Změna zadních pneumatik týmům překazí tajný trik

Změna zadních pneumatik týmům překazí tajný trik

Některé týmy těžily ze zvláštního způsobu práce se zadními pneumatikami, o který teď přijdou, pokud Pirelli v Kanadě skutečně nasadí upravenou verzi.

Novinář Adam Cooper odhalil tajný trik se zadními pneumatikami. Ty letošní s kovovým pásem pod běhounem jsou směrové, podobně jako silniční pneumatiky se směrovým dezénem, tudíž je i předem dáno, která má být levá a která pravá.

Jenomže některé týmy přišly na to, že když je použijí opačně v rozporu s označením od Pirelli, tak získají výkonnostní výhodu. Musely tomu ale přizpůsobit své vozy, a to nejen nastavením, ale v některých případech také úpravou některých mechanických částí.

Pirelli má ovšem v plánu přivézt už do Kanady zadní pneumatiky, v nichž bude kovový pás pod běhounem nahrazen kevlarovým, jako v loňské specifikaci, aby zabránilo spektakulárnímu oddělování běhounu za jízdy. Kevlarové zadní pneumatiky ale nejsou směrové, takže trik se záměrnou záměnou pravé za levou už nebude využitelný. To vysvětluje, proč se některé stáje tak horlivě bránily jakékoliv změně.

Cooper dodává, že podle jeho zdrojů Mercedes tento trik zkoušel při testu v Barceloně a sám ho využil v závodě v Monaku, podle všeho poprvé. Pokud to stálo za jeho zlepšením, v Kanadě by paradoxně mohl mít znovu problémy kvůli upraveným pneumatikám.

Ale nemusí, protože v paddocku se má za to, že v Barceloně testoval i nové pneumatiky pro Kanadu, a možná nejen to, podle některých zdrojů i upravenou geometrii kol.

Doporučujeme

Články odjinud