Změna tvrdé směsi prospěje všem kromě Mercedesu, předpovídá Gillan

Změna tvrdé směsi prospěje všem kromě Mercedesu, předpovídá Gillan

Bývalý šéfinženýr Williamsu Mark Gillan odhaduje, že s novou tvrdou směsí se bude všem týmům pracovat lépe, až na Mercedes, který ji zřejmě bude přehřívat.

Pirelli oznámilo po posledním závodě, že jedinou změnou, kterou udělá ve své současné nabídce pneumatik, jsou úpravy tvrdé směsi. Ta se v nové verzi přiblíží specifikaci z loňského roku.

Podle Gillana to není dobrá zpráva pro Mercedes. "Pirelli na začátku roku určilo, že pracovní rozpětí tvrdé pneumatiky bude 110 až 135 stupňů," připomněl v rozhovoru s Jamesem Allenem. "Mercedes dokáže se do toho rozpětí dostat velmi rychle, což je ten problém."

"V kvalifikaci dokáží zajet velmi dobré kolo, ale pak se dostanou mimo to rozpětí a moc rychle pneumatiky přehřívají, takže budou chtít pneumatiky chladit víc."

"Ostatní týmy mají problémy se do toho provozního rozpětí dostat dost rychle pro kvalifikaci, takže když se ta spodní hranice teplot sníží ze 110 na třeba 100 stupňů, tvrdá směs se tak víc srovná se střední, která začíná na 90 stupních. To určitě prospěje všem týmům kromě Mercedesu."

Cílem úprav tvrdé směsi je, aby lépe fungovala v chladnějších podmínkách. Že Mercedes mívá problémy s přehříváním zadních pneumatik, není žádným tajemstvím, i když ve srovnání s loňským rokem dosáhl zlepšení.

"Zadní pneumatiky přehříváme trochu víc než naši soupeři," potvrdil sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff. "Je to součástí DNA našeho vozu posledních pár let. Pracujeme tvrdě na tom, abychom zjistili, proč to tak je."

V zájmu německé stáje je to zjistit co nejrychleji, protože příští rok bude situace ještě horší. "V sezóně 2014 budeme mít s našimi turbo motory mnohem větší točivý moment, což nás může ještě víc zlobit, takže to musíme vyřešit," dodal Wolff.

Doporučujeme

Články odjinud