Zlatý hattrick! Toyota znovu ovládla Le Mans

Tovární tým Toyota Gazoo Racing potřetí v řadě vyhrál nejslavnější vytrvalostní závod světa 24 hodin Le Mans. Z vítězství se raduje posádka prototypu TS050 Hybrid #8 Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima, Brendon Hartley. Druhé místo obsadil privátní tým Rebellion Racing.
Foto: Toyota Gazoo Racing
Zlatý hattrick! Toyota znovu ovládla Le Mans | Foto: Toyota Gazoo Racing

V absolutním pořadí 88. ročníku 24 hodin Le Mans se až do pozdních nočních hodin závod nesl ve znamení převahy vozu Toyota TS050 Hybrid #7, který zásluhou Kamuje Kobajašiho startoval z pole position.

V brzkých ranních hodinách se ale u vozu #7 projevily problémy s turbodmychadlem, které musely mechanici řešit půlhodinovou zastávkou v boxech.

Kobajaši získal pole position v Le Mans, „rebelové“ jsou v první řadě

Kobajaši získal pole position v Le Mans, „rebelové“ jsou v první řadě

Kvůli potížím vozu #7 získala rozhodující výhodu Toyota #8, jejíž piloti Sébastien Buemi a Kazuki Nakadžima získali třetí vítězství v Le Mans v řadě. Ve spolupráci se Švýcarem a Japoncem poprvé zvítězil Novozélanďan Brendon Hartley, který v sestavě vozu #8 po sezoně 2018/2019 nahradil Fernanda Alonsa.

Za vítěznou Toyotou dojeli na místě druhém Gustavo Menezes, Bruno Senna a Norman Nato s prototypem Rebellion R13 Gibson #1 švýcarské stáje Rebellion Racing. 

Na místo třetí se v závěru závodu dokázala dostat Toyota #7, a to díky problémům druhého vozu týmu Rebellion. Švýcarský pilot Louis Delétraz měl ve voze #3 při zastávce v boxech problémy se spojkou, které museli mechanici vyřešit po zatlačení prototypu do garáže.

Časová ztráta, kterou nabral Rebellion #3, stačila vozu #7 k poskočení na třetí místo, na třetí nejvyšší stupínek v cíli tak vystoupila trojice Kamuj Kobajaši, Mike Conway, Jose Maria Lopez.

Triumf pro Zaka Browna v LMP 2

Velkou bitvu nabídla během čtyřiadvacetihodinového maratonu třída LMP 2, kde startovalo celkem 24 prototypů. Ve startovní listině mělo jasnou převahu devatenáct vozů Oreca 07, startovaly ale také tři Ligiery JS P217 a jedna Dallara P217 Gibson.

Peugeot potvrdil vstup do WEC a Le Mans, ByKolles staví vlastní hypervůz

Peugeot potvrdil vstup do WEC a Le Mans, ByKolles staví vlastní hypervůz

Vítězství v kategorii slabších prototypů oslavil tým United Autosports, který s Richardem Deanem spoluzaložil šéf McLarenu Zak Brown.

Na prvním místě projel pod šachovnicovým praporkem prototyp Oreca 07 Gibson #22, který v posledním stintu pilotoval Phil Hanson. V cíli mohl mladý britský pilot slavit se zkušenějšími týmovými kolegy Filipem Albuquerquem, Paulem di Restou a také s týmovým šéfem Brownem, který v Le Mans nechyběl.

Hanson musel v závěru závodu odolávat tlaku ze strany Anthonyho Davidsona ve voze Oreca 07 Gibson #38 týmu JOTA Sport, britský bývalý pilot F1 ale musel na poslední chvíli zajet do boxů pro poslední dočerpání paliva. Na posádku Davidson, da Costa, Gonzalez tak v cíli zbylo pouze druhé místo.

Třetí místo ve své domácí vytrvalostní klasice mohl oslavit Olivier Panis v roli týmového manažera týmu Panis Racing. S Orecou 07 #31 francouzské stáje 88. ročník Le Mans absolvovali tři Francouzi Nicolas Jamin, Julien Canal a Matthieu Vaxiviere.

Dvojitá radost pro Aston Martin

Obě kategorie pro vozy GTE se během letošního Le Mans staly jasnou záležitostí vozů Aston Martin Vantage.

Vstupem do F1 to nekončí. Alpine chce znovu vyhrát Le Mans

Vstupem do F1 to nekončí. Alpine chce znovu vyhrát Le Mans

Ve třídě LMGTE - PRO, která má ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC stejně jako kategorie LMP 1 status světového šampionátu, se radovali z vítězství Maxime Martin, Alex Lynn a Harry Tincknell s vozem Vantage #97, sesterský tovární Aston #95 posádky Nicki Thiim, Marco Sorensen, Richard Westbrook navíc dojel na místě na třetím.

Oba britské vozy na čele výsledkové listiny LMGTE - PRO rozdělilo pouze tovární Ferrari 488 GTE EVO #51 týmu AF Corse, které dojelo druhé zásluhou trojice Alessandro Pier Guidi, James Calado, Daniel Serra.

Kromě profesionální kategorie ovládl Aston Martin i třídu LMGTE - AM, a to zásluhou trojice Salih Yoluc, Jonny Adam, Charlie Eastwood. Posádka kolem tureckého závodníka Yoluca, který jako první zástupce své země v Le Mans vystoupil na nejvyšší stupínek, vyhrála letošní Le Mans s Astonem #90 týmu TF Sport.

Sezona světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC vyvrcholí 14. listopadu osmihodinovým závodem v Bahrajnu.

Další článek: Massa: Rozloučit se s Vettelem je pro Ferrari správná volba

16:35 | Buemi je nyní oficiálním rezervním jezdcem Red Bullu a AlphaTauri. Sergio Sette Camara bude závodit v japonské super formuli.
16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10