Procedura byla dosud poměrně komplikovaná. FIA vydala vždy určitý plán, jak bude fungovat deaktivace DRS v případě žlutých vlajek.
Například v Kanadě mělo dojít k celkové deaktivaci DRS v případě, že panely 1, 7, 8, 9, 12, 13, 14 nebo 15 zobrazovaly žlutou. Detekce byla deaktivována, pokud se zažlutilo v zóně 1: panel 5 nebo 6, v zónách 2 a 3, panely 10 a 11.
FIA v poslední době přidává DRS zóny (naposledy právě v Kanadě, kde jsou tři). Komplikovaný systém navíc může ovlivnit výsledky kvalifikace a to zbytečně, protože jezdec nemůže aktivovat DRS přestože je už za místem incidentu.
Týmy proto požádaly FIA, aby byl DRS deaktivován pouze v zóně, kde došlo k incidentu a kde vlají žluté vlajky. FIA tomuto návrhu vyhověla.
Foto: Getty Images / Dan Istitene