Walkinshaw, který má také velkou historii v motorsportu. GM je rovněž výrobce, se kterým závodíme v IndyCar (GM dodává McLarenu v IndyCar motory Chevrolet, pozn. red.). Myslím, že předložil velmi přesvědčivou nabídku,“ nechal se slyšet Brown, který však jako jeden z mála nebyl apriori proti vstupu Andrettiho do F1 již od začátku.