Po Sebastianu Vettelovi ujistil také Renault, že Red Bull nijak významně neztratí kvůli nutnosti použít jiné nastavení motoru než v Německu.
Red Bull nastavil svůj motor v Hockenheimu tak, aby pomocí zpožděného zapalování dodával nižší točivý moment ve středních otáčkách, když jezdec sešlápl plynový pedál naplno. Mezinárodní automobilové federaci to vadilo především kvůli tomu, že docházelo ke zvýšené produkci výfukových plynů, které se dají využít pro aerodynamické účely.
Přistoupila proto k rychlému upřesnění pravidel, které stanovilo, že se načasování zapalování a křivka točivého momentu můžou lišit jen minimálně (2,5, resp. 2 %) od referenčního nastavení z jednoho z prvních čtyř závodů sezóny.
Nejdůležitější otázkou v této souvislosti je, kolik Red Bull kvůli změnám pravidel ztratil. "Velmi těžko se to kvantifikuje, ale řekněme, že řádově hovoříme o setinách sekundy, a ne o sekundách nebo desetinách," vysvětloval Rémi Taffin z Renaultu, který zodpovídá za motory u Red Bullu.
"Nehovoříme o velkých změnách. Hovoříme o kontinuálním procesu, v jehož rámci se v každém závodě snažíte optimalizovat svůj komplet, a nastavení motoru do něj patří, snažíme se o to od začátku roku."