Nová pravidla v oblasti předních a zadních křídel i dalších částí vozu měla zlepšit předjíždění. Podle sportovního ředitele F1 Rosse Brawna jsou první náznaky slibné, ale na skutečné závěry si budeme muset počkat.
V Melbourne letos napočítali 14 předjíždění. Z toho 6 bylo uskutečněno bez přímého využití DRS. Vloni to byla jen 3 předjetí. V Albert Parku se ani v minulosti nedalo dobře předjíždět, takže čísla je potřeba brát s rezervou.
„Soudě podle počtu předjetí v závodě, kterých bylo letos šest, ve srovnání se třemi v roce 2018, jsou počáteční náznaky povzbudivé,“ řekl Ross Brawn, kterého cituje Crash.net.
„Kromě skutečných předjetí jsme viděli i pár vzrušujících bitev. Je zřejmé, že vše nejde na vrub nové aerodynamice. Výkony týmů ve středu pole se dramaticky sblížily.“
„Australská trať není nejpřesnějším testem, takže raději počkám alespoň tři další závody, než vyvodím nějaké závěry.“ Podle Brawna to vnímají podobně také jezdci.
V závodě se také poprvé po desítkách let uděloval bod za nejrychlejší kolo závodu. Získal ho Valtteri Bottas. Brawn si novinku pochvaluje.
„V závodě se zdálo, že pozice na stupních vítězů jsou určené od samého počátku. Boj o extra bod navíc s vědomím, že by to mohlo být životně důležité ke konci šampionátu, oživil závěrečné fáze závodu.“
„To bylo přesně to, na co jsme my a FIA mysleli, když jsme přišli s nápadem.“
Foto: Gety Images / Charles Coates