Zmatek okolo penalizace pro Ricciarda. Proč dostal 5 a ne 10 míst?

Zmatek okolo penalizace pro Ricciarda. Proč dostal 5 a ne 10 míst?

Daniel Ricciardo nasadil v Brazílii nové turbo, za což dostane penalizace. Její výše ovšem vyvolala mezi novináři trochu zmatek.

Očekávalo se, že Ricciardo dostane penalizaci 10 míst. Místo toho je trest poloviční. Proč?

Letošní pravidla okolo pohonných jednotek jsou jiná. Mají být jednodušší, ale občas tomu tak úplně není.

Do konce loňského roku byl stanovený určitý počet povolených komponent, který se v každém roce lišil. Řekněme, že to byly 4 komponenty na sezónu. Pokud jezdec nasadil první pátou komponentu, dostal penalizaci 10 míst. Za každou další pátou komponentu dostal už jen 5 míst. Za nasazení první šesté opět 10 míst atd.

Letos je o jinak. Ricciardo nasadil jen turbo. Bylo to jeho šesté turbo a první šestá komponenta. Podle článku 23.3 b) Sportovních pravidel to ovšem letos funguje jinak, než v předešlých letech.

Při nasazení první nadlimitní komponenty dostane jezdec penalizaci 10 míst. Při nasazení další už jen pět míst. Takhle to platí u každé komponenty zvlášť. 

Je tedy už jedno, že Ricciardovo turbo je první šestou komponentou. Penalizaci deseti míst dostal poté, co nasadil čtvrté turbo (první nadlimitní).

Jezdec dostává 10 míst při nasazení čtvrtého motoru, MGU-H a turba a třetí baterie, elektroniky, MGU-K.

Ricciardo už u všech komponent limit překročil a vybral si tak všechny „desítkové“ penalizace.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud